Hello guys & dolls

joop_siroop

Nieuwkomer
Na jaren stof happen de SW1000XG weer eens in een PC gestopt. Is inmiddels volledig achterhaald met alle softsynths maar toch...Ik zou graag eens een middag met een synthfreak zitten die me een beetje op weg kan helpen, wat heb ik nodig om een beetje muziek te maken? Ik woon in Arnhem btw.

Gisteren even wat gegoogled. Ik merk dat XG zo goed als dood is. Dat was een een paar jaar geleden wel anders. Dus op zoek gegaan naar software. Klopt het dat ik met Ableton Live, Reason en Cubase SX aardig op weg ben?

Het antwoord daarop is natuurlijk "Wat wil je?"
Dat weet ik nog niet zo goed. Muziek maken natuurlijk. Ik heb een groot midi klavier hier staan maar kan geen noot lezen of spelen. Wel heb ik in het verleden een paar nummers gemaakt met Cakewalk (is er een software/manier om .wrk files om te zetten naar .mid?)

Ik heb vaak muzikale ideeën en zoek de middelen om deze snel op om te zetten in herrie. Dat is wat ik wil. Als iemand een keer een paar uurtjes in het weekend of 's avonds zou willen aanschuiven om me de mogelijkheden met de huidige software te laten zien dan zou ik dat bijzonder waarderen. Misschien mijn stadgenoot?

Nog kort iets over mezelf. Ik ben 43, gedraaid in een ver verleden, disco en begin house. Heb een brede smaak qua muziek maar vooral dance. De nieuwe terminologie is volledig aan mij voorbij gegaan. Trance, ambience, urban, chill, oldskool, geen idee wat het allemaal is. Techno is niets voor mij, zoveel weet ik wel.

Gisteren ook op hier terecht gekomen:

http://forum.clubcharts.nl/topic/38963/8/20

Het valt me op dat veel forumleden (ook hier na een beetje lezen) heel erg op de techniek gefocused zijn. De muziek lijkt haast ondergeschikt. De thread over bestorm de top40 in het andere forum is daarvoor tekenend. Oops, nu moet ik waarschijnlijk snel mijn eerste productie online zetten. Ik doe mijn best maar eerst nog even wat...techniek.

Zo, (oude) PC even geheel gecleaned, nieuwe XP erop, Yamaha kaart erin, masterkeyboard aangesloten (GEM pRP7 Realpiano), Ableton Live en Cubase SX geïnstalleerd.
Ik heb ervaring met Cakewalk, versie prehistorie, en krijg voorlopig geen geluid eruit.
Als iemand mij even door de setup kan praten dan graag. Probleem zit waarschijnlijk in de buurt van lege midi devicemanager.

Laatst gewijzigd:
Hell, nog steeds geen geluid...en cubase crashed het complete systeem.
Slechte 256 mb intern, kan dat het probleem zijn?

edit:

Nee, het is de VIA KT133 chipset om mijn asus moederboard, blijkt een pot ellende te zijn.
Daar gaat mijn nieuwe systeempje.

Laatst gewijzigd:
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!
Kijken of ik in 2006 wat verder kom met mijn synth uitpsattingen.
Ik zoek nog steeds iemand bij wie ik eens mag aanschuiven om een beetje mee te kijken, ter leering ende vermaek. Woon je in de buurt van Arnhem en heb je ervaring met Cubase en Live dan graag een berichtje.

Jongens, ik ben nu mijn nieuwe PC in elkaar aan het schroeven. Over een uurtje of zo klaar.
Daarna software erop, nog een uurtje, en dan geht es los...

Tips zijn en blijven welkom.
(ik schrijf zelf maar een beetje door aangezien niemand reageert)
;-)

Back