Esi M8U vragen/ervaring

Origineel geplaatst door gremlin23
Driverloos deed de M4u inderdaad vervelend. Even de nieuwste drivers van de ESI gedownload en alles deed het perfect.
dat bedoel ik

Origineel geplaatst door lcasei
werkt goed maarrrrrr:

Microwave en de "editmidi" van de de micromodular heb ik op andere devices gezet. (te zware sysex, en te kleine buffers?)

Gebruik hem nooit in standalone.

lcasei
ah dat wou ik nou ook weten
de nord modular belastbaarheidstest
gefaald

helaas
maarja ik heb (nog) geen modular :D

ik heb het verder niet uitgezocht.

gewoon de micromodular wegens te veel problemen verhuisd.
de Microwave heb ik na een rom update (1.->2) moeten verhuizen omdat geen enkele sysexdump nog lukte.

voor de rest hangt de M8U vol en heb ik absuluut geen klagen.
(waaronder NordRack2, OB12,EMU Audity2000... deze versturen ook nogal wat controllerdata en sysex)

niet duur meer zeg, bij feedback staat hij voor 160 euro en volgens mij nog niet zo lang terug was hij 300

ik wou er een tijd terug ook een kopen maar tot op de dag van vandaag gaan heel tijd andere dingen voor zoals synths, effecten etc, en lus ik alles maar door op 1 midi out :stupid

Als patchbay is ie niet heel uitgebreid. Je kan t signaal van elke input laten doorsturen naar de corresponderende output (in1->out1, in2->out2 enz.), input 1 naar alle outputs, of input 8 naar alle outputs.

Met een btje slim midi thru gebruik heb ik het nu wel voor mekaar dat ik met 1 druk op de knop kan switchen tusen de hele studio aansturen met cubase of de hele handel aansturen met de RS7000, die maar 2 MIDI out heeft.

Ik heb de 8x8 versie, overgekocht van een vriendelijk forumlid :)

Hij functioneert goed, maar..

ik heb hem even op een oud PC'tje gehad (600MHz, maar wel met XP). Flink wat uitgaande MIDI events doet hij probleemloos, en 1 MIDI IN aangesloten ook,. maar ik merkte dat bij 2 of meer MIDI IN's compleet crashte. En dat was bij licht gebruik. Met een fatsoenlijke PC daarentegen (P4, 2GHz+) gaan 8 IN's probleemloos.

Ik heb 2x de M8U. Ben er heel tevreden over. Minpuntje was wel dat in eerste instantie de PC maar één M8U wilde herkennen. Bij het aansluiten van de eerste M8U herkende windows het apparaat en zonder drivers te installeren werkte de M8U. Toen ik de 2e M8U wilde aansluiten herkende windows welliswaar de 2e M8U maar windows bleef melden dat de driver al geinstalleerd was. (Uiteraard, de eerste M8U). Na gemaild te hebben met ESI kwam het antwoord van ESI dat het aansluiten van 2 M8U units niet mogelijk was op één PC. Het blijkt echter toch te gaan:
Voor de 1e M8U: installeer géén driver maar gebruik die van Windows
Voor de 2e M8U: Installeer de driver van ESI

Origineel geplaatst door The Poisoner
Als patchbay is ie niet heel uitgebreid. Je kan t signaal van elke input laten doorsturen naar de corresponderende output (in1->out1, in2->out2 enz.), input 1 naar alle outputs, of input 8 naar alle outputs.

Met een btje slim midi thru gebruik heb ik het nu wel voor mekaar dat ik met 1 druk op de knop kan switchen tusen de hele studio aansturen met cubase of de hele handel aansturen met de RS7000, die maar 2 MIDI out heeft.
ik had meer interesse om mijn a880 te vervangen door de m8u

kan je ook bv input3 naar 4,5,8 doen?

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik had meer interesse om mijn a880 te vervangen door de m8u

kan je ook bv input3 naar 4,5,8 doen?

je kan kwa midi-thru alleen:
1 -> 1-8 ( in 1 naar alle outs )
8 -> 1-8 ( in 8 naar alle outs )
1,2,..8 -> 1,2,..8 ( elke in naar zijn equivalente out )

Feitelijk is het alleen maar een interface. Als volwaardige patchbay is hij absoluut incompetent.. maar daar betaal je dan ook niks voor :)

vista = no go

Origineel geplaatst door deniax
vista = no go

No Go?????? YES GO!

Hier 2x M8U + M-AUDIO 4x4 en Yamaha XG256. allen op 1 Vista PC werkend!

Hier iig nog niet. Vista kan t ding niet starten staat in bij t program management.

Hoe heb je t voor elkaar gekregen? Heb begrepen dat ESI druk doende is om n beta versie van de drivers te ontwikelen die binnen niet al te lange tijd gereleased gaat worden.

Heb wel de oude XP drivers geprobeerd. Ben ik daar de fout in gegaan en moet ik die uninstallen?

Back