Maak een stukje hardcore

Ik vindt t maar lelijk klinken, ik erger me er zelfs aan als ik hoor dat de snare een beetje naar links hangt en de hats naar rechts om nog maar te zwijgen als iemand t helemaal naar lnks of rechts gaat hangen :)

Bij de snare kun je bijv ook het hoog alleen stereo maken (denk aan chorus/reverb etc) en de rest mono houden. :okdan:

Wow ik luister net m'n kick op me headphones en 't klinkt gewoon kut :frons:

Er is echt iets met mijn ruimte.. nja ik wist al lang dat de accoustiek kut was maar dit slaat echt alles!

Wow ik luister net m'n kick op me headphones en 't klinkt gewoon kut :frons:

Er is echt iets met mijn ruimte.. nja ik wist al lang dat de accoustiek kut was maar dit slaat echt alles!

Bulldozer effect. Niet bepaald done maar als je ffe wil trillen go ahead! :duivels:

Attachments

• Buldozer Effect.mp3
    113,5 KB · Bekeken: 131
Ik zit op t moment onder mn linker monitor, hoorde ineens aan de andere kant van mn kamer die snare, kan best zijn dat die hi-hat dus nog links hangt :)
Percussie moet je in dance/hardcore altijd mono houden, tenzij het van korte duur als effectje is ofzo ..

Je heb wel eens van die mixguides waarin er anders wordt uitgelegd maar dit is enkel van toepassing op bijv. akkoestische muziek waarin je een ruimtelijk gevoel wil maken
van bijv. een band (drummer beetje naar links of rechts bijv).. maar in dit soort muziek kan dit echt niet :)

verder is t zeker een leuke track, kende trouwens dat forum nog niet
eens ff checken hardcore producer forum klinkt veel belovend :)

Daar kan ik je ook geen gelijk geven. Wat goed klinkt klinkt goed ;)

Je kan percussie royaal rondgooien... als het maar klinkt toch ?
Hier een heeeeel slecht voorbeeld, beetje maak bewust een kutnummer threat:

lsdeef - stop christmas

Bulldozer effect. Niet bepaald done maar als je ffe wil trillen go ahead! :duivels:

Mij boeit de acoestiek in mijn studio geen reet! kan de meeste shit diek maak overal draaien en klinkt zoals ik het heb gemaakt hihi ;)

Daar kan ik je ook geen gelijk geven. Wat goed klinkt klinkt goed ;)

Je kan percussie royaal rondgooien... als het maar klinkt toch ?

Maar dat klinkt t dus niet, t viel tarabass ook meteen op..

Tuurlijk moet je gewoon doen wat jezelf mooi vind maar als je wil dat je muziek gewaardeerd wordt zijn er gewoon wat dingen waar je je beter aan kan houden.

opzich heeft de maker best potentie om in de toekomst releases te scoren maar deze track zou al meteen afgekeurd worden .. hoe denk je dat het zou klinken in een grote zaal als de hi-hat of snare de hele tijd van ver uit de andere kant van de zaal zou komen? en ook op mono pa's zou dit anders gaan klinken, geluiden die hard naar l/r zijn gepanned worden zachter dus je mix zou dan ook inelkaar kunnen vallen mits je hier geen rekening mee heb gehouden..

just my 2 cents :)

Uitpannen oké, maar uit het middenspectrum gooien is not done..

Laat ik het anders zeggen, ik heb nog nooit een hardcore-nummer gehoord waarbij de snare helemaal rechts en de hihat helemaal links zat :dj:

Laat ik het anders zeggen, ik heb nog nooit een hardcore-nummer gehoord waarbij de snare helemaal rechts en de hihat helemaal links zat :dj:

Ik heb het wel eens bij wat hiphop nummers gehoord. Kword er misselijk van. Mijn vader liet mij een keer een oude plaat horen van een of andere band. Was hij helemaal trots dat zij de helft van de muziek uit de ene box lieten komen en de andere helft uit de ander (ongeveer!) en ik werd er gewoon misselijk van ik zeg is dit nou stereo!? :frons: :confused:

:dubbel:

Bass D & King Matthew hebben zo'n track ooit gemaakt.

Ben zelf nu bezig met een track waar de snare links zit en andere potten en pannen op rechts. LB.

Nog meer hardcore luisteren ;)

Distortiooooooooooooon!!!!!!!

Ik dacht dat jij zo'n kraak freak was? :D

2 nieuwe kicks gemaakt

Geweldig jou kicks altijd dus ik denk ik doe ffe mee! :okdan:

De naam is omdak beetje pissed off ben :D

Attachments

• OPBOKKUH.wav
    1,1 MB · Bekeken: 127
Live gefreaked. Had een betere versie, maar die had ik niet opgenomen :(

Ga het nummer wel afmaken. Dit is gwoon een patroontje wak heb opgenomen en helaas is bij deze het gefreak kut, maar geen zin om op nieuw te doen...

kick -> Nordrack door gitaarpedaal
synth - > Nordrack

nog geen FX (except pedaal dan :P)

LSDeef - Need testing.mp3
LSDeef - Need testing2.mp3

Zal hem helemaal posten assie klaar is!

EDIT: aaaaaargh kon het niet laten. even overnieuw opgenomen. Sorry voor de ruis. Geen anti reso back ding :(

Laatst gewijzigd:
Onzinnige reacties!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JWT! NTB, H4L!!

schater.gif

Back