Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ben verder met expirimenteren gegaan op de beat.....

heb er voor de verandering maar ff wat andere geluiden bij gegooit ...

klinkt lekker....maar ik mis laag...

Origineel geplaatst door Kolf
Hee gasten,,

Gezien het topic zou ik hier dit fragmentje willen posten, het komt uit een trackje dat ik een tijd geleden gemaakt heb. Kritisch commentaar is erg welkom hoor :) ook over de synths die ik gebruikt heb. De golvende synths zijn allemaal uit een PRO-53 softsynth geperst, en met Fruityloops door de mixer gehaald. Eigenlijk alleen maar een Fl Free filter en een zachte Delay, de rest van de FX zit op de PRO zelf. Het gepannde belletje is gewoon een wavje met effecten. De kick zelf is eerst met Stomper gedaan, daarna met goldwave wat verlengt en distorted, om opt einde in Fruity Loops zelf nog door effecten gemanipuleerd te worden. Het is niet het spectaculairste werk van me hoor 8~ En als ik eerlijk ben.. ik weet niet precĂ­es wat het is. Maar het lijkt altijd zo van ver te komen, in plaats van dat het echt uit de boxen ramt.. Commentaar?

die kick klinkt lekker hoor...alleen staan de rest van de geluiden wat zacht...

Tips van hardcoremeester Dione :L
Heb jij niet nog dikke snippets liggen?
En wat tips over hoe ik nou toch eindelijk die saw krijg :erm:

Origineel geplaatst door Nightstorm
ff met software in elkaar geklooid, beetje kijken of ik wat techno-achtige shizzle kon maken (ala r_AW)
mix is kut heb ik niet op gelet, maar qua idee wordt het al wat...kan niet wachten tot ik dit in me studio kan gaan proberen dit was namelijk iets dat me nooit lukte maar heb nou eindelijk een beetje door hoe het moet
drumloopje is een sample, als ik een serieuze track ga bouwen ga ik uiteraard m'n eigen drumloops bouwen

lekker...wel wat druk...maar lekker...

Origineel geplaatst door Cool-T
Tips van hardcoremeester Dione :L
Heb jij niet nog dikke snippets liggen?
En wat tips over hoe ik nou toch eindelijk die saw krijg :erm:

geen snippets...sorry...

en die saw : tja,ligt er aan welke....de melodie in "Depth of Bass" (samen met Dr. Z-Vago) is een overstuurde unison zaagtand uit de Alesis Andromeda,gestapeld met een zaagtand uit de Moog Voyager RME door een Culture Vulture en Presonus ACP-8 compressor/gate...dan samen door een Drawmer MX 30 compressor en voorzien van effect uit een Lexicon PCM 90 en MPX 550,natuurlijk voorzien van EQ in de Soundcraft Ghost en dan in de hele mix gecompressed door een Focusrite Mixmaster...:D

ik denk 1 van de duurste hardcore-sounds ooit gemaakt...het is eigenlijk te gek voor woorden als je dr over nadenkt...:bekdicht:

(maar met softsynths kom je ook een heel eind hoor...;)...)

Origineel geplaatst door isnieZot
hier nog eentje van mij 8D

:D Mijn ooreenn.. Me boxen stonden keihard toen ik dit opstartte man, FOUTJE :D

Hier nog een HC stukje,, toch nog eens wat componeerwerk verricht bij mijn hardcore 8~ Dit is zo'n beetje de intro, jammer van die 1.2 mb limiet maar ik kan het snappen. Vandaar 2 posts

Attachments

• monk melody short.mp3
    363,3 KB · Bekeken: 121
Hier het vervolg, ik raadt je wel aan om niet nuchter te zijn als je het luistert 8D
Alle synths zijn weer van de PRO-53 softsynth, wat vind ik het toch een heerlijke plugin :) De kick is kwa basis een standaard kickje, maar met wat FL effecten zoals Fruity Waveshaper, reeverb, fast dist en freefilter krijg je dit. Onderschat trouwens de kracht van Waveshaper niet, het ziet er simpel uit maar je kan er beuken mee maken, ongelofelijk. Je kan het ook gewoon als manual distorter gebruiken enzo, heerlijk! Maar ja,, wat vinden jullie van de combinatie spacemelo en hardcorekick?

Attachments

• monk melody snippet.mp3
    677,2 KB · Bekeken: 114
Het is inderdaad wel een kraakkickje, misschien dat ik er nog eens een eq'tje op loslaat, kijken wat dat doet. Ik had ook zo mijn twijfels over de kraak, maar liet het toch maar ff zo omdat het misschien nét tegen het randje aanzit. Bij veel van mijn trackjes is de kick zo overheersend, maar als ik dat verander wordt het weer te zacht... Persoonlijk probleempje :confused:

ik ga mn best doen er iets van te maken ... meestal loop ik echter halverwege vast ... aan gebrek aan inspiratie om er meer variatie in te bedenken zonder dat het gelijk weer een hele andere track wordt .. de synth die ik heb gebruikt was de nova .. met een zooi vst fx erover heen :)

Origineel geplaatst door Kolf
Hee gasten,,

Gezien het topic zou ik hier dit fragmentje willen posten, het komt uit een trackje dat ik een tijd geleden gemaakt heb. Kritisch commentaar is erg welkom hoor :) ook over de synths die ik gebruikt heb. De golvende synths zijn allemaal uit een PRO-53 softsynth geperst, en met Fruityloops door de mixer gehaald. Eigenlijk alleen maar een Fl Free filter en een zachte Delay, de rest van de FX zit op de PRO zelf. Het gepannde belletje is gewoon een wavje met effecten. De kick zelf is eerst met Stomper gedaan, daarna met goldwave wat verlengt en distorted, om opt einde in Fruity Loops zelf nog door effecten gemanipuleerd te worden. Het is niet het spectaculairste werk van me hoor 8~ En als ik eerlijk ben.. ik weet niet precĂ­es wat het is. Maar het lijkt altijd zo van ver te komen, in plaats van dat het echt uit de boxen ramt.. Commentaar?

klinkt lekker .... alleen het enige wat ik persoonlijk jammer vindt, en dat is waarom ik ook niet echt meer de kick uit de MD gebruik of de mbase voor kicks als deze, is dat de plop erg leeg en dun klinkt van de kick .. de kick opzich is lekker alleen het begin van de kick klinkt leeg.......wat ik persoonlijk niet mooi vindt.. misschien een 909 sample layeren voor de attack van de kick?

nog een snippet met t begin van t eind van mn vorige snippet .....

de beat die erin komt is een gelayerde kick van 2 909 samples met een hoop fx .. en door de filterbank gehaald ...
het gepiep wat je hoort komt bij de kick weg .... persoonlijk vindt ik dit een zalige kick .... klinkt erg subtiel ... maar beukt lekker weg naar mijn smaak :)

Attachments

• nog-een-snippet.mp3
    948,5 KB · Bekeken: 105
heb je hem weer met zn maffe melodie buchtzooi :P (ik dus :W)

Ik ga zometeen beginnen aan een kick from the scratch, vanaf Stomper... wees gerust.

Attachments

• kolf - finally no darkness.mp3
    336,2 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door isnieZot
hier nog eentje van mij 8D
maak jij 's een hele track man, lijkt me erg tof om te horen :) dit stukje is wel grappig (en iets te schel), maar niet zo heel bijzonder natuurlijk...wil wel 's een hele track met gefreakte drumpatronen en vage loopjes isnieZot-stylo horen want je "normale" werk kan ik meestal ook wel waarderen :)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
nog een snippet met t begin van t eind van mn vorige snippet .....

de beat die erin komt is een gelayerde kick van 2 909 samples met een hoop fx .. en door de filterbank gehaald ...
het gepiep wat je hoort komt bij de kick weg .... persoonlijk vindt ik dit een zalige kick .... klinkt erg subtiel ... maar beukt lekker weg naar mijn smaak :)

Ja je kicks worden steeds beter. Vind dit denk ik 1 van je betere snippets tot nu toe
Vind de kick alleen wat te hoog aan het eind

Was bezig een break te maken voor mn track ... opeens kreeg ik nogal een chemical brothers gevoel :D

Heb er ook maar ff flink mee zitten freaken ... zal vast raar klinken om zoiets ineens tussen een hardcore plaat te horen.
maar goed... onder het motto: een beetje vreemd maar wel lekker :biertje:

een leuk basslijntje eronder en grooven maar :)

Attachments

• chemical-style.mp3
    849,1 KB · Bekeken: 116
Back