Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door 4tune
Maar zoals ik het dus begrijp ben je dn digaitaal aan het oversturen toch? Ik denk dat ik alle EQ instellingen weg ga halen, elke spoor appart downmixen en dan ga mixen. Is meteen ook een mooie test of dat werkt namelijk. Ik ga ook even jouw truukje proberen. Of misschien wel m'n MG10 gebruiken voor de kick om te mixen (dus al een effect inserten zeg maar.

Thnx voor de info iig

als ik mn track digitaal uitmix neem ik inderdaad elke track apart op (veel werk) en ik eq elke track dan apart.
wat voor een deel al gebeurd is op de hardware mixer, en met plugins (waves ssl) maak ik de rest af

maar goed, ik kloot ook maar wat aan, misschien dat de pro's onder ons (dione en niel bijv.) wat betere tips kunnen geven
ik heb t idee dat hun de hele mix op de analoge mentafel maken (correct me if im wrong)

Ik mix eigenlijk ook alles gewoon op de tafel.. Klinkt het lekkerst, en werkt het makkelijkst... Ik gebruik eigenlijk alleen af en toe wat software eq etc op samples die ik uit mijn computer stuur.. Ligt er ook aan hoe belangrijk ik de samples vind die ik uit de computer stuur.. Vocals stuur ik bijvoorbeeld uit via adat naar 2 aparte kanalen op de mengtafel, kun je makkelijker het volume aanpassen en de eq klinkt dan gewoon beter.. Sommige vst's geef ik ook aparte kanalen... Zoniet dan mix ik ze meestal via mijn software (creamware) mixer, en laat het masterkanaal daarvan op 2 kanalen van de mengtafel terugkomen.. :)

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Ik mix eigenlijk ook alles gewoon op de tafel.. Klinkt het lekkerst, en werkt het makkelijkst... Ik gebruik eigenlijk alleen af en toe wat software eq etc op samples die ik uit mijn computer stuur.. Ligt er ook aan hoe belangrijk ik de samples vind die ik uit de computer stuur.. Vocals stuur ik bijvoorbeeld uit via adat naar 2 aparte kanalen op de mengtafel, kun je makkelijker het volume aanpassen en de eq klinkt dan gewoon beter.. Sommige vst's geef ik ook aparte kanalen... Zoniet dan mix ik ze meestal via mijn software (creamware) mixer, en laat het masterkanaal daarvan op 2 kanalen van de mengtafel terugkomen.. :)

Lijkt me op die manier allemaal het beste maar voorlopig moet ik het met software doen :( Ook heb ik 2 M-audio 2496 kaarten in m'n PC zitten en heb dus ook maar 2 stereo uitgangen. Ik ga het idd met SSL proberen in een nieuw project met alles gebounced. Is wel fucking veel werk :(

als ik genoeg compressors en fx units en een degelijke hardware sampler had zou ik ook alles fijn op de mengert doen :)

ik maak zeg maar een schets op de mengert, en dan per kanaal neem ik alles op met evt. verschillende fx en compressie
voordeel van deze werk methode is dat je achteraf bijv. wel makkelijk de boel nog goed kan bij stellen als je een paar dagen later toch niet tevreden bent, of nog eens een bepaald geluid opnieuw kan opnemen of weg laten
maar de headroom is en blijft een nare beperking dan

wat evt. ook nog een goeie tip is als je alles in software heb uitgemixed en evt. ook een software eind compressor gebruikt.. trek dan de uiteindelijke mix nog eens door de mengert, en eq m nog een beetje bij.. gaat t vaak nog beter van klinken.. zelfs op mn behringer 1604a mixertje vroeger kreeg ik vaak een beter resultaat.. beetje fijn warm laag bij eq'en wat je met software niet voor elkaar kijgt enzo

Wat een werk allemaal :( maar heb het gevoel dat het wel wat gewerkt heeft :) Vooral het digitaal oversturen werkte best wel goed. Daarna SSL waves EQ er voerheen en alles voor 34 Hz weg gekapt. Wat het rare was is dat de kick dan zwaarder en harder (in Db dan) werd?!?!?! Nu de rest nog goed mixen maar begint er op te lijken.

update2

Origineel geplaatst door Niel
Toevallig ben ik bezig met een remix voor hoofdschudder, ik zal een klein stukje bewerken en hier posten vandaag. Dan hoor je het verschil.

Ik wacht met smacht :{

Origineel geplaatst door Franz.K.
Ik weet weinig over hardcore.

Maar "digitaal oversturen" ?

Ja ik had het ook nog nooit gedaan. Maar iig hard een group kanaal insturen en hem in de group channel weer wat zachter zetten. Dan er een compressor er op. Iig hoor nu geen digitaal overstuur eigenschappen. Of heb ik het allemaal vereerd begrepen? Of vind jij het niet klinken?

Maar iig hard een group kanaal insturen en hem in de group channel weer wat zachter zetten. Dan er een compressor er op.

mhh.. Doen we dat niet met de filter? of wat heb ik allemaal fout aangeleerd? :D (het oversturen dus)

Origineel geplaatst door Leendert
mhh.. Doen we dat niet met de filter? of wat heb ik allemaal fout aangeleerd? :D (het oversturen dus)

Naar mijn weten kan je niet met een filter oversturen of je moet de de resonantie gebruiken en die dan laten klippen of iets dergelijks. Maar dat heeft heel weinig met dit verhaal te maken.

Ik hoor het niet echt, maar nogmaals, hardcore is voor mij niet erg bekend terrein.

Maar digitaal oversturen -pardon- verneukt je geluid toch behoorlijk (en dan niet in de positieve zin zoals analoog oversturen dat vaak is) ? Ik kan me niet voorstellen dat dat überhaupt ooit wenselijk kan zijn.. digitaal oversturen.. leg eens uit ajb..

Origineel geplaatst door Franz.K.
Ik hoor het niet echt, maar nogmaals, hardcore is voor mij niet erg bekend terrein.

Maar digitaal oversturen -pardon- verneukt je geluid toch behoorlijk (en dan niet in de positieve zin zoals analoog oversturen dat vaak is) ? Ik kan me niet voorstellen dat dat überhaupt ooit wenselijk kan zijn.. digitaal oversturen.. leg eens uit ajb..

Ik heb er ook nog nooit goede resultaten mee gehaald en weet ook eigenlijk niet hoe het werkt binnen het digitale domein. iig is hij niet overstuurd op m'n group channel.

Als je het resultaat wilt horen?

linkie

Maak een stukje hardcore....Bij deze dan een stukkie van een ouwe track van me (onder de noemer grafherrie).....Alles met Reason....

Attachments

• ramtha - insidemyhead1.mp3
    578,3 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
als ik mn track digitaal uitmix neem ik inderdaad elke track apart op (veel werk) en ik eq elke track dan apart.
wat voor een deel al gebeurd is op de hardware mixer, en met plugins (waves ssl) maak ik de rest af

maar goed, ik kloot ook maar wat aan, misschien dat de pro's onder ons (dione en niel bijv.) wat betere tips kunnen geven
ik heb t idee dat hun de hele mix op de analoge mentafel maken (correct me if im wrong)

Meeste tracks doe ik idd op een analoge tafel.
Maar Zero Tolerance 2 (met uitzondering van de B1) is geheel gedaan in software met MODPLUGTRACKER met een flinke berg mastering achteraf. Het was een flink karwei maar we hebben echt alles in dat prg gedaan (A1 A2 en B2). Samples bewerken en terugluisteren, weer bewerken, pluggins veranderen. Zijn met één track een week bezig geweest, wat op een hardware tafel in een paar uur te doen is.

idd lang geleden dat ik hier geweest ben, druk met werk.. maar gistere enorm saai en bijna de ganse dag voor de pc gehangen dus....:D

Niet echt hardcore, maar ik verveelde me net ff en ben uit verveling live ff wat op m'n 909 gaan jammen.. er loopt dus de hele tijd 1 patroontje waar ik af en toe een drum aan toevoeg of weghaal.. (word op den duur wel wat eentonig :));

909

:( leenderts hardcorekick draadje gesloten :(

hier net een poging om mn mengtafel kapot te schoppen }:| 8o)

Attachments

• eenpogingtotdoodslag.mp3
    469,9 KB · Bekeken: 123
Back