Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Leendert
Darkcore? Of wat is het? Klinkt wel erg orgineel moet ik zeggen.

uuh ja beetje darkcore idd. maar was me er zelf niet echt van bewust dat het orgineel was...

Origineel geplaatst door LastResort
Deze dan

Sorry, dit klinkt mij 13 in een dozijn hardcore.
Toppunt van RTTTW.

Kick is verder ok, beetje masochist achtig.
De gehele mix mist behoorlijk veel frequenties tussen 200HZ en 8 KHZ. En je sublaag is te hard in verhouding met de rest.

Een tip, hoef je niks mee te doen uiteraard maar kan nuttig zijn, ook voor de rest:
Ik heb even de vrijheid genomen wat EQ (zonder compressie etc) toe te passen hoe het beter kan klinken. Check de mp3 beneden hiervoor.
Dit kan je zelf thuis ook doen. Vergelijk de twee eens en probeer met nieuwere tracks iets te maken wat qua verhouding ongeveer op hetzelfde neerkomt. Dit kan je doen tijdens het maken van de track (individuele geluiden EQen) of als je een opname hebt gemaakt (gedeelte van mastering).

ps. Dit was even voor plezier een tip geven aan iedereen, aub niet vragen of ik iedereens tracks kan gaan EQen/masteren voor nop etc. Dit ivm met ervaringen in het verleden .....

Attachments

• hard2_niel-eq.mp3
    879,6 KB · Bekeken: 106
Origineel geplaatst door Niel
Sorry, dit klinkt mij 13 in een dozijn hardcore.
Toppunt van RTTTW.

Kick is verder ok, beetje masochist achtig.
De gehele mix mist behoorlijk veel frequenties tussen 200HZ en 8 KHZ. En je sublaag is te hard in verhouding met de rest.

Een tip, hoef je niks mee te doen uiteraard maar kan nuttig zijn, ook voor de rest:
Ik heb even de vrijheid genomen wat EQ (zonder compressie etc) toe te passen hoe het beter kan klinken. Check de mp3 beneden hiervoor.
Dit kan je zelf thuis ook doen. Vergelijk de twee eens en probeer met nieuwere tracks iets te maken wat qua verhouding ongeveer op hetzelfde neerkomt. Dit kan je doen tijdens het maken van de track (individuele geluiden EQen) of als je een opname hebt gemaakt (gedeelte van mastering).

ps. Dit was even voor plezier een tip geven, ga nu aub niet mij vragen of ik iedereens tracks kan gaan EQen etc. Dit ivm met ervaringen in het verleden .....

Grappig, ik had het nummer in cool edit door een standaard mastering eq gegooit. de eq correcties die jij hebt gemaakt laten het nummer weer zo klinken als het orgineel.

Maar wat je zegt over die sub hoorde ik zelf ook al idd. Thnx voor de feedback wat betekend RTTTW btw?

RTTTW

RIE TIE TIEW..... (met veel saw,unison en pitch envelope)

ja toch, ouwe gabbers van me!

:biertje:

Grappig, ik had het nummer in cool edit door een standaard mastering eq gegooit. de eq correcties die jij hebt gemaakt laten het nummer weer zo klinken als het orgineel.

Maar wat je zegt over die sub hoorde ik zelf ook al idd. Thnx voor de feedback wat betekend RTTTW btw?

Mastering is nooit standaard naar mijn idee. Je past je EQ, compressie, stereobeeld/fase aan aan het bronmateriaal. En dat kan nogal eens verschillen. Volgens mij gebruiken ze bij Dancewave van dat soort standaard instellingen om op veilig te spelen ...... :stupid

Je gaat ook niet standaard 30 gram zout bij je patat gooien als je niet weet hoe zout de patat van zichzelf al is ....

Ritititieuw idd 8o)
Een beetje een samenvatting voor de eindeloos vaak gebruikte stereotype (supersaw/pulse width modulated/ontstemde) synthlijntjes bij grotendeels mainstream tracks. Met als belangrijkste ingrediënt, de pitch-envelope of lfo koppeling aan een osc.

Stukje van mij van wat ik tot nu toe heb. In het opkomen van de melodie kraakt het nog een piep klein beetje (was eerst heel erg!) maar ik hoop dat jullie de vordering in mijn werk zien. :)

Attachments

• pro53.mp3
    1.007,2 KB · Bekeken: 100
klinkt niet gek :)

vindt t trouwens wel knap dat als je volledig digitaal werkt je zelfs nog per ongeluk kraakjes te voorschijn weet te toveren in lege stukjes van je muziek :)

Nou, ik denk dat ik er maar eens verder aan ga dan! het is weekend dus veel tijd!

@ Resonance: Tja, ik weet het ook niet.. met de cutoff gespeeld en dan kraakjes, ik kom dr nog wel achter wat het is 8~

@ leendert,

volgens mij heb ik nu een kleine 350 mb aan snippets van je op mn laptop staan ;) don't worry, daar kies ik zelf voor, maar wat me op valt is dat het steeds zo dof klinkt!... is dat bij jou ook zo?

het geluidje is wel bruikbaar uit de pro iig! probeer die pro eens op verschillende octaven uit, meerdere kere inladen.. kan je geluid misschien nog iets voller maken... (nu heb je eindelijk door hoe je kicks kunt layeren (heb vannacht heel je geschiedenis gelezen hier op t forum ;)) en nu komt het stapelen van synths ;)

ben blij dat je de verslaving voort kunt zetten ;) veel mensen hadden allang afgehaakt ;)

suc6!:D

Thanks Eye,

Ik heb door hoe dof mn kicks klinken. Iedere keer (bijna) merk ik dat ze zo dof zijn door naar echte nummers te luisteren zodat je weet wat t moet worden. Gisteren kwam ik heel dicht in de buurt van een echte maar er zit nog een kraakje in aan 1 kant van de monitors, beetje raar.
Voor de punch doe ik altijd een Housekick eronder. Lekkere punch is dat, maar ik was nooit daaraan toe gekomen. :)

zoals beloofd hier ook ff een snippet, maar nu wel van iets wat ik normaal niet maak.. en moet erbij vermelden dat ik mijn monitoren momenteel niet hier heb staan maar in een repetitieruimte... dat verklaart misschien de slechte eindmix.. Hij is niet echt gemasterd, dus pas op met het volume!!!!

"de schrijver van deze post is niet verantwoordelijk te houden voor enige schade aan uw oren en/of monitoren, inzake het afspelen van deze zogeheten snippet" :W

Maak normaal wel plain stijl hardcore, maar dit is wat meer technoloopy achtig...

kom maar op met kritiek!!

Attachments

• techcore project 1.mp3
    406,2 KB · Bekeken: 101
Heej Eye-Con , best wel bruut hoor.
Lijkt op een mengsel van D-Passion & Rude Awakening.

Hier is een stukje... nieuwe reverb uitgeprobeerd :)

Attachments

• hvnl_r.mp3
    957 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door Terra Pee

Ik krijg hiervan spontaan een harde plasser! *D

Heerlijke vieze kick!!

Ik zou op de fx geluiden nog wat stereofx doen want hij klinkt nog wel erg mono nu.

Maar lekker stukje terreur dit :)

hey, toen ik deze thread hier zag wou ik ook even van me laten horen, ik ben weg van melodien dus naast de melodie besteed ik weinig aandacht aan het mooie verzorgde van het stuk enzo..

Graag commentaar :)

Attachments

• nyt.mp3
    962,5 KB · Bekeken: 104
Origineel geplaatst door Terra Pee
Heej Eye-Con , best wel bruut hoor.
Lijkt op een mengsel van D-Passion & Rude Awakening.

thnx terra (Y) Is grappig dat je die 2 artiesten aanhaalt, ik heb dat nl al meer gehoord van mensen. D passion...

maar moet nog wat meer aan de kick gaan sleutelen, komt nog goed, plaats m wel weer als ik wat verder ben (Y)

ik luister jouw snippets later! op t moment even geen tijd voor om rustig te luisteren!

grtz!

Back