Origineel geplaatst door TijsDJ
Tis echt enorm simpel. Sluit je alpha juno midi out aan op je bcr midi in (Midi Local on op de alpha). Druk op learn terwijl je aan de knop draait die je wilt learnen ( de led bij de rotary gaat nu knipperen). Duik in het parameter menu van je alpha en selecteer de gewenste parameter, draai met je alpha dial op en neer steeds in korte stapjes (je ziet nu de leds op midi in a en b knipperen op de bcr zolang je aan de dial draait) net zolang tot de bcr ipv bad , Good aangeeft et voila. Hij kan heel vaak bad aangeven maar in tien seconden geeft ie echt wel een keer good aan.
Niet continue aan de dial blijven draaien maar even een paar slagjes en dan weer even niet etc.
In principe kun je ook gewoon de out van je pc aansluiten en met de ezalpha editor aan ee slidertje sleuren dat maakt niets uit.
Voor elke synth die sysex of cc uitstuurt moet dit werken.
Succes!
Duidelijk, maar hoe werkt het dan als je een parameter wel met sysex kunt wijzigen terwijl de synth voor die parameter geen knop heeft ? Dan gaat "Learn" niet echt goedkomen. Ik heb wel de documentatie van die synths, maar snap niet goed wat ik met die strings moet in deze situatie.

In jouw geval zou je met midiquest Emu Vintage Keys and Vintage Keys Plus Editor/Librarian (
en verder kun je er alleen patches mee organiseren (wat voor mij onnodig is).