Nieuw en wil meteen beginnen

Messaia

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik zal me effe voorstellen. Mijn naam is Messaia....kom uit Rotterdam ben 27 jaar en ben al die 27 jaar voor mijn gevoel al bezig met muziek...Begonnen met playmobiel...daarna schoolbandjes....hip hop groepen...ben van origine een basspeler en volg daar nog steeds lessen in trouwens...Ben lid van twee muziekgroepen. In de ene zijn we meer gericht op Reggae en Dancehall. De andere is meer R&B en Hip Hop gericht.

ik wil nu ook een poging wagen om zelf te beginnen met het opnemen en produceren van onze muziek.

IK heb een tijdje geleden wat knaken teruggekregen van de Belastingdienst<<Leuker kunnen we het niet maken maar wel gemakkelijker>>>>

Nu heb ik al een vette AMD gekocht met genoeg werkgeheugen...kan al aardig overweg met Cubase sx2 en Nuendo
Ik wil nu een externe audio interface kopen het liefst met Firewire....(Edirol of M-audio, Hercules)
M-audio firewire 410
M-audio firewire solo
M-audio firewire audiopphile
M-audio firewire 18/14
Ediro FA 66

Ik zit te geilen op die Fireface maar die is zo fokkin' duur nog....wat is nou de beste interface met 4 i/o en wat is de beste interface met 2 i/o. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een Fireface and Motu 896HD.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een audio interface met minder i/o maar wel met dezelfde specs als de Fireface, waar kom ik dan terecht....>>???
En is het niet zo dat het eigenlijk nutteloos is om een interface te hebben met minder i/o omdat je met een PC in Cubase toch maar 1 spoor tegelijk kan opnemen en niet meerdere sporen tegelijk tenzij ik een mixer heb...
Daarnaast wil ik stel goede monitoren ( zat te denken aan KRKV6, Genelec 8040)
en een goede mic.... (dacht aan SE 2200A) eigenlijk wil ik die Neuman TLM maar die is weer fokkin' duur

Ik hoop wat reacties van jullie te ontvangen

Re: Nieuw en wil meteen beginnen

Origineel geplaatst door Messaia

En is het niet zo dat het eigenlijk nutteloos is om een interface te hebben met minder i/o omdat je met een PC in Cubase toch maar 1 spoor tegelijk kan opnemen en niet meerdere sporen tegelijk tenzij ik een mixer heb...

Welkom,

Volgens de gebruiksaanwijzing kun je meerdere sporen tegelijk opnemen :geslaagd:

Dus stel je neemt een drumstel op met 8 microfoons, dan kun je dus 8 mono tracks tegelijk opnemen.
De uiteindelijk hoeveelheid sporen/tracks die je kunt opnemen hangt af van de inputs die je hebt en je PC, de beperkende factor is hier de schrijf snelheid naar de harde schijf.
Tegenwoordig kunnen normale IDE schijven (7200 rpm) minstens 20 mono sporen aan.

Mijn persoonlijke tip: YAMAHA 01x.

Was vroeger niet zo populair door de software bugs maar dat is vandaag de dag helemaal opgelost.
Is iets anders dan wat je zoekt maar werkelijk een van de allerbeste interfaces van het moment!!!

Gr,

Frederik.

Re: Nieuw en wil meteen beginnen

IK heb een tijdje geleden wat knaken teruggekregen van de Belastingdienst<<Leuker kunnen we het niet maken maar wel gemakkelijker>>>>

Nu heb ik al een vette AMD gekocht met genoeg werkgeheugen...kan al aardig overweg met Cubase sx2 en Nuendo

Zonde dat geld in een nieuwe pc, cubase en nuendo hebt gestoken...
Ben je toch zeker al bijna duizend euro kwijt, had je aardig wat hardware van kunnen kopen o.a een mpc...

Re: Re: Nieuw en wil meteen beginnen

Re: Re: Nieuw en wil meteen beginnen

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Zonde dat geld in een nieuwe pc, cubase en nuendo hebt gestoken...
Ben je toch zeker al bijna duizend euro kwijt, had je aardig wat hardware van kunnen kopen o.a een mpc...

Lekker behulpzaam antwoord. Ik denk dat je er de topicstarter echt mee hebt geholpen nu je hebt gezegd dat zijn investering in een nieuwe pc een slechte was.

Als je niets te melden hebt dan "Zonde dat......blablabla stom gelul". Zeg dan ook niks. :stupid

Let maar even niet op Neon Vommit Messaia. Er komen straks vast nog wel wat zinvolle replies.

Anyways.....

Ik heb begrepen dat de Fireface een hele fijne interface is Messaia. Een forumlid hier had er wel wat problemen mee in het begin maar dat bleek nogal een stomme oorzaak te hebben die totaal niet gerelateerd was aan de Fireface.

Verder heeft RME een goede reputatie op gebied van zowel drivers als geluidskwaliteit. Kun je je geen buil aan vallen. Alleen die prijs he.....een 4 i/o firewire interface lijkt nog niet interessant te zijn. Ik heb namelijk nog niets kunnen vinden wat dezelfde specs heeft maar dan met de helft aan i/o.

Welkom messaia!

Mag ik een wedervraagje stellen.
Waarom per se fire-wire en waarom geen usb-2
Op dit moment (ik hoop dat ik de conservatieve bende niet over me heenkrijg) is er geen reden om firewire te verkiezen boven USB2.0. USB2.0 is sneller dan firewire, heeft een kleinere eigen latency en er is altijd stroom beschikbaar, terwijl bij firewire de half-formaat aansluitingen geen stroom geven (en dat is nu juist handig wanneer je ECHT mobiel moet zijn).
Qua Firewire heb ik ervaring met de FA-101 van EDIROL. Degelijk apparaat zonder overbodige toeters en bellen. Ik vond de microfoon voorversterking nogal zwak (toen ik zachte geluidsbronnen op wilde nemen met condensatormic viel mij de gain op de mic-preamps nogal tegen). Wat ik gek vond is dat bij afsluistering via monitoren in de studio er een enorme zoveel herz brom zich openbaarde. Ik heb gehoord dat dat soort aardingsproblemen niet zeldzaam zijn wanneer je gebruik maakt van een laptop met externe geluidskaart, maar ik heb er geen uitgebreide ervaring mee (score 1 uit 1), dus check dat eerst even goed en wat je er aan kan doen. De ultieme Firewire interface is de motu traveler by the way. Als je kwijlt van de fireface, dan ben ik benieuwd wat je doet bij de specs van de traveler........ :{

Ik zou overigens gaan voor een PCI variant als je niet per se mobiel hoeft te zijn. Ik zou je dan de EMU 1820M van harte willen aanbevelen, vanwege kwaliteit (geweldige converters) en flexibiliteit(goeie drivers eigen dsp effecten en geavanceerde mixer instellingen; je begrijpt t al, ik heb m zelf). Anders zou je de EMU 1616m kunnen overwegen (PCMCIA: pc card) die onder andere door soundonsound bejubeld wordt om zn kwaliteit en nagenoeg dezelfde specs heeft als de 1820m.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes met muziek produceren!

welkom!

...alleen jammer dat dit al het derde besmette topic is.....

:smeris:

die gekkekoeieziekte is ook uiterst besmettelijk natuurlijk :P

Re: Re: Re: Nieuw en wil meteen beginnen

Re: Re: Re: Nieuw en wil meteen beginnen

Origineel geplaatst door Acidfever
Let maar even niet op Neon Vommit Messaia. Er komen straks vast nog wel wat zinvolle replies.

Let maar even niet op Acidfever Messaia. Er komen straks vast nog wel meer van dat soort zinlose replies.
Meningen verschillen, maar ik denk dat jij echt wel wat aan een MPC hebt gezien je achtergrond, en met mij vele anderen! (Ook handig voor live trouwens...)

Maar inderdaad check eerst eens https://www.synthforum.nl/forums/search.php?s=
Bedankt voor de tip acidfever ;)

Origineel geplaatst door C738
Neon je vergat je verkoop advertenties dr bij te zetten ;)

Hellaas geen MPC in bezit, of iets anders waar ie wat aan heeft.
Alhoewel... Korg ES1 MkII wellicht... bedankt voor de tip C738 :D

Gasten bedankt 4 de replies

Gasten bedankt 4 de replies

allemaal bedankt voor de antwoorden...
kan er wel een hoop mee...kan beter hier mijn vragen stellen dan aan die vage gasten bij Feedback in R'dam.
Was laatst langsgeweest met een hoop knaken op mijn rekening die en van plan om een fireface aan te schaffen....Wilde dat ding alleen effe zien/horen werkend met een paar monitoren die ik ook heeel graag wil horen(genelec 8040 en KRK V6)....deden die gasten moeilijk...pffff....laat dan maar zitten geef ik mijn knaken wel ergens anders uit...

Ga volgende week naar de Motu presentatie bij Peter Verspuy...Ik twijfel nog een beetje tussen die Motu 896HD en de Fireface hoop daar het licht te zien...
Ik werk op PC dus neig ik toch richting RME omdat de drivers van Motu weleens problemen kunnen geven. de A/D D/A converters van RME schijnen ook beter te zijn dan MOTU...Service-niveua van Motu schijnt bagger zijn....
IK neig heel sterk richting RME ...en hoop stiekem dat ik niet onder de indruk zal zijn bij de presentatie....

anyways...thanks guyzz voor alle reacties////The Great Muffin kzie je volgende week....

peezzzz

Welkom

Re: Gasten bedankt 4 de replies

Re: Gasten bedankt 4 de replies

Ook hiervandaan welkom....

allemaal bedankt voor de antwoorden...
kan er wel een hoop mee...kan beter hier mijn vragen stellen dan aan die vage gasten bij Feedback in R'dam.
Was laatst langsgeweest met een hoop knaken op mijn rekening die en van plan om een fireface aan te schaffen....Wilde dat ding alleen effe zien/horen werkend met een paar monitoren die ik ook heeel graag wil horen(genelec 8040 en KRK V6)....deden die gasten moeilijk...pffff....laat dan maar zitten geef ik mijn knaken wel ergens anders uit...

Ga volgende week naar de Motu presentatie bij Peter Verspuy...Ik twijfel nog een beetje tussen die Motu 896HD en de Fireface hoop daar het licht te zien...
Ik werk op PC dus neig ik toch richting RME omdat de drivers van Motu weleens problemen kunnen geven. de A/D D/A converters van RME schijnen ook beter te zijn dan MOTU...Service-niveua van Motu schijnt bagger zijn....
IK neig heel sterk richting RME ...en hoop stiekem dat ik niet onder de indruk zal zijn bij de presentatie....

Grappig.

Ik ben ooit eens gillend gek weggelopen bij Verspuy......
Ik heb overigens nergens een geluidskaart mogen beluisteren, jawel bij Helios mag je de Soundscape beluisteren :{

Maar dit terzijde, op dit moment denken de fabrikanten dat Firewire meer toekomst heeft dan USB 2. vandaar dat je meer FW audio-oplossingen ziet den USB 2. Dit heeft niets te maken met de technische aspecten maar meer van "hoe groter de doelgroep (lees± dus ook de MAC gebruikers), hoe meer apparaatjes ik verkoop".
Het leuke is wel dat Motu een 828 USB 2 heeft aangekondigd.

Eén van de problemen met MOTU is dat deze uit de US komt. Cubase wordt daar nauwlijks gebruikt, dus heeft bijvoorbeeld een Asio driver geen prio.
Zelfde ervaring had ik 8 jaar geleden met de MTP-av en met de 2 maanden oude Traveller.Maar het komt wel altijd goed.
De geruchten gaan overigens dat RME met een nieuwe Fireface komt.

Succes,

Re: Re: Gasten bedankt 4 de replies

Origineel geplaatst door marco
(...) op dit moment denken de fabrikanten dat Firewire meer toekomst heeft dan USB 2
't Grappige is dat Apple juist besloten heeft om in z'n 'budget' laptops met Intel processor de FireWire aansluiting voortaan weg te laten. Doch dit terzijde...
Ik ben ook het meest gecharmeerd van FireWire, omdat USB de CPU van de computer belast en FireWire niet. Ik prop de CPU liever vol met VSTi's :D

Origineel geplaatst door marco
Ook hiervandaan welkom....

Grappig.

Ik ben ooit eens gillend gek weggelopen bij Verspuy......
Ik heb overigens nergens een geluidskaart mogen beluisteren, jawel bij Helios mag je de Soundscape beluisteren :{

Maar dit terzijde, op dit moment denken de fabrikanten dat Firewire meer toekomst heeft dan USB 2. vandaar dat je meer FW audio-oplossingen ziet den USB 2. Dit heeft niets te maken met de technische aspecten maar meer van "hoe groter de doelgroep (lees± dus ook de MAC gebruikers), hoe meer apparaatjes ik verkoop".
Het leuke is wel dat Motu een 828 USB 2 heeft aangekondigd.

Eén van de problemen met MOTU is dat deze uit de US komt. Cubase wordt daar nauwlijks gebruikt, dus heeft bijvoorbeeld een Asio driver geen prio.
Zelfde ervaring had ik 8 jaar geleden met de MTP-av en met de 2 maanden oude Traveller.Maar het komt wel altijd goed.
De geruchten gaan overigens dat RME met een nieuwe Fireface komt.

Succes,

Hey waar heb je dat vandaan dan dat RME met een nieuwe Fireface komt....hoe gaat deze eruitzien dan?

Back