Zijn er eigenlijk ook nog gewone popliedjes?

Rauzi

Stamgast
Met een synthesizer vleugje die men ten gehore brengt?

Tis allemaal maar techno dit en hardstyle dat en hardcore hier en breakcore daar en trance á la.

Maken we geen popliedjes meer? of zie ik ze over het hoofd? :confused:

Mensen die popliedjes schrijven komen niet op dit forum. Zijn bezig met optredens. zitten op andere forums waar dat gewaardeerd wordt of hebben naar hun inziens zo'n goede song in hun handen, dat ze het geen meerwaarde vinden deze te posten.

Re: Re: Zijn er eigenlijk ook nog gewone popliedjes?

Re: Re: Zijn er eigenlijk ook nog gewone popliedjes?

Origineel geplaatst door 6 trak
als in: Intro, Bridge, Chorus etc?
Bijv.

EDIT: Ik had dit topic origineel in het Tracks forum geplaatst en ik heb t dan ook over die tracks.

whoaaa ik vind dat ene italo nummer van een maandje geleden toch wel behoorlijk poppy...

Het woord "pop" is een afkorting van populair = Italo is niet populair (nooit geweest)
Popmuziek is modern, van deze tijd=Italo (en zeker dat Italonummer waar jij op doelt) is ouderwets

Origineel geplaatst door Catalunya
Het woord "pop" is een afkorting van populair = Italo is niet populair (nooit geweest)
Popmuziek is modern, van deze tijd=Italo (en zeker dat Italonummer waar jij op doelt) is ouderwets
wat is dit nu weer voor'n onzin... pop is van origine idd populaire muziek maar is nu gewoon een genre ansich... anders zou je trance bijv. ook pop kunnen noemen en nee dat is het niet want valt onder de CATagorie dance... ;)

en Italo is nooit populair geweest? ga je mond spoelen Cat! :D

Niet mee eens!

Pop komt idd van popular en is niet een genre an sigh (kom jij uit Limburg ofzo !?) het is dan ook zwaar onderheven aan de tijdgeest en kan van genre wisselen, zo kan gothic ineens in de 21e eeuw omslaan tot een stroming binnen de pop(ulaire) muziek en zo kunnen dingen die ooit pop waren cult of nog erger avant garde worden...

sorry...niet onderbouwd met audio voorbeelden, tja, je kunt niet alles hebben!

:W

tiz goed met jullie... check eens sites die cd's verkopen, zoek eens in een artiesten databeest site... wat zie je dan?
idd, catagorien waaronder dus tevens POP...

verder, de ritmeboxen van weleer... ROCK, WALTZ, MARCH, BOSSA en... jawel... POP!

zo, nu jullie weer vrinden...

Dat is een vorm van marketing geen genre indeling!

lastig, niet altijd het laatste woord hebben, of niet!?

Origineel geplaatst door Catalunya
Mensen die popliedjes schrijven komen niet op dit forum.

Bullshit. Luister even naar mijn laatste liedje.

Dat meende je dan verkeerd te hebben begrepen gehad! :D

king.jpg

Vraag het hem, hij is de king...

en Italo is nooit populair geweest? ga je mond spoelen Cat! :D

In Nederland is Italo echt niet populair geweest hoor!!!

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik meende altijd dat er slechts een tweedeling in muziek bestaat: klassieke en popmuziek. :erm:

Er zijn 3 soorten muziek...

Klassiek, jazz en pop.

Daarin zijn de genres onderverdeeld... (bijv bebop, dixieland, smooth jazz, ballads, rock, rock 'n' roll, elektronische muziek, etc)

Back