dj discodeluxe
Living for the music
hoe kan ik meerder randapparatuur aansluiten op 1 maininsert
bv compresssor >>>> denoiser
kwestie van doorlussen?
bv compresssor >>>> denoiser
kwestie van doorlussen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
okay,
vond het een beetje onprofi zeg maar
![]()
maar dan deed ik het toch denk goed

Origineel geplaatst door Fat Jupiter
Ik doe dat dmv mijn patchbays... in -> uit -> in -> uit .....
dit is ook doorlussen natuurlijk....![]()
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
hoe heb je die insert kabel aangeloten op je patchbay
met een y kabel en halfnormailiseerd?
't Nadeel hiervan vind ik dat je dan de gain van je mixer niet in kan zetten om je geluid goed hard naar de compressor te sturen. Als het geluid eerst bij de mixer binnenkomt, kun je 't geluid netjes rond de 0 dB zettn. Daarna gaat het via de insert naar de compressor. Omdat je nu rond de 0 dB werkt, zit je mooi in de range waarin de compressor het beste werkt, en je dus je treshold nauwkeuriger kan instellen. Als je niet op de mixer met de gain het volume bij kan stellen, dan loop je de kans dat je geluid te hard of te zacht je compressor binnenkomt, waardoor de treshold veel moeilijker in te stellen is.Origineel geplaatst door Fat Jupiter
Ik heb de inserts van mijn mengtafel NIET gebruikt.
Alle in/outs van mijn toestellen gaan naar patchbays, deze functioneren dan als 'inserts'.
Een insert is eigenlijk niets meer dan een onderbreking op je input vd mengtafel (weet je wellicht).
Een 'uitgang' van je compresser bijvoorbeeld prik ik dan dmv een patchkabeltje dan in de 'ingang' op de patchbay.
Wil je daar nog een EQ tussenzetten: uitgang EQ prikken in de 'ingang' vd compressor, 'uitgang' van de compressor prikken in de 'ingang' van mengtafel...
Géén Y-kabels nodig dus.
Origineel geplaatst door ProtoHuman
't Nadeel hiervan vind ik dat je dan de gain van je mixer niet in kan zetten om je geluid goed hard naar de compressor te sturen. Als het geluid eerst bij de mixer binnenkomt, kun je 't geluid netjes rond de 0 dB zettn. Daarna gaat het via de insert naar de compressor. Omdat je nu rond de 0 dB werkt, zit je mooi in de range waarin de compressor het beste werkt, en je dus je treshold nauwkeuriger kan instellen. Als je niet op de mixer met de gain het volume bij kan stellen, dan loop je de kans dat je geluid te hard of te zacht je compressor binnenkomt, waardoor de treshold veel moeilijker in te stellen is.
Ik heb de inserts van mijn mengtafel NIET gebruikt.
Alle in/outs van mijn toestellen gaan naar patchbays, deze functioneren dan als 'inserts'.
Een insert is eigenlijk niets meer dan een onderbreking op je input vd mengtafel (weet je wellicht).
Een 'uitgang' van je compresser bijvoorbeeld prik ik dan dmv een patchkabeltje dan in de 'ingang' op de patchbay.
Wil je daar nog een EQ tussenzetten: uitgang EQ prikken in de 'ingang' vd compressor, 'uitgang' van de compressor prikken in de 'ingang' van mengtafel...
Géén Y-kabels nodig dus.

Yep, dan is er iets fout. Staan de switches op je patchbay wel goed?Origineel geplaatst door dj discodeluxe
dit heb ik ook gedaan wat jij doet.
maar dit werkt niet op een maininsert
als ik een jack kabel op die mainmixinsert zou doen en dan in de patchbay >>>> compressor>>> denoiser>>> enz
sluit ik de hele mix af
of doe ik iets niet goed
![]()
Yep, dan is er iets fout. Staan de switches op je patchbay wel goed?