Maak een stukje hardcore

Klinkt inderdaad niet slecht. Ookal is het meer hardstyle/jumpstyle dan hardcore.

Alleen is dat achtergrond geluidje heel erg irritant. (geluidje wat klinkt alsof je de ground niet aan hebt gesloten op je draaitafel).

Dat is een baslijn met high-pass tube driver ;)

Nja, irritant... De een vind het leuk, de ander niet...
Het ligt er volgens mij maar net aan hoe goed je het in je mix/idee kan verwerken...
Wat mij dus duidelijk nog niet helemaal correct geluk tis, maar ach: tis mijn eerste stukje hardcore ooit ... Wees niet te hard, hehe :D

Origineel geplaatst door Division
Beetje bijgewerkt: scheurgeluidje er op achtergrond bij, vaag stem-effect voor kick, fairchild op de master, ... :)

+ Tempo opgekrikt naar 150, bij hoger gaat ie niet meer leuk klinken :)

Leuke thread! Trouwens, dit is mijn eerste post :)
Best OK Division! Verder uitwerken en proberen die "noise" te onderdrukken (gate)

Het moeilijkste vind ik nog de zware kick zuiver inmixen.
Ik weet niet of ik er hier in ben geslaagd, ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal in dit genre, maar volgens mij mag het nog net iets transparanter. Onnodig laag wegfilteren doet volgens mij al véél.

Edit: welkom trouwens! :W

Dat is altijd lastig, maar niets is makkelijk als je een perfect resultaat wilt bereiken.:geslaagd:
:eureka: Probeer je eerst te concentreren op het arrangement, daarna op het afmixen.

Edit: Bedankt ;)

Je blijft eraan sleutelen ook al is het niet de bedoeling dat het ergens heen gaat ;{
Maar ik denk dat ik het hierbij ga laten, voorlopig althans :D

Attachments

• hctestje3.mp3
    496 KB · Bekeken: 86
Laatst gewijzigd:
Hmm, vind hem eigenlijk alleen maar achteruit gaan. Nou hou ik ook meer van mooie ronde bassen. En hij mag nog steeds wel wat sneller. Zet hem voor de gein eens op 170 bpm?

Die stem is te zacht en teveel reverb, en vind die knisper juist cool klinken. Zo zie je maar weer ;)

Stem is een sample, zit uit de doos al zoveel verb op :)
170 klonk ECHT niet, 160 viel nog goed mee :D

Dat jullie zo'l tempo nog leuk vinden? 8o)

Attachments

• hctestje3_160.mp3
    477,7 KB · Bekeken: 87
Laatst gewijzigd:
Get gaat inderdaad wel wat meer de jump kant op als ik het zo eens vergelijk met wat hadrcore vinyls die ik nog heb liggen :)

Misschien deze week eenss wat ombouwen

goed hard zetten dan klinkt ie t best :)
moet m nog ff wat verder afwerken zodat t geheel wat beter naar voren komt..

tis de helft van een track waar ik mee bezig ben, hardcore / acid

http://s41.yousendit.com/d.aspx?id=35N3PZ0QXA3F920ECQ7M1JWXYN

moet misschien ook nog wat meer opvulling in maar ik ben er nog niet uit wat ...

Laatst gewijzigd:
had m'n snip al ergens anders gepost maar ging toen om de kick en nu dus om het geheel.
linkie
heb het om m'n koptelefoon gedaan en als ik hem nu luister lijkt het of de lead te hard staat.
klopt dat?

Als ik hier alles luister wat hier gepost word, past dit er niet echt bij. veel rag werk :)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
goed hard zetten dan klinkt ie t best :)
moet m nog ff wat verder afwerken zodat t geheel wat beter naar voren komt..

tis de helft van een track waar ik mee bezig ben, hardcore / acid

http://s41.yousendit.com/d.aspx?id=35N3PZ0QXA3F920ECQ7M1JWXYN

moet misschien ook nog wat meer opvulling in maar ik ben er nog niet uit wat ...

Klinkt wel weer lekker. Ga je ook nog iets van een break maken?

Laatst gewijzigd:
zou misschien iets zachter mogen op t moment dat de beat erin zit, maar over t algemeen klinkt t wel ok

Origineel geplaatst door 4tune

waarschijnlijk wel :)

was opzich al aardig op weg gisteravond, totdat ik een VST aanzette en ineens mn cubase vast liep ...
uiteraard had ik net niet gesaved, terwijl ik dat normaal bijna na elke stap doe :(

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
waarschijnlijk wel :)

was opzich al aardig op weg gisteravond, totdat ik een VST aanzette en ineens mn cubase vast liep ...
uiteraard had ik net niet gesaved, terwijl ik dat normaal bijna na elke stap doe :(

Ik heb in Cubase idd ook maar voor de zekerheid, elke 10 minuten autosave aangezet. Maar lijkt wel of Mr Steinberg dat ruikt want nu crashed hij nooit meer.

hehe :)

idd goed idee.... denk dat ik ook maar autosave ga aanzetten voor t geval ik eens in een bui zit dat alles net zo lekker gaat en ik non stop aan t bouwen ben en in mn drift vergeet te saven

Origineel geplaatst door 4tune
had m'n snip al ergens anders gepost maar ging toen om de kick en nu dus om het geheel.
linkie
heb het om m'n koptelefoon gedaan en als ik hem nu luister lijkt het of de lead te hard staat.
klopt dat?

Als ik hier alles luister wat hier gepost word, past dit er niet echt bij. veel rag werk :)

Klinkt allemaal nogal kaal moet ik zeggen. Beetje meer opvulling mag geen kwaad.
Ben ook niet echt kapot van de kick en de synth die je hebt gebruikt. Klinkt allemaal nogal ouderwets.

Origineel geplaatst door PhydomiR
Klinkt allemaal nogal kaal moet ik zeggen. Beetje meer opvulling mag geen kwaad.
Ben ook niet echt kapot van de kick en de synth die je hebt gebruikt. Klinkt allemaal nogal ouderwets.

Thnx voor je eerlijkheid iig. Ik moet idd even opzoek gaan naar wat effect geluiden om het geheel wat meer opvulling te geven. Vaak voeg ik later pas wat effect geluiden toe. Ook misschien wat meer percussie en betere kick. Echter ben ik tevreden met met m'n lead synth.

Kick blijf ik toch lastig vinden. Heb nu de kick wat minder compressie gegeven en gesampled en wat bewerkt zodat m'n punch wat meer recht krijgt. Voorheen was er namelijk weinig dynamiek te bekennen.

Back