Maak een stukje hardcore

Ik vond het eens tijd worden om ook een stukje herrie te plaatsen.
Het is melodieuze hardcore, ik ben vooral met de kick erg lang bezig geweest.

Dat kwam omdat hij -zo leek het wel- steeds iets anders ging klinken, ik moest hem constant weer aanpassen aan de rest van de mix. Ik vond het op zich al wel opvallend dat de batterij van mn distortion pedaaltje zo lang meeging, maar dacht het zal wel goed zijn. Toen hij helemaal leeg was heb ik een adapter gezocht en aangesloten, het resultaat was een ineens veel ruigere distortion!

Dat het geluid van de kick steeds leek te veranderen kwam dus blijkbaar doordat de batterij steeds zwakker werd. Pedaaltje maar op 7.5 volt in plaats van 9 gezet, toen klopte het weer aardig.

De track is nog niet af maar heeey, anders is het ook geen stukje hardcore meer he ;-)

Ben heel erg benieuwd naar op- of aanmerkingen!

Origineel geplaatst door djrazor
Ook (opbouwende) negatieve kritiek is waardevol voor mij :P

Klinkt redelijk. Het probleem is eigenlijk vooral dat de kick geen laag heeft. Al draai ik mijn equalizer vol open dan beukt de track nog niet en bij hardcore mag dat toch wel.

Verder is het best aardig. Maar aan de mix zou ik zeker nog werken

Origineel geplaatst door manvsmachine
Klinkt redelijk. Het probleem is eigenlijk vooral dat de kick geen laag heeft. Al draai ik mijn equalizer vol open dan beukt de track nog niet en bij hardcore mag dat toch wel.

Verder is het best aardig. Maar aan de mix zou ik zeker nog werken

Ok, thx, was me nog niet eens opgevallen :P
Ik werk met een Beyer DT990 koptelefoon, die heeft van zichzelf al een behoorlijk aanwezige laagweergave.

Ik moet ook nog steeds wennen aan het afmixen hierop (heb de koptel. nog niet al te lang); aangezien ik vooral 's avonds en 's nachts werk is het onmogelijk om dit op mijn speakers te doen.

Thanx voor de feedback i.i.g!

:biertje:

Origineel geplaatst door djrazor
Ook (opbouwende) negatieve kritiek is waardevol voor mij :P

stem in begin is goed die kot binnen alsof de rest van de track een hoop te brengen heeft. da's oke.

kick heeft voldoende hoog, midden om m te laten beuken mag scherper, en korte diepe lage kicksound mag er nog wel bij. het is niet een kwestie van eq denk ik maar een laagje extra. vind midden/hoog gedeelte van de kick wel prettig eigenlijk, alleen het mist de BAM!... punch. misschien kun je dit ook bereiken door beetje laag extra toe te voegen, en het middengedeelte wat te accentueren.

variatie en geluiden zijn oke.
vind de opbouw ook goed. mooie break in het midden. melodietje wat goed hoorbaar is op op 2.52 en verder lijkt soms niet helemaal strak qua timing maar dat komt door een paar milliseconden + of - op een enkel nootje volgens mij. er zit een vreemd sprongetje in.

verder vind ik het oke

oja dt990 kan nog lager laag weergeven dan de meeste speakers. dat is wel prettig, verder niet van toepassing op het bovenstaande.

Origineel geplaatst door Roel
stem in begin is goed
Kijk eens.... en dat voor een stem van 50 cent :dubbel:
kick heeft voldoende hoog, midden om m te laten beuken mag scherper, en korte diepe lage kicksound mag er nog wel bij. het is niet een kwestie van eq denk ik maar een laagje extra. vind midden/hoog gedeelte van de kick wel prettig eigenlijk, alleen het mist de BAM!... punch. misschien kun je dit ook bereiken door beetje laag extra toe te voegen, en het middengedeelte wat te accentueren.
Ik zal eens kijken of een layer van dezelfde kick met een LPF effect heeft, en het mid zo rond 1 a 2 kHz nog een beetje boosten.
...niet helemaal strak qua timing...
Bedoel je de melodie? Want ik kan het even niet terughoren....
verder vind ik het oke
Altijd leuk om te horen :P
oja dt990 kan nog lager laag weergeven dan de meeste speakers. dat is wel prettig, verder niet van toepassing op het bovenstaande.
Dat klopt, het is even wennen, ik had er vroeger wel een handje van om het laag juist te hard te mixen, vandaar dat ik daar wat terughoudender in ben geworden. Iemand op dit forum heeft weleens gezegd dat de DT990 een beetje het "discotheekgevoel" geeft en daar ben ik het wel mee eens.

Voor de rest, nuttige kritiek, thanx daarvoor!!

aangezien ik bij de vorige post geen reply's heb gekregen op dit nummer, zet ik hem er gewoon weer op.
dus bij deze....
i hope you'l enjoy it!
tis een begin...

rondjerfilemon

Origineel geplaatst door dj3rm0
enig commentaar zou niet ongepast zijn

Daar heb je helemaal gelijk in :P

Ik vind de vocal niet echt vet ofzo, vooral op de manier waarop deze gearrangeerd is. Ik zou dat anders doen. Of ze weggooien...

Hoe heb je de kicks gemaakt? Ik vind die 2e, harde kick best aardig, mag misschien nog wat harder beuken.

De fx geluiden aan het begin zijn best vet. Hoe heb je die gemaakt?

Verder mag de snare imo wel harder, snerpender.

Maar goed, dat is mijn mening he :)

Al met al kan dit best een leuke track worden nog zou ik denken.

@djrazor: die kick zijn 2 gelayerde kicks met elk een apparte distortion erop en een compressor.
die fx geluiden, zijn een antal synthesyzers door elkaar met een reverb erop en wat distortions.

ben vandaag wat aant kloten geweest, is al met al tog best een vette intro uit gekomen, naar mijn mening.
graag commentaar en of tips.
met name de tips zijn van harte welkom.
djer intro

Laatst gewijzigd:
wat bedoel je precies met een kaal stukje, en wat zou ik eraan kunnen doen?

haha ok gelukkig, begon me al weer af te vragen wat ik allemaal fout heb gedaan.*D

Origineel geplaatst door dj3rm0
hier nog een keer dan..
vet geluid voor die melodie trouwens.

djerintro

Lol, de melodie was slap:p als je het over mijn stukje had, 1x pro53, tis nu 3x pro53 + wat fx, het gaat al beter klinken:p

En bedankt voor het opnieuw uploaden, het klinkt niet slecht, alleen ik ken dit soort hardcore eigenlijk niet, dus weet weinig te zeggen, maar ik denk dat het niet slecht klinkt, die pad vind ik iig wel mooi (Y)

Back