Maak een stukje hardcore

Sja, ben je nou overgestapt omdat Drum & Bass zo makkelijk is of omdat een goede Hardcore kick maken zo moeilijk is :confused:

Ola,

Ik maak eigenlijk nooit hardcore maargoed... laatst toch gedaan voor een blij projectje met vrienden, dus ik denk... zal hier maar ff de snippet posten :)

Attachments

• living_hardcore.mp3
    532,8 KB · Bekeken: 82
Origineel geplaatst door Subgroover
Ola,

Ik maak eigenlijk nooit hardcore maargoed... laatst toch gedaan voor een blij projectje met vrienden, dus ik denk... zal hier maar ff de snippet posten :)

hey die ken ik :D

erg oud nummer.. ''Living Doll'' heet het geloof ik .. echt hele maffe lui waren dat
cool om dat melodietje weer eens te horen, leuk gedaan :okdan:

EDIT -

Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll : http://www.youtube.com/watch?v=_DU91oAu9SI

echt vet :D

Leuke Thread dit..
Houdt al een tijdje stand op 't forum
En er staan zeker leuke stukjes muziek tussen

maar goed..
Ik heb een tijdje terug ook een hardcore nummertje in elkaar geknutseld.
Ik was er zelf alleen niet zo heel tevreden mee, de melodieën hadden wat vloeiender gemogen, de beat wat gevarieerder en het hele nummer zowieso wat steviger (dus misschien toch wel een leuk idee om het nummer een keertje te gaan perfectioneren).
Maar ik vind 't dan wel weer leuk om 't even te delen.

Het nummer is dan wel ff helemaal kort en kaal geknipt en de bitverwerkingssnelheid is ook niet meer wat het geweest is, maar toch goed genoeg om een idee te krijgen (hoop ik).

Attachments

• guido - real world (1.24 min).mp3
    995,7 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Hoeft niet hoor. Meneer zit ook op PF voor alle steunbetuigingen :P

Klikkerdeklik

Bijna onderaan staat iets wat wel heel bekend voorkomt haha. Ook daar is hij aardig op weg vriendjes te maken..

Ook grappig dat hij hier roept dat neophyte niets is, maar tha playah staat notabene onder het neo-label die hij dan weer vereerdt..

Nou Leendert,

Veel succes met je verdere carriere in de music business.

Als je zo snel je idialen opgeeft en als het ff niet lukt meteen overstapt naar een andere stijl is naar mijn mening toch de weg van de minste weerstand.

Trial and error baby, trial and error.

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Spiegeltje spiegeltje ..

Je bent mn held. Je kan KraakPiep zo van me overnemen. Jij snapt het volledig.
Mag ik je handtekening?

Niet alles wat jij niet snapt heet 'Industrial Hardcore'.

Gast, LEES: "Ben bezig met wat D&B".
Plaats ik hier een volledige (en in mijn oren volwaardige) D&B track?

:halleluja

ow en leendert, het is zeiken ipv zijken

Hey hier een stukje van mij

tis een klein stukje hardcore, heeft iemand tips voor de kick?

kick is btw pro-53 met een overdrive, eq + compressor ..

synth is ook pro-53 met flanger + eq en delay

later!.

Attachments

• stukjehardcore.mp3
    810,1 KB · Bekeken: 88
Ach, als morgen de wind ietsje anders staat zit ie weer gewoon te kniezen achter 2 miljard beats per seconde ofzo. :D

De waan van de dag. Kom je wel vaker tegen op andere forums.

Origineel geplaatst door anoniempje
En omdat "herriemakers" je in de grond hebben geef je ook maar hardcore op en dan vertel je er nog even bij dat je voor iedereen respect hebt die geen hardcore maakt ? en dan kom je nog vertellen dat je lekker een ander forum hebt gevonden waar ze geen hardcore maar d&b maken? nah beetje zielige vertoning zeg.

Als ik zo tussen de regels door lees hebben frustraties en irraties wel erg de boventoon.

Dude, alles wat jullie doen is goed en wat ik doe is fout, naja, ik zocht een andere muziekstijl en die blijk ik ook nog een mega vet te vinden. Er zit zowizo veel meer kennis, varriatie en techniek aanvast. Ik heb het gehad met jullie, en dat mag ik toch best zeggen. Ik houd niet van clipkicks en blijkbaar de hele hardcore wereld wel, mag ik dan niet zeggen dat ik in dit topic niet meer kom? :erm:

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ach, als morgen de wind ietsje anders staat zit ie weer gewoon te kniezen achter 2 miljard beats per seconde ofzo. :D

De waan van de dag. Kom je wel vaker tegen op andere forums.

Geloof me, ik ben al een paar weken gestopt met die kut herrie en het bevalt me prima. :D

Origineel geplaatst door Leendert
Dude, alles wat jullie doen is goed en wat ik doe is fout, naja, ik zocht een andere muziekstijl en die blijk ik ook nog een mega vet te vinden. Er zit zowizo veel meer kennis, varriatie en techniek aanvast. Ik heb het gehad met jullie, en dat mag ik toch best zeggen. Ik houd niet van clipkicks en blijkbaar de hele hardcore wereld wel, mag ik dan niet zeggen dat ik in dit topic niet meer kom? :erm:
:D

Natuurlijk mag dat, maar kom dan niet zo verschrikkelijk zielig terug je bek los trekken over hoe jij het nu allemaal veel beter hebt met je nieuwe muziek, dan laat je je zo verschrikkelijk hard kennen, iedereen denk nu, wat een slappe vendt die leendert.

Origineel geplaatst door anoniempje
iedereen denk nu, wat een slappe vendt die leendert.
Nee ik vind m nu vet cool en stoer want hij is nu veel beterderder en slimmer dan wij :D

Origineel geplaatst door Leendert

Geloof me, ik ben al een paar weken gestopt met die kut herrie en het bevalt me prima. :D

Gast .. dit is dikke onzin man.. omdat je de grond ingeboord wordt.. geef je gelijk je muziekstijl op? van kritiek leer je toch? je gaat toch kijken wat er beter kan etc.. denk je dat d&b veel beter in elkaar zit dan hardcore? technische gezien? denk het niet hoor.. ik heb ook veel dnb geluistert.. om gewoon is te kijken wat t was.. en ik vondt het vet.. en zo zijn er nog veel meer stijlen die ik vet vindt.. je probeert gewoon mensen af te kraken.. moet je niet doen.. zo kom je er niet ;)

later!.

Back