UAD Space Echo RE-201

Origineel geplaatst door fuse
Voor liefhebbers van vage sound. :)

Hij is erg vet idd. Alleen vraag ik me af of dit effect niet te teveel gebruikt hoeft te worden.
De RE201 is lekker als delay, maar die tape vervorming gaat al snel vervelen IMHO.
Die chorus kan wel en is lekker warm, dimension D is subtiel en ik vind hem niet zo eerlijk gezegd.

na ff wat testen vond ik em niet 250 keer zo goed als de arcdev plugins :duivels:

Origineel geplaatst door Arv
Hier nog een vb van een hardware RE201.. De distortion efx zijn ook door de RE veroorzaakt (flink in het rood)! Kan de software variant dat ook? :D

http://www.strw.leidenuniv.nl/~rvink/tessie.mp3

ja dat kan ie, en goed ook :D

de springreverb die erop zit is trouwens ook niet misselijk

Origineel geplaatst door olafmol
ja dat kan ie, en goed ook :D

de springreverb die erop zit is trouwens ook niet misselijk

Ok. Een 201 kopen? :D

heheh..

Als ik beide 201's met elkaar vergelijk denk ik toch dat de hardware versie openener en viezer klinkt.
Maar UAUdio heeft verdraaid goed hun best gedaan en komt erg dicht in de buurt. (Hij gebruikt dan ook wel erg veel DSP powah)

Denk wel dat met de komst van deze telg de hardware versies toch weer in prijs gaan stijgen vanwege de vraag. :)

Origineel geplaatst door olafmol
na ff wat testen vond ik em niet 250 keer zo goed als de arcdev plugins :duivels:

Nee, maar de distortion klinkt gewoon al echter/bruter. Ik heb ook de indruk dat deze plugin beter reageert op accenten (aanslag tussen hard/zacht van bv. een gitaarsnaar geeft een andere klank). Dit viel me op in een vergelijk met m'n Line6 spring reverbs.

Dat je alle knoppen kunt tekenen/opnemen is natuurlijk, samen met de klank, een heel mooie combi.. Bij een echte moet je als je hem in een track wil toepassen wel slim gebruiken want je komt handen tekort.. En wie hoort het verschil nog in een productie? Ik denk dat dat een tough cookie is. Maar aan de andere kant is de RE nou ook weer niet een apparaat wat je echt veel zal gebruiken. Dub en reggae, daar kan het perfect bij, maar overdaad schaad zeggen ze.

Niet alleen dub en reggae denk ik.
Ikzelf zou m voor alternative gebruiken. In de rock (denk aan purple/zeppelin/floyd) hoek kun je dr ook vanallerlei viezigs mee.

Origineel geplaatst door Mole
Niet alleen dub en reggae denk ik.
Ikzelf zou m voor alternative gebruiken. In de rock (denk aan purple/zeppelin/floyd) hoek kun je dr ook vanallerlei viezigs mee.

Precies...ik heb tientallen (indie)pop/rock platen waar de Space Echo veelvuldig op gebruikt wordt...

Back