Kant-en-klare Audio PC's... Q4 2005

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik ben zelf altijd argwanend geweest over apple's
Maar mijn god wat ben ik blij dat ik 2 jaar terug een ibook aangeschaft heb zeg.
Geen gezeik meer met dingen die niet compatible met mekaar zijn.
En al het andere gezeik wat ik altijd met de pc gehad heb (niet meer lopen na een poos etc)
Ik weet wel dat mijn volgende audio computer weer een apple word.
En sja met een pc kan het mischien wel vlotter en beter maar ik heb zelf geen zin meer in pc gezeik.
Hanz ik zou toch serieus een overweging nemen om ook is naar een apple te kijken.
Ook al gaf je aan dit niet te willen.

En ron ik vind je stelling wel opgeblazen hoor over twee keer te vel betalen etc etc.
Kijk een PC is goedkoper maar een Apple werkt gewoon.
Check maar het verschil tussen usb audio apparatuur op een PC of Apple.

Ik krijg weer een I4 promo smaak in mijn mond van wat er eerder gepost is.
En dat krijg ik wel vaker in bepaalde treads.

dan was die pc zeker geen rambus systeem want dat was in die tijd het enige audio platform voor pc.
wel twee keer duurder maar sneller en stabieler dan de rest
rambus is gestopt met intel omdat ddr heeft gewonen, jammergenoeg.
ddr is eigenlijk ouderwets geheugen, terwijl rambus veel geavanceerder is , en de p4 was ontworpen om met rambus samen te werken, maar het verkocht heel slecht ,het was te onbekend en te duur.

oeps

1 van beiden:

-> Of, bouw je eigen PC. Of laat het door iemand doen met meer ervaring. Zo moeilijk is het niet. Wat ze bij die speciale "audio computers" doen is uiteindelijk niets bijzonders!!! Bij die audiopc's verdienen ze meer dan 1000 euro aan alleen het assembleren, windows installeren en bios tweaken. Dit kun jij ook! Op internet zijn talloze bronnen te vinden.
Serieus; het kopen van een audio pc is weggegooit geld!

->Als je echt persee wat meer geld wilt betalen, ga dan voor een Mac net zoals dat hierboven wordt aanbevolen.

:W

Ik dank je vriendelijk voor dit antwoord, al is het eigenlijk meer iets voor de PC specificatie thread.
Ik neig stiekum ook wel naar een zelfbouwmachine, maar ik wilde gewoon ook eens weten wat er kant-en-klaar te koop is. Ook voor de broodnodige referentie.

Kortom, ik wil nog maar een keertje vragen: laten we deze thread on-topic houden.

Dus: Wie weet er goede off-the-shelf Audio PC's te koop?
Waar te koop, voor welke prijs, waaruit opgebouwd en met welke bijzonderheden?

ouwe thread maar voor mij best wel actueel: mn PC is op sterven na dood en ik hink op niet twee maar honderd gedachten qua audio-pc/mac/notebook. Iemand?

http://arstechnica.com/guides/buyer/guide-200711.ars

Of in het Nederlands:
http://tweakers.net/reviews/751/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2007.html

Heb ik zelf ook gedaan: het hangt helemaal van je budget af. Kies je processor en moederbord, en dan wordt de rest ook duidelijk.

PC/Mac: ligt aan je software; als je nu een PC hebt en je moet met de Mac een aantal vitale plugins (of zelfs je sequencer) missen valt die al snel af. Laptops hebben ook nog een USB of Firewire audio interface als vereiste; zelf inbouwen van een PCI-kaart zit er niet in. Laptop: dit ligt er heel erg aan wie 'm maakt en voor topspul betaal je ook navenant.

Bedankt voor de links, zeer helpzaam!

Het zelf samenstellen van een audioPC is natuurlijk financieel gezien te verkiezen boven een van te voren samengestelde. Ik ben toch benieuwd wat nou echt de meerprijs is en of dat afweegt tegen de meerwaarde (tijdbesparend, garantie, stabiliteit van het systeem) als ik mbv de onderdelenlijst zelf iets in mekaar knoop. Op de 1 of andere manier zie ik mezelf tot aan de knieeen in de handleidingen, cd-roms en dergelijke zitten met een laptop ernaast om fora af te struinen zoekend naar wat die tweede foutmelding van een lijst van 500 welke het systeem ophoest nou betekend (it can make a grown man cry). Nu ben ik dan ook een beroepspessimist :D maar toch....

Het budget: momenteel ben ik me gewoon aan het orienteren maar af en toe krijg ik het idee dat een lekkere souped-up audioPC bijna alleen is weggelegd voor mensen met een quote-500 notering :) (weer net niet; volgend jaar beter!). Het geld moet ik bij elkander gaan sprokkelen maar ik als ambitieuze amateur denk voor een AudioPC met twee monitoren (monitoren heb ik al, geluidskaart feitelijk ook maar een emu 0404 in een nieuwe pc douwen is ook weer sund) ongeveer 1500-2000 kwijt te willen.....Dat is dan zonder sequencersofties, vst´s etc maar volgens mij is dit gewoon een realistische prijs voor een midrange opstelling tegenwoordig....

voor 1500 a 2000 euro kan je een héle dikke pc aanschaffen of (nog beter) in elkaar zetten! Er zijn zoveel aanbieders van dat spul online.

trouwens wel lachen dat dit draadje, halverwege, toch nog een pc/mac draadje werd.... sad but true.

persoonlijk zal ik voor een apple gaan, bevalt mij gewoon goed maar een goed geinstaleerde pc is ook prima en je kan met beide platforms even goed muziek maken! Het gaat er natuurlijk gewoon om wat je er zelf mee doet ;)

suc6 met je aanschaf.

voor 1500 a 2000 euro kan je een héle dikke pc aanschaffen of (nog beter) in elkaar zetten! Er zijn zoveel aanbieders van dat spul online.

trouwens wel lachen dat dit draadje, halverwege, toch nog een pc/mac draadje werd.... sad but true.

persoonlijk zal ik voor een apple gaan, bevalt mij gewoon goed maar een goed geinstaleerde pc is ook prima en je kan met beide platforms even goed muziek maken! Het gaat er natuurlijk gewoon om wat je er zelf mee doet ;)

suc6 met je aanschaf.

Wat die 1500-2000 euro: ik moet mn stoere praat nog waarmaken :D. Als iemand een suggestie heeft: ik bestuur de vluchtauto wel B)

Ik heb tegenwoordig een standaard PC (Quad processor, dat wel), gewoon bij Paradigit, geen speciale poes-pas, Office staat er op, anti-virus/firewall s/w draait altijd, één processor is zelfs altijd bezig met Folding (distributed computing), alleen een EMU1212m geluidskaart, en muziek maken gaat fantastisch! Om een of andere reden moet ik altijd Outlook en Skype uitzetten omdat ik Cubase anders niet lekker loopt (ASIO probleem???), maar verder is het gewoon een standaard XP Pro installatie...

Volgens mij gaan dit soort discussies tegenwoordig nergens meer om... je kunt relatief goedkoop hele dikke PC's kopen, en is optimalisatie tot twee cijfers achter de komma voor ons thuis-hobbyisten dus niet meer écht nodig...

Dus mijn antwoord: dikke Quad Core PC, extra 500GB erin, twee 20" monitoren, leuke geluidskaart (EMU1212m bevalt mij goed!): klaar! en heb je nog geld over voor een LiquidMix ofzo... Succes!

Back