Panning NI Battery in Cubase

SupaSaw

Ingeburgerd
misschien erg dom, maar ik kom er toch niet helemaal uit::confused:

Ik gebruik NI Battery in Cubase. Cubase gaat via mijn Pulsar 2 (via een virtule stereo mixer) mijn pc uit en de versterker in.

Als ik nou een (mono) hi-hat links pan in battery. en ik heb de hi-hats op een stereo spoor in de cubasemixer staan met extreme panning (vol links vs. vol rechts). verandert de positie van de hihat in het stereobeeld dan als ik het stereospoor in de cubase mixer rechtdoor pan (dus midden- midden).

Met andere woorden: bepaalt cubase de positie van de hihat in het stereobeeld of battery? En vervolgens: wat is het effect van de Pulsar mixer dan weer op de positie van de hat in het stereobeeld?

GRAAG jullie hulp hierbij.

Als je ergens in je mixers harde panning gebruikt op 2 kanalen, ligt je panning van je geluid sowieso vast. Tenzij je de panning van iets rechts zet (bv in Battery) en doorstuurt naar een linker stereokanaal.

Zet gewoon alles in het midden, kies een mixer uit die je gebruikt (en hou het bij 1 exemplaar) en bepaal daar altijd de panning op de sterokanalen.

Of heb ik de vraag nou gemist?

het is net als hardware; als je in je synth een geluid helemaal links pant en je haalt m door een mixer kan je daar ook nog panning op regelen.
maar waarom deze vraag stellen als je het gewoon kan uitproberen? of ben ik nou knettergek? :)

Back