RME Digi96/8 en PowerMac G5

DRoPSPiN

Nieuwkomer
Hi,

Ik ben Robin en ben nieuw op dit forum :)

Mijn vraag is:

Ik ben van plan om maandag een powermac g5 dual 2,3 aan te schaffen.

Nu is dat nog een PC P2 866 MHz. Nu hoor ik overal dat het niet mogelijk is om mn 96/8 rme-kaart die over te zetten ivm ander soort PCI-poorten en kan schade aan mn interface veroorzaken.

Wie heeft hier ervaring mee?

Mn PC ga ik gebruiken als stand-alone gigastudio computer. mn adat poort loopt dan naar een yamaha 01v mixer. Ik heb nog geen idee hoe ik dit praktisch werkend krijg.

Greeetz & Thankz

Re: RME Digi96/8 en PowerMac G5

Origineel geplaatst door DRoPSPiN
Mn PC ga ik gebruiken als stand-alone gigastudio computer. mn adat poort loopt dan naar een yamaha 01v mixer. Ik heb nog geen idee hoe ik dit praktisch werkend krijg.

Bij de nieuwe DualCore PowerMacs kan je best voor een externe firewire audio interface gaan, in afwachting van een nieuwe generatie PCIexpress audio kaarten (RME werkt eraan).

Je PC als standalone gigastudio? Should be easy. GSIF-compatibele audiokaart + MIDI interface installeren en je PC gedraagt zich als een standalone Emu of Akai sampler op stereoïden. Je Mac sequencer stuurt dus je Giga-PC aan via MIDI, net zoals je een soundmodule zou gebruiken.

Verder zou ik voorstellen om de adat out van je giga-PC rechtstreeks aan te sluiten op de adat in van je Mac audio interface. Dan kan je de audio kanalen van je Gigastudio rechtstreeks mixen en bewerken in bv Logic of Cubase. Vergeet niet een return adat lijn te leggen voor je wordclock. Succes, dit moet een droomsysteem worden :doei:

Back