Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door dj3rm0
keb ff het begin van 2 nummertjes voor jullie, ben benieuwd wat jullie ervan vinden
heb 1 nummer met een maatje van me gemaakt en het harde nummer hebbik zelf gemaakt, maar ze zijn allebei pas half af helaas...
harde
ron vs dj3rm0 - fuck it up right now

Mag ik vragen hoeveel tijd jullie er aan besteed hebben? Ben het niet helemaal eens met de opbouw in het nummer en vond het geheel erg mid klinken en de kick moet echt beter. Zie het als opbouwende kritiek. Veel van m'n eigen nummers zijn ook zovaak afgekraakt maar denk wel dat ik er steeds een beetje beter van geworden ben. Succes!!

Heb trouwens even een update gedaan van m'n eigen nummer.

nummertje

ik dank jullie voor de feedback, ik ben blij dat jullie eerlijk zijn want dat is sprecies wat ik nodig heb. zal jullie op de hoogte houden.

en 4tune, k vindt de opbouw van je nummer erg goed, maar de bass klinkt een beetje triest, en de melodie een beetje simpel. maar voor de rest :okdan:

Nou ik vind die melodie echt wel vet juist! Die bliepjes die met de melodie meelopen zou ik ietsje zachter zetten! en eindigen met die sound waar je mee begonnen bent maar dan ietsje veranderen misschien???

Kvind de bass een beetje te gewoon klinken. Misschien een filtertje erop?

Verder vind ik de opzet van het nummer en de geluiden echt wel vet klinken!

Ik zit hem te luisteren, maar ik vind te percussie veelste hard staan en de bass is niet goed...iniedergeval die percussie een stuk omlaag want dat voert nu de boventoon en dat is niet de bedoeling..luister goed naar voorbeelden van jezelf en kijk hoe hun het doen..

Origineel geplaatst door 4tune
Mag ik vragen hoeveel tijd jullie er aan besteed hebben? Ben het niet helemaal eens met de opbouw in het nummer en vond het geheel erg mid klinken en de kick moet echt beter. Zie het als opbouwende kritiek. Veel van m'n eigen nummers zijn ook zovaak afgekraakt maar denk wel dat ik er steeds een beetje beter van geworden ben. Succes!!

Heb trouwens even een update gedaan van m'n eigen nummer.

nummertje

Haha wat een leuke stukjes hardcore...

@dj3rm0 ... aparte stukjes. ik moet eerlijk zeggen dat ik deze stijlen wel kan waarderen. 1e is een echte terreur nummer ala HCM, of Cunt of Hong Kong Violence. Melodie op het einde is lekker hypnotiserend. 2e lijkt op een kruising van iets van HSC Records en Dj Anas. Over het mixen ga ik niet beginnen behalve dat het laag overheerst in het tweede nummer. Dit mag ietsje minder of je moet de middenfrequenties meer power geven.

@4tune ... goede opbouw en geluidskeuze maar die mix.. daar moet flink aan getrokken worden. Die bass mist ook echt lower body. Ik ben het met Out-Back eens. Die middenfreqs zijn echt te veel. Heel erg schel als ik het hard zet terwijl die bass (het lage) nog achter blijft. Een eerdere poging van jou was beter als dn deze.

Djermo> Mijn eerdere commentaar ging over je 2e track. Eerste "harde" ragt wel lekker alleen is hier ook deels mn commentaar over je 2e van toepassing.

Origineel geplaatst door Terra Pee
Haha wat een leuke stukjes hardcore...

@4tune ... goede opbouw en geluidskeuze maar die mix.. daar moet flink aan getrokken worden. Die bass mist ook echt lower body. Ik ben het met Out-Back eens. Die middenfreqs zijn echt te veel. Heel erg schel als ik het hard zet terwijl die bass (het lage) nog achter blijft. Een eerdere poging van jou was beter als dn deze.

Origineel geplaatst door Out-Back
Ik zit hem te luisteren, maar ik vind te percussie veelste hard staan en de bass is niet goed...iniedergeval die percussie een stuk omlaag want dat voert nu de boventoon en dat is niet de bedoeling..luister goed naar voorbeelden van jezelf en kijk hoe hun het doen..

Haha... Klinkt stom maar ben heel erg blij met deze comment!! Het gaat nu dus alleen om de mix en niet omdat het nummer zelf niet goed is. De snare en de clap ontlopen elkaar neit veel qua spectrum en daarom heb ik ze uitelkaar gapanned. Ik heb geprobeerd de snare wat ranziger te maken want hij was eerst een beetje slapjes (zie eerdere posts). Door dat razigere is hij wat scheller geworden en moest daarom ook de clap wat scheller maken. Zal ze iig even wat zachter zetten en beter EQ geven.

Nog tips betreft de bass (kick neem ik maar aan)??

Origineel geplaatst door 4tune
Nog tips betreft de bass (kick neem ik maar aan)??

Layeren met dezelfde kick alleen met een andere filter (of ander filterinstellingen). En allebei wat harder zetten. Misschien?

Eigenlijk lijkt het erop alsof er teveel/verkeerd compressie op de kick is gebruikt. Mijn oren geven aan dat de kick gewoon een constante platte dreun is geworden. Helemaal geen dynamiek, hij klapt er niet echt op. Hij moet het van de overige percussiegeluiden hebben. Die geven de 'klap'. Dit vind ik verkeerd aan deze kick. Ik vind dat de kick juist eruit moet springen.

Maar ja. Dit is allemaal ook wel een kwestie van smaak. Je moet zelf uiteindelijk weten wat je er mee doet.

Hierbij mijn trackie, kheb em ook in de tracks sectie geplaatst maar daar komen de hardcore boys blijkbaar niet zo vaak.

Feedback is van harte welkom ;)

DizzleXia - The Devils Architect

DizzleXia: klinkt goed alleen beetje jammer van die trance achtige melodie.

ben zelf aan een nieuw nummertje begonnen, tis wat harder als hardcore....
iemand suggesties?

Attachments

• nieuw dark.mp3
    948,2 KB · Bekeken: 113
Thanks.

Kijk en je laatste trackie vind ik wel weer geheel los staan van je eerste 2 geposte tracks.

Hoewel het een kort stukje is vind ik het wel ruig en lekker duister.

Die stereo effect met je kick zijn goed gevonden. Alleen lijkt het daarna dat je kick standaard wijd gepanned blijven, dat is vreemd.

Er zijn natuurlijk geen regels in de muziek, maar een kick hoort toch centraal gepanned te zijn wil het goed uitkomen in de mix.

Verder vind ik deze snippet stukken beter dan je eerder geposte tracks ;)

Die stereo effect met je kick zijn goed gevonden. Alleen lijkt het daarna dat je kick standaard wijd gepanned blijven, dat is vreemd.

wat bedoel je met wijd gespannen blijven, en wat doe ik eraan?
alvast bedankt

hehe das geen hardcore, klinkt meer als oude house/techno ..
doet me een beetje denken aan die oude turn up the bass cd's

wel cool, maar geen hardcore :)

Origineel geplaatst door resonance
hehe das geen hardcore, klinkt meer als oude house/techno ..
doet me een beetje denken aan die oude turn up the bass cd's

wel cool, maar geen hardcore :)
indeed, doet me aan die oude houseparty cd's denken.. vooral door dat wat meer swingende ritme, was bij oude hardcore veel minder.. veel meer 4/4.. vind het verder wel lekker klinken.. vind die oude houseparty cd's sowieso nog steeds cool om terug te luisteren

Origineel geplaatst door dj3rm0
wat bedoel je met wijd gespannen blijven, en wat doe ik eraan?
alvast bedankt

Niet geSpanned :D

... maar ge-panned (ik bedoel panning, ofwel plaatsing van een geluid in het stereobeeld) De kick hoort centraal ofwel in het midden te worden geplaatst.

Jou kick staat wijd links en rechts in het stereobeeld. Wat niet erg is als effect, maar wanneer de het draaid om de kickline behoord hij centraal te staan.

Probeer een monosignaal als output te krijgen. Ik werk zelf met Buzz en als ik in mn mono drumsignaal bijvoorbeeld met een stereo filtereffect bewerk dan kies ik een channel converter om het output signaal van mn kickline van stereo naar mono om te zetten.

Back