Bas spelen, wat heb je nodig

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Jaja Gitaarwerk, maar het is de laatste tijd nogal hectisch (wanneer eigenlijk niet) hier. Ik heb nog niet zoveel kunnen doen aan het nummer. ik heb wat stukken maar de quantisatie is nogal verrot dus daar moet ik nog wat aan werken. Misschien moeten we maar een keer een zaterdagje ervoor uittrekken als je tijd hebt. Misschien is het componeren van de stukken makkelijker als je zelf ook een idee hebt...

En ja, ik speelde wel gitaar, maar het was geen bas :)
Ik mis de snaren en het liefst heb ik een bas en een normale, maar goed, keuzes maken. Verder wil ik aan de ene kant een akoestische en aan de andere kant electrisch. Vandaar dat ik m'n keuzes zorgvuldig ga afwegen voor ik iets aankoop.

Kat Yidaki, bedankt voor de tip. Ik denk dat ik ga kijken naar een bas met twee elementen. Als ze aktief zijn wil ik in iig de mogelijkheid hebben dit uit te zetten. Van de snaren weet ik nog echt weinig, maar als ik je zo hoor, denk ik dat ik roundwound snaren neem omdat ze allround zijn.

ik ben btw wel benieuwd of er mensen zijn die hun amps door de speaker mic-en

Wel es gedaan. Is niet zo moeilijk hoor. Je moet wat experimenteren met microfoons en plaatsing en dan es kijken wat je zelf het beste vind klinken. Ik heb er toen zo'n cheapo superlux tom-mic voor gebruikt en dat klonk vrij aardig. Basdrummics geven ook wel goeie resultaten.
Een betere mic geeft natuurlijk betere resultaten. Vooral als je voor een geluid met wat meer hoog erin gaat, slappen enzo moet je waarschijnlijk niet met een tom of bassdrummic proberen op te nemen.

kijk ook es op www.prorec.com voor tips over opnemen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back