Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Leendert
Stukje van mij van wat ik tot nu toe heb. In het opkomen van de melodie kraakt het nog een piep klein beetje (was eerst heel erg!) maar ik hoop dat jullie de vordering in mijn werk zien. :)

Jij bent vooruit gegaan!!!
Heb je netjes gedaan!

klein probeersteltje van me zelf:

linkie

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 4tune
Jij bent vooruit gegaan!!!
Heb je netjes gedaan!

klein probeersteltje van me zelf:

linkie
Klinkt wel lekker hoor, waarmee heb je die "zaag" gemaakt die je rond de 1:20 hoort. Merk namelijk dat ik qua "hardcore geluid" (voor de melodie) het niet echt "apart/vet" kan maken

Origineel geplaatst door bbq
hey, toen ik deze thread hier zag wou ik ook even van me laten horen, ik ben weg van melodien dus naast de melodie besteed ik weinig aandacht aan het mooie verzorgde van het stuk enzo..

Graag commentaar :)

De melo zelf zou in principe kunnen, maar het geluidje vind ik niks.

En de kick klinkt achterhaald, vind ik.
Te oud dus, tegenwoordig moet je met een betere kick op de proppen komen

Suc6:)

Origineel geplaatst door Eraser127
Klinkt wel lekker hoor, waarmee heb je die "zaag" gemaakt die je rond de 1:20 hoort. Merk namelijk dat ik qua "hardcore geluid" (voor de melodie) het niet echt "apart/vet" kan maken

Thnx voor je comment. Die komt uit de Virus b (m'n enige hardware synth) gelayerd met de superwave preformer. Of doel je op het laag daar? want dat is namelijk weer een andere plug. Moet het een heel ander geluid zijn volgens jou of wel een gedetunde zaag.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 4tune
Thnx voor je comment. Die komt uit de Virus b (m'n enige hardware synth) gelayerd met de superwave preformer. Of doel je op het laag daar? want dat is namelijk weer een andere plug. Moet het een heel ander geluid zijn volgens jou of wel een gedetunde zaag.
Nee geluid is lekker, probleem is dat ik zelf altijd van die "standaard" geluidjes krijg, maar zal es verder proberen of kijken of layeren helpt.

Origineel geplaatst door Eraser127
Nee geluid is lekker, probleem is dat ik zelf altijd van die "standaard" geluidjes krijg, maar zal es verder proberen of kijken of layeren helpt.

Ahhh ik zat verkeerd te lezen. Ik vind wel dat het laag rond die 1:20 wat meer mag grommen. Ik ga daar nog even aan sleutelen. Maar heb het dus met de superwave gedaan maar je kan het bijna met elke synth doen als hij maar genoeg oscillators heeft die je appart kan detunen.

Ffe stukje hardcore, dit topic weer aan de gang helpen! :)

Attachments

• d-struct.mp3
    810,1 KB · Bekeken: 100
Laatst gewijzigd:
Aardig stukje Leendert behalve dat de kick erg op de achtergrond blijft. Waren jou eerste probeersels niet een stuk krachtiger? Ik ga ff terug luisteren.

Ja zou best kunnen, en de kick heeft zowizo niet zo heel sterk veel hoog. Ik ben er ook achter gekomen dat ik de boxen beter wat verder van me af kan zetten anders zit ik er midden in en hoor ik de helft niet eens meer.. :dubbel: Dus dat heb ik gedaan en het werkt wel! hopen dat ik binnenkort betere shit ga produceren. *D

Raar maar waar. Kweet niet wat ik van mezelf moet denken maar vond de kick nu wel vet genoeg voor een stukje snel bmp. :)

Attachments

• wazig.mp3
    489 KB · Bekeken: 112
Vind de kick eigenlijk helemaal niks. Mijn mening.

Ik ga weer eens zeiken;

De kick klinkt zo digitaal als wat + hij mist z'n laag.. Synth klinkt ook irriterend inspiratieloos...

Ffe stukje hardcore, dit topic weer aan de gang helpen! :)

waar is je kick..?? je percussie mist ook body, klinken heel slap.. snare komt er amper uit.. kick heeft ook totaal geen laag...

1. ik heb geen goede geluidskaart
2. hij heeft meer body als andere kicks die ik gepost heb die sommige zelfs beter vonden (Geen smaak op het forum dus!)

1. ik heb geen goede geluidskaart
2. hij heeft meer body als andere kicks die ik gepost heb die sommige zelfs beter vonden (Geen smaak op het forum dus!)

Je doet toch alles software matig ? Dan maakt het geen :kont: uit wat voor geluidskaart je hebt.
Toevallig ben ik bezig met een remix voor hoofdschudder, ik zal een klein stukje bewerken en hier posten vandaag. Dan hoor je het verschil.

tuurlijk maakt dat wel uit? De synth pakt toch ook de geluidskaart om mee te werken? om op te slaan enzo? :erm:
je bent de eerste ter wereld ;)

tuurlijk maakt dat wel uit? De synth pakt toch ook de geluidskaart om mee te werken? om op te slaan enzo? :erm:

Geluidskaart is alleen maar een manier om geluid in en uit je pc te halen/te stoppen.
Alleen als er sprake is van een opname via outboard hardware (mixers, cd/dat/tape recorders, etc) is je geluidskaart van belang voor hetgene wat je hebt gemaakt. Als je in het digitale wereldje blijft dmv renderen in pc's gebruik je je geluidskaart alleen om zelf iets te kunnen horen. Dit zijn basics welke je moet begrijpen om te weten waar je mee bezig bent zodat je dingen kan veranderen als iets niet goed klinkt.

Back