Gisteren even wat gegoogled. Ik merk dat XG zo goed als dood is. Dat was een een paar jaar geleden wel anders. Dus op zoek gegaan naar software. Klopt het dat ik met Ableton Live, Reason en Cubase SX aardig op weg ben?
Het antwoord daarop is natuurlijk "Wat wil je?"
Dat weet ik nog niet zo goed. Muziek maken natuurlijk. Ik heb een groot midi klavier hier staan maar kan geen noot lezen of spelen. Wel heb ik in het verleden een paar nummers gemaakt met Cakewalk (is er een software/manier om .wrk files om te zetten naar .mid?)
Ik heb vaak muzikale ideeën en zoek de middelen om deze snel op om te zetten in herrie. Dat is wat ik wil. Als iemand een keer een paar uurtjes in het weekend of 's avonds zou willen aanschuiven om me de mogelijkheden met de huidige software te laten zien dan zou ik dat bijzonder waarderen. Misschien mijn stadgenoot?
Nog kort iets over mezelf. Ik ben 43, gedraaid in een ver verleden, disco en begin house. Heb een brede smaak qua muziek maar vooral dance. De nieuwe terminologie is volledig aan mij voorbij gegaan. Trance, ambience, urban, chill, oldskool, geen idee wat het allemaal is. Techno is niets voor mij, zoveel weet ik wel.
Gisteren ook op hier terecht gekomen:
http://forum.clubcharts.nl/topic/38963/8/20
Het valt me op dat veel forumleden (ook hier na een beetje lezen) heel erg op de techniek gefocused zijn. De muziek lijkt haast ondergeschikt. De thread over bestorm de top40 in het andere forum is daarvoor tekenend. Oops, nu moet ik waarschijnlijk snel mijn eerste productie online zetten. Ik doe mijn best maar eerst nog even wat...techniek.