Maak een stukje hardcore

Neij drummeke gemoakt! :okdan:

Attachments

• drummeke.mp3
    366,6 KB · Bekeken: 131
Laatst gewijzigd:
Klinkt ook een stuk beter als eerder :)

Wat nog niet dan? Ik vind zelf de sound nog niet helemaal vet, voor mij mist het wel iets maar misschien heb jij iets op te merken?

Nee, dit is een 909 drum en een laag uit de Synapse Hydra (VSTi).

Die intro is met hydra gemaakt? lijkt net een machinedrum, binnekort eens ff een demo checken van hydra :)

@ Leendert

zoals je al zei t klinkt nog niet echt vet, ik vind je kicks altijd zo hol klinken maar de laatste klonk iig al een stukje smeriger als wat je meestal poste :)

zoals je al zei t klinkt nog niet echt vet, ik vind je kicks altijd zo hol klinken maar de laatste klonk iig al een stukje smeriger als wat je meestal poste :)

Eerlijk gezegt vind ik t ''hol'' gebeuren een beetje raar. De basjes waarbij de bass gedistort blijft, die zijn hol! Toch is 't niet altijd dat het dan erg de power verliest, tendrils of agony van meccano twins is er een waar hij wel vrij sterk is maar toch heb ik liever t iets lager beukende en rustigere basje.

Ik houd mijn bass schoon, Ik distort 'm eerst wel maar layer daarna een bass layer eronder en knip de bass weg bij 't gedistorte stuk. Dat is wat jij hoort maar dat ga ik niet veranderen. Toch ga ik t staartje (en miss nog de tik) veranderen/vervangen. :okdan:

(het is ook even wennen aan opeens kicks distorten inplaats van bassjes en dan met filters opschonen. Bij drums moet het echt gewoon ruig maar toch vrij clean klinken zonder filter, en dan opschonen met o.a een stomp layer en schone bass (< dat gebeurd bij drum & bass ook) Maarja ieder z'n ding ik ga daar niet over in discussie. Ik wil ondanks de schone bass hem toch zo ruig mogenlijk hebben.

achja ik zat weer is aan te kutte met een klote drum

Attachments

• kloteviolenentrompetten.mp3
    138 KB · Bekeken: 103

Coole Tune In, Turn On, Drop Out sample. Nog nooit t origineel ervan gehoord.

Vind de kick met de rest een beetje buiten de toon vallen. Vaak geeft een kickklank van zichzelf al een 'sfeer' mee. Het kan wel. 303 gepiel erdoor is ook welleuk.
Ik zou de kick wat massiever proberen te maken. Het is nu nog wat te gruizig leeg. Die achtergrond 4 noten sfeer aah mag ook wat afgewisseld worden.
Vanaf 2'54" vind ik m wel cool gelukt.

kick is met 2 keer hydra

synth is 1x zeta laag +camelphat
1x zeta
1x sylenth1

Attachments

• Stukje.mp3
    751,5 KB · Bekeken: 109
Heb een tapco blend mixertje aan mn bussen gehangen omdat mn huidige mixer niet lekker overstuurde..
hier de eerste kick en hi-hat overstuurd op de blend en nog een beetje op de main mixer, eq wel op de main mixer ..

opzich redelijk tevreden met de blend, alleen hij bromt wel als de ziekte met de gains open
laag weg draaien helpt aanzienlijk al heb ik m nog niet getest op claps en snares.. maar voor t geld (40 euro 2e hands) zeker niks te klagen :)

echt een aanrader ook nieuw kosten ze maar 70 euro ofzo :okdan:

Attachments

• Tapco-Test.mp3
    423,2 KB · Bekeken: 125
Back