Drum computer/Sampler

Kmoet toch wat :D
maar serieus
die sounds van die sites die ik opnoemde
die zijn echt vet
dikke kicks snares hh etc
ook modernbeats.com heeft vette geluiden

Die geluide van modernbeats.com ga ik niet voor betale man dat zijn gewoon van die sampletjes tog waar je wat van bijmekaar flikkert en zo een volledige beat bouwt of speciaal drums?

*Verhuist morge naar andere kamer, ben voor paar weke alleen int weekend online..

bij modernbeats (en die andere) krijg je losse drum hitz
je kan zo je eigen kit in elkaar zetten
en die geluiden klinken gewoon strak
heb zelf de bangin-beats cdrom gekocht (met alle drums erop)
meesterlijk gewoon
had ook 2 gig aan oude breaks als wav file gekregen
daar alle losse drums uitgehaalt
gecombineert met mn andere drums kreeg ik toch wel hele vette geluiden

Met die pc kom je een aardig eind.
Wil je alleen je beats uit je drumcomputer/sampler halen en de rest met synths doen of wil je alles cratediggen?
Ik heb zelf een r8 waar ik erg blij mee ben, kun je als midicontroller gebruiken waarmee je battery bijvoorbeeld aan kunt sturen maar je kunt er ook mee spelen zonder pc. Tegenwoordig zijn die bakken niet zo duur meer en ze worden regelmatig aangeboden. Kun je gelijk checken of het inkloppen je echt bevalt.
Misschien is die sp 303 (werkt madlib daar oa niet mee?) of 404 iets voor je als alles in 1 oplossing. Ik dacht alleen niet dat er een swing op zit maar dat zou je ff na moeten checken.
Volgens mij is de vraag vooral; hoe wil je werken en welke plaats gaat de pc daarin innemen?
Veel succes en laat ons weten wat het is geworden.

SP-303 alsjeblieft doe dat nou niet. Met die Madlib sprookjes. Volgens mij werkt ook Madlib liever met een SP-1200 dan met een SP-303.

O ja ik vergeet bijna weer toe te lichten. SP-303 heeft geen sequencer en 8 pads die niet eens aanslaggevoelig zijn schiet je niks mee op. Daarbij is het ding op geen enkele manier uit te breiden tot iets fatsoenlijks.

Origineel geplaatst door Alias
Met die pc kom je een aardig eind....

....Volgens mij is de vraag vooral; hoe wil je werken en welke plaats gaat de pc daarin innemen?
Veel succes en laat ons weten wat het is geworden.

Werk met Cubase SX 3, en wil dus pads om drums aan te sture plus pro samples...

Dan zou ik voor voor die triggerfinger of die mpd gaan. Rubber mept wat lekkerder dan hard plastic (r8).

Back