Akai MG1212

pjeut

Ouwe rot
Iemand bekend met deze dynosaurus? Het is een analoge 12 sporen-recorder met tapecassette (ongeveer ter grootte van een VHS-tape) uit de eightties.
Ik heb er eentje gespot op MP maar die heeft wel een kapotte cassettehouder. Nu heb ik akaipro.nl al benaderd of er nog onderdelen te krijgen zijn, maar, nee dus...

Heeft iemand van jullie misschien een idee hoe ik aan zo'n onderdeel kan komen?
Graag bericht. Ik hoor wel.

Groeten,
Pjeut.

Attachments

• mg1212.jpg
    mg1212.jpg
    47,2 KB · Bekeken: 111
Probeer het hier eens: http://mrmarksmusic.com/MR MARK'S%20STUDIO%20PARTS

Maar ik ben bang dat die meneer erg hard gaat lachen als je om tapes vraagt. 1/2 inch cassette tapes ? Model MK20 ? Ja, 10 jaar geleden ! Maar misschien heeft -ie wel onderdelen.

Deze meneer in Tjechie heeft ook tapes (volgens zijn verkooplijst van september 2005) voor 900 Krone/stuk www.k-audio.cz/ceniky/MC_XLR/Akai.xls

Andere oplossing: A trick to go around the problem of finding new tape is to open up the shell of an existing cassette and load in some fresh Quantegy 456 onto the spools and close the casing back up...you're NEVER going to find fresh, new, ready to go tapes for that unit so you must be inventive.

Ik denk dat je je tijd wel beter kunt besteden, het wordt vast net zo'n gebed zonder end als het vinden van een disk drive voor de S950, of nog erger: een Quick Disk drive voor de S700 of X7000. Maar goed, ALS -ie het weer doet ben je natuurlijk wel helemaal de man

Nee, ik zeg het verkeerd...

Nee, ik zeg het verkeerd...

...het gaat om de slee waar je zo'n cassette inschuift. Die slee is kapot.

Re: Nee, ik zeg het verkeerd...

Re: Nee, ik zeg het verkeerd...

Origineel geplaatst door pjeut
...het gaat om de slee waar je zo'n cassette inschuift. Die slee is kapot.
Heb/gebruik zelf de MG14D van Akai deze heeft volgens mij dezelfde slede gebruikt nl ook die cassettes.
Hij ziet eruit als een oversized cassette-deck (19inch3units hoog) deze zie wel eens op marktplaats.
Woeste multitracker hoor die Akai op jouw foto8D

Maar die van jou ...

Maar die van jou ...

... neemt zeker digitaal op? 't is goed mogelijk dat die slee hetzelfde is. Weet jij misschien een adres van iemand die losse onderdelen heeft?

Re: Maar die van jou ...

Re: Maar die van jou ...

Origineel geplaatst door pjeut
... neemt zeker digitaal op? 't is goed mogelijk dat die slee hetzelfde is. Weet jij misschien een adres van iemand die losse onderdelen heeft?

Weet helaas geen adres=( op MP staan ze voor 300á400 euro maar wat is er precies defect aan die slede het is mechanisch en hij gaat automat. naar voren.
Verder hij is analoog het is de laatste analoge recorder van Akai daarna zijn ze met harddisk-recording begonnen.
Maar hij klinkt goed....8D

Re: Re: Maar die van jou ...

Re: Re: Maar die van jou ...

Origineel geplaatst door gjb68
Weet helaas geen adres=( op MP staan ze voor 300á400 euro maar wat is er precies defect aan die slede het is mechanisch en hij gaat automat. naar voren.
Verder hij is analoog het is de laatste analoge recorder van Akai daarna zijn ze met harddisk-recording begonnen.
Maar hij klinkt goed....8D

Hoi gjb68,

Even een vraag. Die MG14 van jou. Is die te synchroniseren met een MIDI-bron, bijvoorbeeld m'n Yamaha RM1x?

Pjeut.

Laatst gewijzigd:
Hallo Pjeut

De MG14D heeft een sync in/out maar dat zijn jacks in/uitgangen ik denk dat je er een converter tussen moet zetten.
Midi is digitaal........en ik denk met doepfer/philip rees kastje moet het ook lukken....of aan een techneut vragen voor een schemaatje 't is heel simpel om 't zelf te maken lijkt me.......omzetten digitaal pulsje naar een analoog.

groet Gert-Jan

Back