Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Leendert
zegmaar waarmee je de loop maakt, en daarna in piano roll maar ik weet nou echt niet precies hoe je een vette melodie krijgt? Dan moet je bepaalde dingen over elkaar lappen om een sneller een andere toon te krijgen enzovoorts. Allemaal bietje wazig, zou ik anders eens een midi van je mogen bekijken misschien begrijp ik dan of ik 't wel of niet goed doe.
dit is toch hopelijk een grap ofzo?

en anders kun je beter een andere hobby gaan zoeken

dit iets voor je? hoef je niet meer zelf na te denken! :okdan:
Ministeck.jpg

Ik snap niet dat jullie altijd overal zo grappig over moeten doen, jullie hebben het waarschijnlijk ook geleerd door te vragen. En dat ik 't niet snap op dit moment is gewoon lastig voor me en dan hoop ik daar gewoon normale antwoorden op te krijgen. :stupid

Leendert, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar probeer eens zoiets simpels te maken in je pianoroll (let op de maatsoort, 1/6 beat. daarmee krijg je dat "swingende"effect in je melodie)

loopje.jpg

bij mij komt het volgende eruit :P http://xs4all.nl/~coady/loopje.mp3

heb er maar weer ff snel een nieuwe kick voor gebouwd e.d. :P

ah kijk! Dat bedoel ik dus! bij mij deed ik het dus helemaal verkeerd! Ik zal eens kijken wat ik krijg als ik dat gebruik. :okdan:

Jij hebt fruityloops 6? want ik heb dat icoontje met maten niet erbij staan?

zegmaar waarmee je de loop maakt, en daarna in piano roll maar ik weet nou echt niet precies hoe je een vette melodie krijgt? Dan moet je bepaalde dingen over elkaar lappen om een sneller een andere toon te krijgen enzovoorts. Allemaal bietje wazig, zou ik anders eens een midi van je mogen bekijken misschien begrijp ik dan of ik 't wel of niet goed doe.

Tjonge wat een vaag verhaal.

Waarschijnlijk heb je het over fruityloops. Pattern editor/step sequencer.
je moet gewoon om de 4 knoppies aanzetten(en lekker experimenteren emt andere ritmes)
en het tempo verhogen naar het gewenste aantal bpms

en melodietjes speel je lekker in met je midikeyboard. of je tekent ze in de pianoroll als je beter bent met een muis

Ik snap niet dat jullie altijd overal zo grappig over moeten doen, jullie hebben het waarschijnlijk ook geleerd door te vragen. En dat ik 't niet snap op dit moment is gewoon lastig voor me en dan hoop ik daar gewoon normale antwoorden op te krijgen. :stupid
toen ik begon wist ik nog niet eens wat een vierkwartsmaat was, ik brak gewoon m'n patterns af als ik dacht dat het wel goed was...wat ik maakte klonk compleet nergens naar, maar wist ik veel..en dan ga je goed luisteren naar waarom andere tracks wel werken en vooral veel klooien en experimenteren en op een gegeven moment begin je dingen te maken die wel leuk klinken...

maar kom op nou, die kick was nog tot daar aan toe, nu wil je ook al dat we een vette melodie voor je uit tekenen...
probeer het zelf! en gebruik die searchfunctie op dit forum 's als je wat wil weten, want over hardcoresounds is er al een hele hoop geschreven op dit forum

Ik wil niet dat jullie mijn melodie gaan lopen maken, ik wil weten hoe een melodie in elkaar zit en als ik het begrijp maak ik mijn eigen, net zoals ik bij die kicks heb gedaan voor het geval je het niet door had? *D

Jah, hij doet het zeker handig. En zeker als je die van mij hoort want ik krijg niet echt 't resultaat wat je moett hebben..

Attachments

• niet speciaal.mp3
    41,3 KB · Bekeken: 102
Thank you :)

Heb eigenlijk alleen die kick tutorial geschreven, omdat er toen zoveel naar werd gevraagd.

Maar als er veel vraag is wil ik er best nog een aantal maken. Hoovers zijn niet echt makkelijk te maken met de pro53 maar ik kan natuurlijk wel tutorials maken hoe je ze met andere vst's wel kunt bouwen :)

Jah best wel, dat ding van net is ook echt mega. Welke preset heb je gebruikt en ge-edit?
+ layer jij ook? Met de zelfde synth die je dan weer bewerkt?

Waarschijnlijk is er wel een markt voor een "Hardcore voor dummies" instructie DVD.

Ik gebruik geen presets. Ik bouw ze altijd uit het niets op.
we raken trouwens een end off-topic. denk dat er zo een boze moderator tussen komt :)

Ahja, begint al beter te klinken. Als ik 1 vakje vul en dan 2 niet en dan weer 1 wel en dat de heletijd door is hij dan in een goed ritme (zodat hij klinkt)?

Hmmm.. 1 wel 2 niet, 1 wel 2 niet... je kan er een Waltz mee maken!

Valt me op dat sommige mensen willen rennen voor ze uberhaupt kunnen staan..

Leer eerst je programma kennen. Hoe? Klooien, freaken, keihard op je bek gaan, opnieuw beginnen, repeat.
Probeer dingen in plaats van ze elke keer te vragen. Klinkt het voor jou goed? Klaar! Klinkt het niet zoals je wil? Aanklooien! Probeer erachter te komen waarom het niet klinkt! Loopt het ritmisch niet lekker? Zoek uit waarom!

Maar ook basisdingen.. Wat is een vierkwartsmaat? Wat zijn triolen? Toch verdomde handig om te weten als je muziek wil maken..

Voor je aan dingen begint als layeren, ranzige kicks maken, dikke producties in elkaar zetten etc, leer eerst de basis.. Je kunt niet verwachten dat je Fruityloops downloadt (of koopt natuurlijk!) en dat je meteen de nieuwe DJ Promo bent.. En ook niet dat iedereen het je voor blijft kauwen.. Niemand's eerste producties waren meteen van release-kwaliteit, zoiets groeit..

Trial and error baby, trial and error... :geslaagd:

Je hebt gelijk, ik heb nou genoeg gevraagd. Het idee heb ik, nu is het aan mij. 't word duidelijk zegmaar, maar het lukt nog niet. Eigenlijk dom om meer te vragen, ik heb nu de programmas waar iedereen het mee lukt dus waarom mij niet op mijn manier als ik het blijf proberen? :okdan:

Back