SpaceAgent202
Sinds 2001
ik heb een amd64 systeem voor mn muziek
maar das niet in de winkel te koop
maar das niet in de winkel te koopFollow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
maar das niet in de winkel te koopGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:10 am Onderwerp: Kant en klare PC's
Origineel geplaatst door Hanz
@ de heren Jehova's... gooi het door u gebrachte licht maar in de schuur...
Sorry hoor, ik dacht dat ik een vrij duidelijke vraag stelde.
Als je niet wilt meedenken, post dan liever niet.
@Fuse: als je een concrete topic weet op softsynthforum, dan zie ik graag een linkje.
Vooralsnog zie ik bijv. op de zoekterm "carillon" alleen maar: "Er zijn geen resultaten die voldoen aan je zoekopdracht".
En andere nuttige en recente PC hardware topics kom ik daar ook niet tegen.
Ben wel benieuwd waarom je dat linkje eigenlijk hebt geplaatst.
@xpanded stereo: bij I4 kwam ik systemen tegen van het merk Eye4 (zal wel eigen merk zijn van I4, denk ik).
Ik kwam de op zich niet onaardig ogende Eye-4 AV Station tegen.
De 19" case ziet er netjes uit... maar op zich is het verder een vrij standaard systeem, nog niet eens echt dik.
Bijv. de harddisk vind ik met 40 gigabyte echt magertjes, en iets als de genoemde RAID vond ik niet terug.
)
Origineel geplaatst door fuse
Het is eigenlijk heel simpel.
Een kant en klare PC is idd een conservatieve versie die zich bewezen heeft en dus automatisch goed.
De meerwaarde die je ervoor betaalt is dat je kennis aan anderen over laat en je daarmee ook support en dus meer zekerheid koopt. En dat is als je een bedrijf hebt iets waar je graag extra voor wilt betalen. Zeker als je er dagelijks mee werkt.
En als je er geen rotzooi als internet geneuzel op zet dan houdt je hem automatisch stabiel.
Daarom zullen die machines in het algemeen populairder zijn omdat er gewoon zorgvuldiger mee wordt omgesprongen. En lijken zelfbouwertjes minder stabiel. Alleen hangt dat gewoon af van wat voor onderdelen je gebruikt hebt. En of je de software wel fatsoenlijk instaleert.
Me dunkt dat je een leverancier vast wel zo gek krijgt om jouw wensen in hun favoriete kast laat bouwen en je daarmee je ding gaat doen. Maar ze zullen er zeker dan bij vermelden dat zij het niet uitvoerig getest hebben. (en als ze je niet willen helpen weet je eigenlijk al genoeg)
En probeer niet het onderste uit de kan te halen door een sneller dan snel systeem te kopen. Over een jaar is het toch al weer verouderd, dus patserwaarde is eventjes leuk.
De meerwaarde van die paar % sneller zul je in de praktijk niet zo snel merken. Gewoon voor stabiliteit gaan. (dus toch apple?)
Origineel geplaatst door MadR
nog liever een apple dan zo'n pc van een veredelde dozenschuiver ..
voor de rest is de specs lenen is in dat geval ook een optie
Origineel geplaatst door turtel
Het zijn toch normale normale computers ,met goede componenten, en een leuk kastje eromheen![]()

Origineel geplaatst door Grooveron
Ook hier roep je weer zoals zovaak iets waar je niets van weet of zeker geen ervaring mee hebt.
Hoeveel PC gebruikers ken je die een gekocht systeem hebben Apple of anders sinds?
Heb je dit wel onderzocht, wij wel en de gegegevens zijn echt anders.Maar goed je
mag van mijn een Apple kopen betaald je 2x zoveel voor een kast en de naam.
Voor de rest geloof ik dat menig PC systeem mits goed gebouwt maar vooral goed
geconfigureerd en geinstalleerd net zo stabiel en snel kan zijn.

Origineel geplaatst door MadR
ik roep alles behalve zo maar wat .. ik heb er alleen een andere visie op that's all
voor iemand die alleen de voor geinstalleerde sofware wil gebruiken en niets van pc's afweet is het een prima oplossing
MAAR iedereen weet dat het zo niet werkt ! veel mensen willen ook zelf plugins installeren en dat gaat het bij noobs vaak vaak fout ..
BETER leer je hoe een pc werkt zodat je nooit afhankelijk ben van de bouwer ..
Anyway wat ik nou weer leuk aan dit topic vindt is dat jij nu met een budget oplossing aankomt en ik met de dure apple kant ..![]()

Origineel geplaatst door fuse
Misschien weten ze bij het softsyntforum meer?![]()