Cubase probleem met aanslag VST's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yostice

Nieuwkomer
Heb even een vraag/probleem met Cubase SX. En zal alvast erbij zeggen dat ik de zoekfunctie al heb gehad en dit probleem dus niet kon vinden. ;)

Als ik een VST inlaad in qbase en deze dan aanstuur met mijn midikeyboard zit er een vertraging in de output naar mjin speakers van ongeveer 1,0 sec. Ook als ik met de muis op een toon klik in de VST dan heb ik last van deze vertraging. Maar bij aanslag op midikeyboard of met muis zie je Qbase wel meteen op je mixer resultaat, alleen niet uit mn speakers, daar zit dus een vertraging.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Geluidskaart van mij is gewoon simpel, ligt dat daaraan? of aan mijn intern geheugen, (nu 512 MB) verder draai ik alles op een Pentium 4 2,8 Ghz...

Verder heb ik geen problemen met Cubase, alleen deze vertraging.... Dit is dus met het proberen van een nieuwe melody te maken erg lastig......

Wie kan me helpen??

MVg,

Jppst

Laatst gewijzigd:
Re: Qbase probleem met aanslag VST's

Re: Qbase probleem met aanslag VST's

Niks kunnen vinden met de zoekfunctie? Dit is toch wel basic stuff. Je schrijft Cubase, niet Qbase. Dat staat er met koeieletters als je het programma opstart.

Anyway, je moet een geluidskaart hebben met lage latency en ASIO drivers.

Hey,

Aan het geheugen en de processor moet het niet liggen. Eerder aan de geluidskaart denk ik. Je zou in Cubase eens naar Device en dan vervolgens naar Device setup kunnen gaan. Misschien dat je daar een andere Asio driver kunt selecteren.

Wat voor geluidskaart gebruik je? Als het zo'n onboard geval is is het misschien het overwegen waard om een betere geluidskaart te kopen. Je wilt nu eenmaal met dure software werken met een eenvoudige geluidskaart. Voor 100 pleuro heb je een goede kaart hoor!! Audiophile ofzo....

Suc6

Sorry, maar heb je cubase gekocht als je nog niet eens op de hoogte bent van een verschijnsel als latency, of uberhaubt eerst een goede geluidskaart hebt aangeschaft? Koffiepads kopen als je geen f**king senseo hebt?

Ik ga hier niet de oplossing neerzetten, die is wel ongeveer 150x te vinden via de zoekfunctie.

Veel succes ermee.

Wie heeft het over kopen gehad? Stel nu dat ik toevallig voor de fun een beetje aan het kloten ben met dat programma en een midikeyboardje en zo een beetje kennis probeer te vergaren....

Maar daar kun jij je waarschijnlijk nix bij voorstellen.... :gaap:

reageer dan niet :r

Hey,

Aan het geheugen en de processor moet het niet liggen. Eerder aan de geluidskaart denk ik. Je zou in Cubase eens naar Device en dan vervolgens naar Device setup kunnen gaan. Misschien dat je daar een andere Asio driver kunt selecteren.

Wat voor geluidskaart gebruik je? Als het zo'n onboard geval is is het misschien het overwegen waard om een betere geluidskaart te kopen. Je wilt nu eenmaal met dure software werken met een eenvoudige geluidskaart. Voor 100 pleuro heb je een goede kaart hoor!! Audiophile ofzo....

Suc6

Thnx!! het werkt nu in ieder geval een stuk sneller... Nog niet helemaal in realtime, maar voor nu goed genoeg....
Binnenkort toch maar op zoek naar een nieuwe geluidskaart......

Gr.

Origineel geplaatst door Yostice
Wie heeft het over kopen gehad? Stel nu dat ik toevallig voor de fun een beetje aan het kloten ben met dat programma en een midikeyboardje en zo een beetje kennis probeer te vergaren....

Maar daar kun jij je waarschijnlijk nix bij voorstellen.... :gaap:

reageer dan niet :r

Support vragen voor geleende software is ook niet al te netjes, maar goed je bent bij lange na niet de eerste.

Bericht door een moderator:
Ow, en support vragen op niet-gekochte software is niet toegestaan op dit forum.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back