Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Leendert
kijk wat jij kan kan ik ook is niks speciaals. :D

Toch klonk die van =XTRECIST= technisch veel beter en voller. En was hij (lees: het nummertje) creatief ook breder. De kick had wat voller gemogen, maar toch was hij beter imo..

Ik doe mijn best ook niet om echt kut herrie te gaan maken. Voller wil meestal zeggen frequenties niet gefilterd en dus past alles niet. :D

Ik doe mijn best ook niet om echt kut herrie te gaan maken. Voller wil meestal zeggen frequenties niet gefilterd en dus past alles niet. :D

bullshit... voller is gewoon voller.. dikkere sounds, gevulder spectrum...

Het verhaal heeft meerdere kanten. Er zijn ook andere instrumenten in de mix. Het gaat om een combinatie van frequentie-masking - headroom - amplituden.

Maarre.. laat gewoon wat hardcore beats horen.. tis bijna nieuw jaar!!!!!! :dj:

volgens mij begin ik t layeren van kicks wel aardig onder de knie te krijgen...wat denken jullie, ragt dit een beetje? :W

(paar oude loopjes zwaar naar de klote geholpen, nette basiskick, sampletje, ff aan en op elkaar geplakt in soundforge :))

Attachments

• layertest.mp3
    330 KB · Bekeken: 90
Origineel geplaatst door Nightstorm
volgens mij begin ik t layeren van kicks wel aardig onder de knie te krijgen...wat denken jullie, ragt dit een beetje? :W

(paar oude loopjes zwaar naar de klote geholpen, nette basiskick, sampletje, ff aan en op elkaar geplakt in soundforge :))

Lijkt beetje op wat ReSoNaNcE laatst opstuurde. Underground, frans-achtig. De kwaliteit van deze snippet lijkt bijna 8-bit wel. Zwaar verkloot.}:| Maar dat was wel de bedoeling denk ik heh? Dat maakt het 'Underground'. Voor de stijl hardcore wat het is vind ik het wel lekker klinken.
Over de kick: Doet wat ie moet doen. Ragt wel een beetje. Maar...na de klote samplen maakt hem wel minder krachtig dan ie zou kunnen zijn denk ik. Ik gebruik zelf geen sampler/samples voor kicks.

Origineel geplaatst door Terra Pee
Lijkt beetje op wat ReSoNaNcE laatst opstuurde. Underground, frans-achtig. De kwaliteit van deze snippet lijkt bijna 8-bit wel. Zwaar verkloot.}:| Maar dat was wel de bedoeling denk ik heh? Dat maakt het 'Underground'. Voor de stijl hardcore wat het is vind ik het wel lekker klinken.
Over de kick: Doet wat ie moet doen. Ragt wel een beetje. Maar...na de klote samplen maakt hem wel minder krachtig dan ie zou kunnen zijn denk ik. Ik gebruik zelf geen sampler/samples voor kicks.
nou er zit dus een hele nette distorted kick onder, voor het laag enzo, die moet dat naar de klote distorten opvangen (en ervoor zorgen dat ik dat smerige een stuk zachter kan zetten en zo headroom over kan houden :))
maar dat is dus niet gelukt? :(

Origineel geplaatst door Terra Pee
Niet zo negatief 8>
:dubbel:
Als ik hm harder zet klinkt ie eigenlijk best wel diep. Wel lekker hoor.
dat was ook de bedoeling :D

verder is dit niks serieus hoor, gewoon achter mn pc'tje beetje knip- en plakwerk

heel naar, heb alle muziekzooi van deze pc gedonderd op soundforge na, zodat ik rustig aan mn schoolwerk kan werken zonder in de verleiding te komen aan de muziek te gaan...maar ja, van beperkingen word je creatief he en dan blijk je nog best wat in elkaar te kunnen zetten met soundforge :duivels:

kijk wat jij kan kan ik ook is niks speciaals. :D

Spiegeltje spiegeltje ..

Je bent mn held. Je kan KraakPiep zo van me overnemen. Jij snapt het volledig.
Mag ik je handtekening?

Dude, das geen drum and bass! Das industrial hardcore ofzo? :gaap:

Niet alles wat jij niet snapt heet 'Industrial Hardcore'.

DRUM & BASS heeft zowizo Reeces, en dat heb jij al niet. En het is zeker niet zo verneukt als wat jij maakt met je kut clip kicks. :D [/B]

Gast, LEES: "Ben bezig met wat D&B".
Plaats ik hier een volledige (en in mijn oren volwaardige) D&B track?

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Spiegeltje spiegeltje ..

Je bent mn held. Je kan KraakPiep zo van me overnemen. Jij snapt het volledig.
Mag ik je handtekening?

Niet alles wat jij niet snapt heet 'Industrial Hardcore'.

Gast, LEES: "Ben bezig met wat D&B".
Plaats ik hier een volledige (en in mijn oren volwaardige) D&B track?

Blaaaaaaat.. :engel: :dubbel:

Blaaaaaaat.. :engel: :dubbel:

Inhoudelijke post..

Maar waarom doe je nu eigenlijk zo onaardig? Als het om die 'clippende kicks' gaat snap ik het niet, want als je neophyte z'n nummers bekijkt lijken ze ook te clippen. Het zit iig allemaal tegen de 'sealing' aan om het maar even zo te zeggen. Zij zijn ook (steen)goed, het is gewoon een kwestie van smaak..

Onderbouwende kritiek is leuk maar elkaar afzeiken toch iets minder..

Ik vind clipkicks niet geweldig, ik vind neophyte niet geweldig, ik vind hardcore echt knudde nu ik iets meer weet over producen, kuin je nagaan. Ik ga verder met drum&bass. 8o)

Ik vind clipkicks niet geweldig, ik vind neophyte niet geweldig, ik vind hardcore echt knudde nu ik iets meer weet over producen, kuin je nagaan. Ik ga verder met drum&bass. 8o)

FUCK HARDCORE!

Ik ben overgestapt op D&B, dus niet liggen zijken over die prof hardcore kick want ik geef dr niks om!

Nou leuke manier om iedereen dankjewel te zeggen die je hebben geholpen met jou eindeloze kick zoektocht. Ik wens de D&B freaks alvast succes in de komende hoe maak ik een D&B kick topics.

Ik hoef geen hulp meer van gasten zoals jullie herrie makers, want geholpen ben ik ook niet echt. meer in de grond in geboord. Ik heb respect voor vele andere op dit forum die geen hardcore maken zoals vele die op de chat zitten. Ik heb ook een ander forum gevonden waar ik veel op zal zitten waar ze veel drum&bass maken. Hierbij, totziens. :D

En omdat "herriemakers" je in de grond hebben geef je ook maar hardcore op en dan vertel je er nog even bij dat je voor iedereen respect hebt die geen hardcore maakt ? en dan kom je nog vertellen dat je lekker een ander forum hebt gevonden waar ze geen hardcore maar d&b maken? nah beetje zielige vertoning zeg.

Als ik zo tussen de regels door lees hebben frustraties en irraties wel erg de boventoon.

Back