Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Huib
Klopt het liijkt hier om smaak verschil te gaan mischien of om kapotten oren.

Mix je af met studio monitors?

Die kick van jou lijkt me toch niet helemaal lekker in elkaar te zitten namelijk.

Mischien heb ik kapotte oren

Vind de kick juist kei ruig. Lekker ranzig, vuil...!!!

Origineel geplaatst door 4tune
Het ging er om dat je volgens een paar forum leden geen software kicks kon maken en vond die van mij best gelukt.

Hier nog een beetje gefreake en langzamer.

kicker586

mp3 kwaliteit is niet zo top trouwens

Dat moet de microtonic zijn ;)

Origineel geplaatst door LSDeef
Dat moet de microtonic zijn ;)

Is idd de Microtonic maar heb niet de distortion er van gebruikt want dan gaat hij ook echt naar de microtonic klinken. Aan het begin hoor je wel duidelijke dat het de tonic is want staat dan ook praktisch kaal de draaien. Maar klinkt toch best aanrdig?

Is idd de Microtonic maar heb niet de distortion er van gebruikt want dan gaat hij ook echt naar de microtonic klinken. Aan het begin hoor je wel duidelijke dat het de tonic is want staat dan ook praktisch kaal de draaien. Maar klinkt toch best aanrdig?

Zit deze nu even op mijn werk te luisteren met een waardeloze koptelefoon, maar goed. Hij klinkt lekker ja. Ik ben heel erg benieuwd of hij ook lekker in de mix zal liggen. Goed werk!!:okdan:

Heb even je kick sampletje gebruikt...
Hier een synthje en nog meer fx over de kick ;)

Is allemaal anti compressie hahaha. was ff teveel werk :P

Attachments

• kicker685 lsdeef.mp3
    927 KB · Bekeken: 93

Hey dat is leuk! Lekker industrieel. Wat heb je er nu allemaal mee gedaan? En welke synth is het?

Lekkol...mmm

Klinkt lekker organische. Vind ik af en toe wel lekker zo'n druip kick. Maar die grove kick in de eerste 10 seconden vind ik persoonlijk het lekkerst. Boxen lekker open *wham* *wham* *wham* *wham*
Tis allemaal lekker in de goede mate. Nu een track van maken. De in- en uitkomende zaag is ook lekkol.

Creatieve geesten hier de laatste tijd hoor ik.
:okdan:

Ik vind die tweede kick zelf het best, die knalt veel beter dan de eerste. De eerste mag er ook wel wezen, maar die mist nog wat power in vergelijking met nummer twee.

Die zaag is een goed idee maar er moet nog wat aan geknutseld worden. De pitchbend/slide/ portamento doet er iets te lang over om bij het volgende interval te komen, waardoor dat interval zelf maar netaan bereikt wordt voor het geheel weer naar beneden zwiept. Ook staat het nog wat te droog in de mix. Hij moet iets verder weg en in een grotere ruimte, dan klinkt 'ie grootser. :)

Origineel geplaatst door Dystophian

Die zaag is een goed idee maar er moet nog wat aan geknutseld worden. De pitchbend/slide/ portamento doet er iets te lang over om bij het volgende interval te komen, waardoor dat interval zelf maar netaan bereikt wordt voor het geheel weer naar beneden zwiept. Ook staat het nog wat te droog in de mix. Hij moet iets verder weg en in een grotere ruimte, dan klinkt 'ie grootser. :)

Dat komt omdat ik het gewoon in een keer heb opgenomen en dus buiten de maat heb gespeeld !!!!!!!!!!!!!!

Hij klinkt zeker niet lekker in de mix, daar heb je gelijk in!

De kick heb ik gefilterd met de oow zo fijne voltage controlled low- en highpass filters van de
MS-20 :halleluja :halleluja

Op het volgende plaatje zie je wat er over de kick zit en welke synth het is ;)

snippetimage2.JPG

even een beginnetje, moet uiteraard wel gefinetuned worden...
maar tog een leuk begin... filemon rulez haha
rondjer

@verni:
klinkt wel lekker, maar mis de harde snarez en claps (en voor frenchcore meestal wel een paar vette breakbeats, maar dat is natuurlijk helemaal aan je zelf)

@ dj3rm0

dankje .. d8 miiss aan een breakbeat ga daar eens mee experimenteren en wwat distortion op de percusie toevoegen bedankt *D

Al die hokjes! frenchcore ??
Ik zou ook wat meer laag aan de kick mee geven en idd wat meer oversturen.

Back