Mixer

All Eyez On Me

Nieuwkomer
Hey,
Ik ben van plan om een mixer te kopen . Welke raden jullie aan ? Ik wil het gebruiken voor reason 3.0. Ik heb als hardware allen met een midi-controller gewerkt , ben het beu nu om aan die knopen te draaien met muis , dus besloten om zon mixer te kopen . Ik zag op zzsounds.com zoeits (2) : http://www.zzounds.com/item--BEHUB2442FXP
http://www.zzounds.com/item--MACDFX12
gezien , lijk mooi maar ik ben toch niet zeker. Wat raden jullie aan voor een beginner een van deze twee of andere ?( mag niet te te duur (deze 2 zijn betaalbaar maar boven 350 niet) zijn + voor een beginner die nu en later kan gebruiken = ik :D )

Alvast bedankt.

Dit zijn analoge mixers he, dan heb je dus een geluidskaart nodig met meerdere uitgangen om dan op je mixertje de boel te kunnen EQ'en etc. Het lijkt me handiger om een midicontroller te kopen zoals de behringer bcf 2000. Ding kost iets van 200 euro en kun je zelf alle knoppen/faders toewijzen. Succes.

edit, vergeet ook niet dat je bij webshops in de vs ook BTW en invoer kosten over het bedrag heen moet betalen

Bedankt voor de antwoord maar ik heb gehoord dat de producten van behringer niet van goede kwaliteit zijn niet allemaal eh maar sommige gaan defect anderen kapot ,.... verbeter als ik fout zit , anders andere mogelijke mixers ?

ALs je een mixer wil raad ik je Behringer ENORM af. Tenzij je van ruis houdt. Ik werk in de beroepspraktijk helaas nogal eens met behringer, en als je over een fijne PA staat hoor je de eigenruis fors. Je kan er zelfs mee spelen (alle pregains opendraaien en dan aan de filters draaien). Als dure noise generator zijn ze wel inzetbaar.

Maar wat wil je nou eigenlijk: audio mixer of midi controller?

Probeer de zoekfunktie van het forum eens, deze vraag wordt hier niet echt voor het eerst gesteld :)

ik ben gewoon beu om aan die knopen in reason en cubase enzo te draaien met muis dus daarom wil ik een mixer en wil em programmeren om in cubase & reason te masteren . ja ik wil een midi controller.

edit : of is er een andere alternatief voor "behringer bcf 2000" ? voor +/- zelfde prijs .Want na al wat ik gelezen heb op internet ziet er uit dat behringer niet echt goede kwliteit is dat het snel stuk ga enz.

ta

Laatst gewijzigd:
voor dezelfde prijs krijg je niks anders.
Als dat je budget is moet je gewoon behringer kopen. niks mis mee.
Behringer wordt nogal veel gebashed, maar net als op andere apparatuur heb je gewoon fabrieksgarantie. als jou exemplaar niet jofel is ruil je m dus gewoon om. klaar.
voor de rest kun je er jaren plezier van hebben.
tegen de tijd dat je je poen verdient met produceren kun je altijd nog wat vetters kopen.

bedankt voor de antwoorden mannen remmelt dank je voor je reactie ook . het is goed om te weten dat ik het kan ruilen voor een nieuwe als em kapot is . :D nu voel ik me veilig :D het mag op slot nu .

Back