Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
vorige versie had iets teveel bass

5 layers ....

Doet mij denken aan zo groot fanfare trommel
Vond ook niet dat die eerste te veel bass had. Eerder dat deze te weinig heeft

Is een simpele Virus kick..

Had ooit een 'beschrijving' gemaakt:

How to create this:

Draw 1 pattern. Loop it.
Use 1 kick, and devide it over 2 channels.
Use 1 channel for the sub, 1 to freak with.
Route the freak channel thru a guitar distortion pedal.
Route both to a compressor.
Freak while the loop is playing.
Record it.
Clean it a bit, and voila:

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Is een simpele Virus kick..

Had ooit een 'beschrijving' gemaakt:

How to create this:

Draw 1 pattern. Loop it.
Use 1 kick, and devide it over 2 channels.
Use 1 channel for the sub, 1 to freak with.
Route the freak channel thru a guitar distortion pedal.
Route both to a compressor.
Freak while the loop is playing.
Record it.
Clean it a bit, and voila:

hehe, ja ik wist dat je vaak de virus gebruikt voor kicks ... heb als het goed is zelfs kicks gemaakt op de virus met een een recept van jou uit een andere topic (ik geloof: welke drumsynth voor hardcore) ..
blijf me verbazen over de de kicks uit de virus ... ben benieuwd hoe die straks door een filterbank klinkt :{

Ik gebruik m de laatste tijd amper nog voor kicks .. haal nu vrijwel alles uit de RS7000. Interne en eigen kicks + de kunst van t vervormen.

Hier stukje live uit de RS: Klik
T is niet echt schokkend, maar voor mij effectief genoeg.

[MP3 converter is over de zeik, dus ff .wav]

Ik gebruik m de laatste tijd amper nog voor kicks .. haal nu vrijwel alles uit de RS7000. Interne en eigen kicks + de kunst van t vervormen.

Hier stukje live uit de RS: Klik
T is niet echt schokkend, maar voor mij effectief genoeg.

[MP3 converter is over de zeik, dus ff .wav]

is dat omdat je bent uitgekeken op de virus kick, of omdat je beter geluid uit de RS krijgt?

Niet beter, anders. Heb de laatste tijd alleen maar live gejammed op feesten ipv thuis een fatsoenlijke track maken, vandaar. Dan is de RS de percussie bak en de V. de begeleiding met wat dan ook.
Maar ik heb nog genoeg wrede Virus kicks op de plank ;)

Niet beter, anders. Heb de laatste tijd alleen maar live gejammed op feesten ipv thuis een fatsoenlijke track maken, vandaar. Dan is de RS de percussie bak en de V. de begeleiding met wat dan ook.
Maar ik heb nog genoeg wrede Virus kicks op de plank ;)

8)

weer een stukkie geknutseld net...dit is echt typisch zo'n stukkie waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, het klinkt wel grappig maar nogal kleurloos, weet hier geen goede originele lead bij te maken maar weet ook niet of dat nou nodig is

anyways het ramt wel aardig volgens mij, laat maar weten wat jullie ervan vinden
(kicks komen uit orion, synths zijn virus en nord)

http://www.home.versatel.nl/c.t.j.j/saaiofniet.mp3

Origineel geplaatst door Nightstorm
weer een stukkie geknutseld net...dit is echt typisch zo'n stukkie waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, het klinkt wel grappig maar nogal kleurloos, weet hier geen goede originele lead bij te maken maar weet ook niet of dat nou nodig is

anyways het ramt wel aardig volgens mij, laat maar weten wat jullie ervan vinden

Klinkt inderdaad niet verkeerd :)

Onder het motto: Boom Piep Kraak

Kick komt uit de Virus (het laag) en het gekraak komt vooral uit de mbase geroute door gitaar pedaal .. beide kicks komen samen in de machinedrum ..

Attachments

• boom-piep-kraak.mp3
    660,7 KB · Bekeken: 121
nog 1 ....

precies 909 kb op de Hdd :D

Attachments

• boom-piep-kraak-02.mp3
    909,3 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door Nightstorm

Klinkt wel lekker, lead hoeft volgens mij niet:okdan:

tijd voor n synthforum meeting op n lekker hakkefeest.. als die nog bestaan(?)

hoe is t daar tegewoordig.. zag dat r met oud/mnieuw n feest in utrecht is in vechtse banen..
komt daar ook nog btje volk van boven de 20 denk je?
heb wel zin om nog es uit de bocht te gaan..
paar jaar geleden btje afgeknapt in hemkade

wacht nog steeds op gabber/tekno/goa/ambient/punk feest eigenlijk..lekker op n neer lopuh

genoeg lui boven de 20 .. sowieso zijn hardcore feesten meestal geen kinder feestjes ....
die zoeken meestal de trance en hardstyle feestjes op ..

in groningen is met oud en nieuw trouwens ook een feest met een hoop muziek genres ....

maar ook rnb enzo geloof ik .....

godverr.. begint mn duvel te spuiten over mn keyboard
..mm ok..
groninge btje ver weg en r en b is vooral lekker voor de bubbelende billen maar verder toch nie echt mn ding
maar gabber op n feest waar alleen hakke gedraad wordt vin k vaak ook n btje ongezelli..maar goed.

tijd om nog effe de deur uit te gaan denk k

Back