Access Virus TI - Reviews

Origineel geplaatst door MikeJarod

Sluit 'm aan via USB, en al je geluid komt er uit. Dus ook al het geluid van Cubase/je pc. Geen andere audio interface meer nodig dus. Ik gebruik zelf de audio interface niet.

Vraagje over dat total integration:
Momenteel gebruik in mijn Motif ES als audio interface (mLan), en dit wil ik graag zo houden. Is het mogelijk om een Virus TI als 2de audio interface te gebruiken via die USB kabel?
(ik gebruik trouwens Cubase SX3 mocht het van belang zijn)

Nee. Cubase laat maar 1 audio interface tegelijk toe. Je zal dus een keuze moeten maken. Ik heb ook een andere audio interface (Echo Mia) die ik gebruik.

Er van uitgaand dat je de TI via USB aansluit zijn er 2 opties:
1. Het TI geluid komt uit de door jou gekozen interface (dus bv óf je Motif óf de TI audio interface)
2. Het TI geluid komt uit de analoge/spdif uitgangen op de TI

Dit is per kanaal in te stellen. Je kan dus zonder problemen je Motif blijven gebruiken.

erg late edit: SX laat maar 1 master ASIO driver toe, meerdere audio interfaces kan natuurlijk wel.

Laatst gewijzigd:
SX laat maar 1 master ASIO driver toe, meerdere audio interfaces kan natuurlijk wel.

Betekent dit dat ik voor de audio uit mijn Motif mijn huidige firewire kabel kan blijven gebruiken en voor mijn (inmiddels bestelde *D) Virus de USB verbinding?

Thanx

Beste kenners!

Ik heb dit topic doorzitten lezen en dingen beluistert en dat klonk allemaal heel vet. Ik vind het zeer interessant en wil zelf een virus ti aanschaffen. Ik heb nog niet al het geld bij elkaar maar ben druk bezig het te verzamelen.

Nu is het zo dat de virus mijn eerste echte synth wordt. Voorheen werkte ik alleen met vsti's zoals albino en korg legacy. Ik weet dat het een hele overstap is naar een virus aangezien je natuurlijk veel dieper in de synthesizer kruipt om er vette geluiden uit te krijgen.

Ik heb al het een en ander gelezen in boeken maar wil me nu nog meer verdiepen in hoe dat nou precies in elkaar zit. De termen die jullie gebruiken begrijp ik meestal wel redelijk maar ik wil me er zeg maar nog meer op voorbereiden hoe dat nou precies allemaal werkt. In grote lijnen weet ik wel waar een synth uit is opgebouwd maar nu wil ik er dieper op in gaan maar daar kan ik moeilijk dingen over vinden.

Hebben jullie misschien tips?

alvast bedankt!

Origineel geplaatst door Bammel
Betekent dit dat ik voor de audio uit mijn Motif mijn huidige firewire kabel kan blijven gebruiken en voor mijn (inmiddels bestelde *D) Virus de USB verbinding?
Hmm, met een interne geluidskaart werkt het prima bij mij, dus ik neem aan dat dat bij een externe zoals firewire ook zou moeten werken.

Origineel geplaatst door Peekay
Hebben jullie misschien tips?
Kan ik je niet aan helpen. Het is een kwestie van zoeken op het net en dit forum. Je kan bv zoeken op Google naar 'subtractive synthesis',

Iig zit bij de Virus ook een basic handleiding van hoe synthesizers werken, en een paar gedetailleerde voorbeelden hoe je patches kan maken. Daar heb je denk ik veel aan. Zoiets zat ook bij mijn Novation Nova (mijn eerste echte synth), en dat heeft mij heel veel geholpen.

Oke thanks voor de tips! Dat van die handleiding is ook goed dat ik dat weet, als je al een beetje op weg geholpen wordt scheelt dat natuurlijk een hoop!

Dus...ik had een Virus TI in de bestelling staan,maar dat duurde weer 's veel te lang,importeursperikelen schijnbaar...ik heb de bestelling maar gecancelled...en maar hopen dat Access een andere,wel goede importeur vind...:frons:

Origineel geplaatst door dione
Dus...ik had een Virus TI in de bestelling staan,maar dat duurde weer 's veel te lang,importeursperikelen schijnbaar...ik heb de bestelling maar gecancelled...en maar hopen dat Access een andere,wel goede importeur vind...:frons:

AL bij Thomann of musicstore Koeln geprobeerd? Voor zover ik weet heeft iedereen die er daar 1 heeft besteld er gewoon 1 ontvangen.

Origineel geplaatst door Peekay
Nu is het zo dat de virus mijn eerste echte synth wordt. Voorheen werkte ik alleen met vsti's zoals albino en korg legacy. Ik weet dat het een hele overstap is naar een virus aangezien je natuurlijk veel dieper in de synthesizer kruipt om er vette geluiden uit te krijgen.

Huh ??? Dude, wot u say ! Virus...eerste echte synth...echte synth ??? Vst's zijn inderdaad geen 'echte' synths.:confused: :dubbel:
Kruip eerst maar eens heel diep in een aantal VST's voor je veel geld gaat uitgeven aan Hardware
Een aantal VST's zijn voor 'beginners' zeker de moeite waard kwestie van het één en ander te weten te komen.:D

Een virus Ti is een betere start synth dan menig andere hardware synth in mijn opinie....

Waarom? Virus Control!

alles in 1x overzichtelijk te zien. en dat is echt rete handig.

Met de powercore virus is dat ook zo mooi. gewoon handleiding ernaast houden en gaan!

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Huh ??? Dude, wot u say ! Virus...eerste echte synth...echte synth ??? Vst's zijn inderdaad geen 'echte' synths.:confused: :dubbel:
Kruip eerst maar eens heel diep in een aantal VST's voor je veel geld gaat uitgeven aan Hardware
Een aantal VST's zijn voor 'beginners' zeker de moeite waard kwestie van het één en ander te weten te komen.:D

Ach een Virus is ook maar een VA. Een veredelde VSTI dus.

Prima synth om synthese verder op te leren.....alleen zijn er makkelijkere opties!

De plannen zijn enigszins gewijzigd. ik kan waarschijnlijk voor een mooi prijsje aan een nordlead 2 komen. Ook leuk om mee te beginnen. Dus met die virus ga ik nog even wachten.

Origineel geplaatst door Acidfever
AL bij Thomann of musicstore Koeln geprobeerd? Voor zover ik weet heeft iedereen die er daar 1 heeft besteld er gewoon 1 ontvangen.

Nee...maar ik heb een DSI Poly Evolver Rack aangeschaft,veel leuker...;)

Vraagje tussendoor:

waarom wordt de Polar eigenlijk gehaald, terwijl de 'gewone' keys versie even duur is? Meeer toetsen vind ik zelf eigenlijk een behoooooooooorlijke pre!

Om over de kleur maar te zwijgen :D

Plaats gebrek vind ik een beetje een raar excuus: de desktop zou dan beter zijn voor die persoon..

..'k vroeg 't me een beetje af. :erm:

De Polar is geil.

:D Oh.. ik dacht wit..

Mja, zelf vind ik de kleur walgelijk, maar goed..

Heeft IEMAND überhaupt hier de 'grote' toetsen-versie?

Origineel geplaatst door dione
Nee...maar ik heb een DSI Poly Evolver Rack aangeschaft,veel leuker...;)

heb ff op thomann gekeken kon geen rack versie vinden van de poly evolver ...

wel een andere module ...

http://www.thomann.de/thoiw7_dave_smith_instruments_evolver_synthmodul_prodinfo.html

kost 444 ... scheelt dikke 2000 euro met de poly evolver rack .... 444 ook best leuk prijsje ....

zou je hier ook een beetje dezelfde sound uit kunnen halen?

btw deze foto zag ik op de site .... heb ff wat zitten speuren naar die evolvers en ze hebben dus standaard FM ... + standaard feedback in de synth zelf ..... op de site staan wat coole voorbeelden van oa rob acid .... en nog een paar bekende ..... had me voorgenomen geen hardware meer te kopen maar eerst eens met muziek bezig te zijn ..... maar t water loopt me alweer in de mond ..... bedankt dione :duivels:

had nog nooit van die dingen gehoord ..... en nu moet ik gewoon zo'n evolver hebben }:|

leuke mono synth met hoop leuke opties .... voor weinig geld en nog analoog ook

polysetup9gm.jpg

Laatst gewijzigd:
hmmmm 1000 is nog wel te doen maar dat was ik nou net weer niet van plan uit te geven ...

ik wil mn mbase terug sturen ... als ze die aanpakken hoef ik nog maar 244 bij te leggen voor zo'n mono evolver ...
maar ik ga eerst maar eens uitzoeken of die mono wat is .. geluids fragmenten klonken best vet ..
als ik t goed begreep zijn die evolvers een beetje gebaseerd op de structuur van de prophets ?

Back