Patches Alpha Juno 2

ABA

Nieuwkomer
Wie kan mij helpen aan sites / locaties waar patches voor de Roland Alpha Juno 2 gedownload kunnen worden?

Bij voorbaat dank!

Groet,

ABA

bij het progammatje ezalpha zitten ook patches ik heb de standaart junobank compleet erbij gehad toen ik hem gedownload had er zijn ook wel losse patches te krijgen maar ik maak ze liever zelf met de ezalpha

het kan! de jx8p en de alpha juno 2 werken prima met de bcr. idd learnfunctie...ff paar keer proberen soms..maar het werkt prima!

Goodbuy, pg-200 en 800 en binnekort ook 300 als er een midikit in de jx3p zit.:D

Die BCR2000 is best interessant voor 149 Euries aangezien ik geen geld heb voor een PG-300 en toch aan knoppen wil draaien (ipv die Alphadial)... Volgens de manual doet ie aan Sysex dump, dan mag ik aannemen dat ie gewoon Sysex strings van een Juno 2 accepteert...

@xpanded stereo: Ik begrijp dat jij die combi heb staan? Juno2 + BCR? zo ja, werkt t een beetje stabiel?

EDIT: 129Eur bij Dirk Witte (Amsterdam)

Laatst gewijzigd:
inderdaad..heb de combi staan ..werkt prima! Hij accepteerd gewoon die strings...soms ff paar keer proberen om de string erin te persen..;)..maar het werkt prima als de string er eenmaal inzit! Werkt ook met de JX8p, die combi heb ik ook....alle controls op 1 stoeptegel. ;)

Randomise

Randomise

Nou, dat wordt effe shoppen vd week :D

Maar over de Juno 2 patches: gebruik EZalpha en kies de Randomise Patch functie, komt soms erg vage shit uit, wat dus goed is!

Origineel geplaatst door Patat Met
Volgens de mensen van behringer kan de BCR geen sysex data voor de alphajuno versturen.

Hoe zit het?
da's toch wel een behoorlijk onproffesionele onzin die Behringer dan uitkraamt!
sysex is gewoon een reeks getallen dus waarom het dan specifiek niet voor een alphajuno zou werken is mij dan een raadsel...

Origineel geplaatst door 6 trak
da's toch wel een behoorlijk onproffesionele onzin die Behringer dan uitkraamt!
sysex is gewoon een reeks getallen dus waarom het dan specifiek niet voor een alphajuno zou werken is mij dan een raadsel...

Met het verzenden van sysex data komt vaak het begrip "checksum" om de hoek kijken. Dit is een *berekend* getal aan het einde van de sysexstring. Dit is een controlemiddel om te checken of de sysexdata goed is overgekomen. Dit checksumgetal verandert dus steeds, afhankelijk van de inhoud van de data. De verzender van de data berekent de checksum en de ontvanger berekent dit nog een keer. Als er een verschil is betekent dit dat de verzonden data corrupt is. Het berekenen van de checksum kan op vele manieren gebeuren. Hardware midicontrollers moeten deze checksumformaten ondersteunen, ziehier het probleem. Lang niet elke controller doet dat en beperkt zich tot het verzenden van midi controll change messages, wat vrij eenvoudig is.

Eigenlijk hadden ze (lees: de synthfabrikanten) nooit met checksums moeten beginnen vind ik. Het geeft een hoop extra rompslomp. En als de data verkeerd overkomt, dan probeer je het toch gewoon nog een keer, en als het steeds fout gaat is er iets anders aan de hand.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
het kan! de jx8p en de alpha juno 2 werken prima met de bcr. idd learnfunctie...ff paar keer proberen soms..maar het werkt prima!

Goodbuy, pg-200 en 800 en binnekort ook 300 als er een midikit in de jx3p zit.:D

Ik heb al een paar uurtjes versleten met proberen, tot nu toe nog geen succes gehad...
kan je anders eens een stap per stap uitleg geven over hoe je dit geflikt hebt?

idd, ik zou het ook graag weten,
niet zozeer ten aanzien van een Alpha Juno (stuurde die trouwens met de alpha dial geen sysex uit ?) maar in zijn algemeenheid;

of heel concreet voor mijn Emu Vintage Keys ;)

moet je dan echt sysex strings en checksum berekenen in een midi editor ?
;{

Tis echt enorm simpel. Sluit je alpha juno midi out aan op je bcr midi in (Midi Local on op de alpha). Druk op learn terwijl je aan de knop draait die je wilt learnen ( de led bij de rotary gaat nu knipperen). Duik in het parameter menu van je alpha en selecteer de gewenste parameter, draai met je alpha dial op en neer steeds in korte stapjes (je ziet nu de leds op midi in a en b knipperen op de bcr zolang je aan de dial draait) net zolang tot de bcr ipv bad , Good aangeeft et voila. Hij kan heel vaak bad aangeven maar in tien seconden geeft ie echt wel een keer good aan.
Niet continue aan de dial blijven draaien maar even een paar slagjes en dan weer even niet etc.

In principe kun je ook gewoon de out van je pc aansluiten en met de ezalpha editor aan ee slidertje sleuren dat maakt niets uit.

Voor elke synth die sysex of cc uitstuurt moet dit werken.

Succes!

Origineel geplaatst door chilistein
idd, ik zou het ook graag weten,
niet zozeer ten aanzien van een Alpha Juno (stuurde die trouwens met de alpha dial geen sysex uit ?) maar in zijn algemeenheid;

of heel concreet voor mijn Emu Vintage Keys ;)

moet je dan echt sysex strings en checksum berekenen in een midi editor ?
;{

misschien staat de juno niet op het juiste midi-kanaall? Bij mij staat hij altijd op kanaal 8 als ik m aanzet.

Back