Mooiste filmmuziek

Origineel geplaatst door Hanz
Kitaro - Queen Millennia

sm_queen_millennia_canyon_c28g0124_cover.jpg

Deze vond ik ook erg goed te pruimen, al is het natuurlijk niet 'echte' filmmuziek:

David-Bowie-Christiane-F---Se-91280.jpg

Ook nog niet genoemd, toch een aardige film, van Jerry Goldsmith met Tangerine Dream:

completelegendfront.jpg

Deze is ook fijn:

B00004CXXA.02.LZZZZZZZ.jpg

Hanz toch , van Jerry Goldsmith met Tangerine Dream: ;{

regie was van Ridley Scott en de muziek van Jerry Goldsmith, deze muziek is later
vervangen door de muziek van Tangerine Dream =(

Ik vind Jurassic Park (1) geweldig qua muziek, vooral 'journey to the island' (zeg maar als de helicopter op het eiland afvliegt.) Main theme mag er ook zijn.

De muziek van de Lord of the Rings blijf ik ook geweldig vinden, wat een bakken sfeer zeg!

Neverending story vind ik ook geweldig,

De originele Battlestar Galactica

De soundtrack (en sommige van de liedjes) van the Lion King: :okdan:

Origineel geplaatst door Digimod
Hanz toch , van Jerry Goldsmith met Tangerine Dream: ;{

regie was van Ridley Scott en de muziek van Jerry Goldsmith, deze muziek is later
vervangen door de muziek van Tangerine Dream =(

Hm, binnenkort maar weer es luisteren. Staat me niet meer bij hoe het nou precies zat.

Re: filmmuziek

Re: filmmuziek

Origineel geplaatst door rodin
Heeft iemand al John Barry genoemd? Dances with wolves, out of africa!!
Die man heeft een echte eigen sound. Dat vind ik bij velen ver te zoeken. Ze maken allemaal
mooie muziek, maar niet veel lui zijn orgineel. Hans zimmer is natuurlijk de man met het vuurwerk.
Danny elfman is een sprookje. Er zijn te veel goeie om te noemen.

Heb de film dus nog nooit gezien, maar ik heb net de soundtrack gehoord, heel mooi en sober op een bepaalde manier idd, staat zeker in contrast met het algemeen aanvaarde vuurwerk wat meestal ten gehore wordt gebracht. :okdan:

Küçük Kýyamet is een turkse horror film met muziek van Kevin moore(ex dreamtheater) echt ontzettent vaag en freakt echt de beste film muziek die ooit is geschreven. Muziek heeft overgens niks met Dream Theater te maken.
Kevin moore heeft overgens ook nieuwe muziek geschreven voor de film Age 13, een film uit 1955. Ook erg goed alleen klopt et niet altijd met de sfeer van de film, erg jammer.

Verder

Once upon a time in the west
Train spotting
running scared (ontzettent cool piano melodietje)

En zo veele anderen

The Keep..tangerine dream(helaas nog niet op dvd die film)...de muziek is top!....maar Philip glass Candyman is met vlag en wimpel de winnaar!!!!!!!!!!..also mmmmmmmmmm Goblin (Claudio simonneti) die muziek heeft gemaakt voor Dario Argento's films zoals Suspiria!!..check that one out!!*D

De soundtrack van de film HERO, muziek is van Tan Dun, en met name de track 'for the world'...
Hans Zimmer's soundtrack van de Da Vinci Code vind ik ook mooi.
En die van The Passion of The Christ van John Debney als ik me niet vergis :)

Oh ja en gister nog op tv, The Time Machine met muziek van Klaus Badelt (die weer veel met Zimmer samengewerkt heeft dacht ik)

Hier zeker een Hans Zimmer fan: The Thin Red Line, machtig.

Verder, zéker niet te vergeten: THE ROCK!

soundtrack aan het eind van de film the omen, heb de film zelf snel door gespoeld en boeide me weinig maar de soundtrack aan de eindtiteling is me wel bijgebleven

Back