Drum computer/Sampler

Lawtji

Ingeburgerd
Ey,
ik produce hiphop en ben op zoek naar een drumcomputer of sampler met een groot aantal kwaliteits samples/kits,
weet iemand een goeie rond de 400 euro? steeds als ik op zoek ga naar samples online krijg ik van die klote samples waar dan gewoon een click te hard in zit, een nageluid heeft of gewoon mindere kwaliteit is. Liefst ook met drumpads.
Danku.:)

Je bedoeld dat je op zoek bent naar een MPC van 400 euro?

dan wordt het waarschijnlijk een MPC 300 ( als ie er al is...)

Ik denk dat een 2 de handse begint met een 1000 euro's...

Ik dacht dat men in de hip hop uit naam van de creativiteit en 'street credibility' zelf op zoek gaat naar de meest obscure platen met daarop die éne loop of basdrum om te samplen en te verknippen?
Want als dat niet zo is en je hebt kennelijk al een sampler, zou je ook sample CD's kunnen kopen.
Drumkits zijn er echt genoeg te vinden op internet, zeker van drumcomputers, dus daar hoef je het ook niet echt voor te doen, lijkt me.
Kortom, ik begrijp je vraag niet. Ben je nu op zoek naar nette, schone samples of ben je gewoon op zoek naar een sampler? Want een sampler wordt zo goed als kaal geleverd, daar zit echt geen bibliotheek aan samples bij.

Hmm ik werk niet met loops en jat ook geen samples uit platen, zitte idd wel leuke samples tusse op internet maar wil gewoon een apparaat hebbe dat zelf veel te biede heeft en met de muis drumlines invoere vind ik maar nix, kan ook met keyboard maar heb liever drumpads. In Steinberg's Groove Agent(VST) zitte paar leuke kits en dat soort shit vind ik gewoon nerges op internet...

Origineel geplaatst door Lawtji
Hmm ik werk niet met loops en jat ook geen samples uit platen, zitte idd wel leuke samples tusse op internet maar wil gewoon een apparaat hebbe dat zelf veel te biede heeft en met de muis drumlines invoere vind ik maar nix, kan ook met keyboard maar heb liever drumpads. In Steinberg's Groove Agent(VST) zitte paar leuke kits en dat soort shit vind ik gewoon nerges op internet...

Is het dan zoveel creatiever om geluiden te gebruiken die de fabriek je aan presets meegeeft?

Samples uit platen halen is zo'n beetje waar het genre z'n bestaansrecht aan ontleend. En het is geen jatten meer als je de boel zo verknipt dat het totaal anders klinkt ;) Sowieso: een basdrum, een snaredrum, kortom een hele drumkit samplen is echt niet zo erg. De meeste drumcomputers die je tegenwoordig koopt maken zelf ook gebruik van preset samples.

Als je een MPC of iets dergelijks koopt, moet je nog steeds op zoek moet naar goede samples.
Als je dat niet wil, moet je op zoek naar een drumcomputer, zoals bijvoorbeeld de Boss Dr. Rhythm serie of Yamaha RM1X. Maar die zijn, in tegenstelling tot de mogelijkheden die je hebt met een sampler, nogal eenzijdig qua geluiden.

Qua samplers lijkt me de MPC serie wel wat, of de Yamaha RS. Korg heeft ook nog de Electribe ES, die mogelijk 2e hands wat meer binnen je budget past. Moet je nog wel op zoek naar legale sample CD's, want nogmaals, je krijgt er geen bibliotheek aan geluiden bij.

jep dat kan prima. en een mpc2000 is mooie bak! Misschien is het wel handig om er eentje te vinden met de extra outputs.

Origineel geplaatst door Hazes
jep dat kan prima. en een mpc2000 is mooie bak! Misschien is het wel handig om er eentje te vinden met de extra outputs.

en 32 mb en een zipdrive...
Nog effe een extra ZIPdrive voor aan de PC en MPCedit erbij zoeken (software die een programma vanuit de PC op je ZIP schrijft)

In Steinberg's Groove Agent(VST) zitte paar leuke kits en dat soort shit vind ik gewoon nerges op internet...

ps. dit zijn haast geen kits meer, kit betekend bij mij meer puur de bij elkaar gezochte klanken ( kick, hat, snare, tom, e.d.)

Ik wil je wel waarschuwen, werken met een mpc lijkt in verste verte niet op werken met een Groove agent,
wellicht dat een yamaha su-700 geschikter is.

Het is idd "jatten"( deze sampler werkt met loops, repeterende geloopte samples ) maar daar kan je i.m.o. meer het groove agent gevoel mee bereiken.
Wel moet je dan zelf voor goede loops zorgen.

Je kan met deze bak veel meer dan alleen loopen, de loops zijn behoorlijk te bewerken

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Mde
ps. dit zijn haast geen kits meer, kit betekend bij mij meer puur de bij elkaar gezochte klanken ( kick, hat, snare, tom, e.d.)

Ik wil je wel waarschuwen, werken met een mpc lijkt in verste verte niet op werken met een Groove agent,
wellicht dat een yamaha su-700 geschikter is.

Het is idd "jatten"( deze sampler werkt met loops, repeterende geloopte samples ) maar daar kan je i.m.o. meer het groove agent gevoel mee bereiken.
Wel moet je dan zelf voor goede loops zorgen.

Je kan met deze bak veel meer dan alleen loopen, de loops zijn behoorlijk te bewerken

Nee ik bedoelde de kwaliteit van de samples dat loopgedoe in groove agent gebruikte ik niet

Back