UAD Space Echo RE-201

"The Roland Classic FX plug-in bundle from UA combines the RE-201 Space Echo, the Roland Dimension D SDD-320, and BOSS CE-1 Chorus Ensemble for the ideal collection of vintage chorus, tremolo, stereo spatial modulation, tape echo and spring reverb mix effects," stated Matt Ward, President Of Universal Audio. "This collection of classic analog studio tools used on countless hits mixed over the past 30 years is now accessible to the DAW generation and finally affordable to all. The Roland Classic FX bundle will be available in sync with the launch of v4.2 at my.uaudio.com for a limited-time promotional deal of US$399 (a saving of $98!)."

Da's een mooie bundel, ga ik wel kopen denk ik.... mooie uitbreiding voor m'n huidige Studio PAK

btw, las trouwens zojuist dat U-Audio nu ook gaat samenwerken met Neve om digitale emulaties te maken van hun vintage gear... het wordt er alleen maar leuker op :) http://www.uaudio.com/news/releases/ua_neve.html

Leuke van die nieuwe dingen is dat je ze gewoon ff uit kan probier.

En die alternatieven met synedit gemaakt zie ik zelf toch niet zo zitten. Die zijn kwalitatief toch vaak erg brak en ideaal voor de lo-fi liefhebbers. ;)

Maar het blijven natuulk emulaties van de real thang. Daar is de ruist tenminste echt en de tape wear-off ook. :)

Origineel geplaatst door razmatazz
Had liever gehad dat ze ipv van de dimension D de juno 106 chorus gemoddeleerd hadden, inclusief de vatsige ruis.

yups! lekkerrrrrrrrrrrr............. :D

Origineel geplaatst door razmatazz
Had liever gehad dat ze ipv van de dimension D de juno 106 chorus gemoddeleerd hadden, inclusief de vatsige ruis.

ff offtopic, maar is die juno 106 chorus anders als die van de 60?

Origineel geplaatst door virkaz
ff offtopic, maar is die juno 106 chorus anders als die van de 60?

volgens mij nie!

Tja ik kan misschien wel miepen over de prijs, maar ik ben dan ook een hobbyist. Heb geen berg met centjes en moet veel dingen laten om muziek te kunnen maken. Maar zelfs buiten dat vind ik het gewoon duur. Ik vind de RE201 in hardware ook duur. Klaar. Ik heb er wel een, maar die was/is gewoon niet zo mooi meer. Heb er 250E voor gedokt :D Ik wilde perse de oude RE hebben.. Tja.

Ik vind allleen de vergelijking een beetje zoek. Als je software maakt dan is het produceren van het product laag, practisch gezien kopieer je gewoon de hele zooi 3000x. Als je hardware maakt zijn de productiekosten erg hoog. Ik vermoed dat de UAD plugins duur zijn omdat: het een exclusief systeem is (niet voor de kids) en omdat het een korte levensloop heeft, dus de researchkosten moeten er rap uitgehaald kunnen worden.

heb ik het goed?

Origineel geplaatst door Arv
Tja ik kan misschien wel miepen over de prijs, maar ik ben dan ook een hobbyist. Heb geen berg met centjes en moet veel dingen laten om muziek te kunnen maken. Maar zelfs buiten dat vind ik het gewoon duur. Ik vind de RE201 in hardware ook duur. Klaar. Ik heb er wel een, maar die was/is gewoon niet zo mooi meer. Heb er 250E voor gedokt :D Ik wilde perse de oude RE hebben.. Tja.

Ik vind allleen de vergelijking een beetje zoek. Als je software maakt dan is het produceren van het product laag, practisch gezien kopieer je gewoon de hele zooi 3000x. Als je hardware maakt zijn de productiekosten erg hoog. Ik vermoed dat de UAD plugins duur zijn omdat: het een exclusief systeem is (niet voor de kids) en omdat het een korte levensloop heeft, dus de researchkosten moeten er rap uitgehaald kunnen worden.

heb ik het goed?

Nee, (goede) software ontwikkelen is gewoon duur. Zo is het altijd al geweest en zal altijd zo blijven. Je wil niet weten hoeveel manuur gaat zitten in design, programmering, testen, bugfixing etc. Die mensen moeten allemaal hun kinderen te vreten geven en hun hypotheek betalen. Daarom is software (meestal) niet goedkoop.

Origineel geplaatst door Nolet
Nee, (goede) software ontwikkelen is gewoon duur. Zo is het altijd al geweest en zal altijd zo blijven. Je wil niet weten hoeveel manuur gaat zitten in design, programmering, testen, bugfixing etc. Die mensen moeten allemaal hun kinderen te vreten geven en hun hypotheek betalen. Daarom is software (meestal) niet goedkoop.

open deur natuurlijk.
Hardware, daar zitten veel meer handjes aan te knutselen hoor. Dus ik snap nog steeds de hoge prijs niet.. Of de SF mannen willen snel rijk worden..

Origineel geplaatst door Nolet
Die mensen moeten allemaal hun kinderen te vreten geven en hun hypotheek betalen. Daarom is software (meestal) niet goedkoop.

Ik dacht juist dat het vaak door jonge mensen (nerds) wordt ontwikkeld, die zeker geen kinderen hebben
en nog geen hypotheek nodig hebben (hebben een vaste babysit of wonen bij ouders thuis).

Ik geef je geen ongelijk, maar dit zijn juist net de zwakste argumenten, sorry.

Origineel geplaatst door Arv
open deur natuurlijk.
Hardware, daar zitten veel meer handjes aan te knutselen hoor. Dus ik snap nog steeds de hoge prijs niet.. Of de SF mannen willen snel rijk worden..

ehh....zeker nog nooit in een softwarefabriek rondgelopen? :duivels:

Origineel geplaatst door mikemix
Ik dacht juist dat het vaak door jonge mensen (nerds) wordt ontwikkeld, die zeker geen kinderen hebben
en nog geen hypotheek nodig hebben (hebben een vaste babysit of wonen bij ouders thuis).

ehh...zeker nog nooit gekeken wat een senior DSP-coder kost???????? en of ze nou wel of niet hypotheken en kinderen hebben, marktwaarde is marktwaarde...

Origineel geplaatst door olafmol
ehh...zeker nog nooit gekeken wat een senior DSP-coder kost???????? en of ze nou wel of niet hypotheken en kinderen hebben, marktwaarde is marktwaarde...

Jij ontwikkeld zeker software? :o: :duivels:

Zou het niet erg vinden om bij UAudio als junior DSP progger aan de slag te gaan.
Dan hebbie die plugins tenminste gratis. 8o)

Origineel geplaatst door mikemix

Naja, het zijn JUIST de argumenten hoe het prijskaartje van een stukje software tot stand komt. Ik heb in 6 jaar tijd bij genoeg softwarehuizen rondgelopen...

Tsja,die programmeurs doen het werk voor bijna gratis maar die kloten managers moeten weer een dik vet salaris hebben zekerst. ;)

UAudio heeft z'n zaken goed voor elkaar vind ik. Iig niet van die irrante harries zoals bij NI.
Mag dat dan ook wat kosten? Als je een bedrijf hebt wat zonder die zekerheid klanten misloopt wel vind ik.
Dat je dan als hobbist de zak bent en ook dat bedrag mag ophoesten is dan jammer.
Net zoiets als een Sun Solaris bak met 32 cpu's onder je burootje proppen voor thuis om mee te spelen. ;)

Klinkt wel ok precies, zo'n feedback ben ik digitaal alleszins nog niet tegengekomen.

Back