Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door stevy
die lead klinkt leuk! zeg, ik heb geen ervaring en weinig intresse met dit soort muziek maar kun je kort uitlegge hoe je die lead nou heb gemaakt? Hoe en waarmee? Vet!

Saw, unison, beetje detunen, envelope op de pitch en gaan! :okdan:

Origineel geplaatst door Erise
wat vinden julie hiervan...........

vind het een potentieel nr met het nodige werk
goeie lead leuke kick das toch het belangrijkte
heb wel de indruk dat het volume harder mag
ktijg em niet vet hard op me koptelefoon maar
dat kan aan mij liggen

de lead komt uit de jp8080... vraag me niet hoe die gemaakt is want ik zit altijd overal aan te draaien tot ik wat leuks heb...

hij is inderdaad wel zachtjes opgenomen... kreeg het niet voor elkaar om hem te exporteren uit cubase sx3 als een wave dus heb ik hem opgenomen met een andere recorder en hier kwam die zachtjes binnen dus van daar.

maar allen bedankt voor de feedback:halleluja

Origineel geplaatst door Erise
wat vinden julie hiervan...........

Echt wel goede lead, kick zelf vind ik ook iets minder. maar wel prima arrangement. Kort maar krachtig! :okdan:

Origineel geplaatst door 4tune
Als ik nou betaald zou krijgen als elbrak :P
Al deed elbrak wel altijd alles met piano geluid. Had de break al langer gemaakt iig. Zal hem vanavond even posten. Maak zelf altijd of erg melodieuse of juist one linerige hardcore. Best wel lastig om het dan niet al te happy dan te maken.

Happy is voor .........

Daar ben ik het cker niet mee eens...wij maken ook ontzettend veel melodietracks maar klinken cker niet blij...ik vind trouwens de nieuwe versie niet veel verbetert...wel de vocalen wat meer naar voren gehaald geloof ik...klinken goed maar ik mis nog steeds een echte qlimax...heeft ook met smaak te maken want sommige mensen vinden dat juist weer niks....

Origineel geplaatst door Out-Back
Daar ben ik het cker niet mee eens...wij maken ook ontzettend veel melodietracks maar klinken cker niet blij...ik vind trouwens de nieuwe versie niet veel verbetert...wel de vocalen wat meer naar voren gehaald geloof ik...klinken goed maar ik mis nog steeds een echte qlimax...heeft ook met smaak te maken want sommige mensen vinden dat juist weer niks....

Na happy is idd verkeerd gekozen. Toch vind ik mijn melodie lijn op niets van elstak lijken. Zelf heb ik een hekel aan z'n muziek (iig z'n commerciele nummers).
Ik heb idd niets aan de melo en synth geluid veranderd en dat is juist wat jij niet goed vind. Jammer want wilde deze track afronden en een nieuwe beginnen. Ik ga er wel naar kijken want neem je comment uiteraard serieus.

Origineel geplaatst door Out-Back
ik mis nog steeds een echte qlimax...heeft ook met smaak te maken want sommige mensen vinden dat juist weer niks....

idd ik ben het deels met je eens betreffende Mtech zijn creatie ik vind het een potentieel nr wat idee betreft maar aan de flow moet gesleuteld worden als zo'n nummer goed uit de verf komt sta ik daar vreselijk op te hakken op een feestje

wat de climax betreft Out-Back ik erger me tegenwoordig dood op feestjes met dj's die alleen maar intro's aan elkaar mixen hardcore mag van mij wel weer wat vlakker worden zoals vroeger maar dan wel met de newstyle sound tja evolutie he

edit: had per ongelijk ff 4tune ipv mteck staan maar heb de post aangepast

Origineel geplaatst door Mtech
Stevy .. sound klinkt goed .. alleen de style is wat minder ..;) hehe (smaak)

Ff en track samen gemaakt met me maat Dark Emotion .. Stalland reprazend .. BassJunky'z

Redelijk mengelmoes van verschillende stylen ...

veel luisterplezier !

http://mtech.electronicz.nl/Mtech vs Dark Emotion - Bassjunkyz.mp3

Beetje raar, maar op sommige stukken zit er gewoon geen ritme in een bepaalde kick vervorming ofzo. gaan ze gewoon na elkaar. Het is niet echt swingend zoals de succesvolle DJ's (Lukt me zelf ook nog niet, maar ik werk eraan)

Origineel geplaatst door 4tune
de quote van outback was iig op mijn nummertje

ja sorry gozah ik had vast last van de warmte

de 2de alinea was algemeen bedoeld

Origineel geplaatst door stevy
ok hier mijn bijdrage, als hardcore leek, ken eigenlijk al1 de tracks op dit topic hehe. Alhoewel ik t wel op feesies voorbij hoor gaan :):)

net te groot voor bijlage... link

niet mijn smaak persoonlijk mag wel wat rauwer maar das smaak wel apart dat je dit eruit rammelt terwijl je alleen de tracks van dit forum kent de sound zit wel op de goeie weg lijkt me

Origineel geplaatst door BasSSlave
niet mijn smaak persoonlijk mag wel wat rauwer maar das smaak wel apart dat je dit eruit rammelt terwijl je alleen de tracks van dit forum kent de sound zit wel op de goeie weg lijkt me

heb idd een hekel aan dit soort muziek als k t langer dan 5 minuten hoor :)

hey deze thread leeft nog :)

leuk stukje terror je heb t tempo er goed in zitten :okdan:

hoeveel bpm is dit?

Back