Iemand ervaring met Roland D110?

TouchTone

oe! knopjes
even wat meningen pijlen voordat ik er achter aan ga

hl = handleiding, org = orgineel, eng = engelstalig en nl = nederlandstalig

denk ik

Een leuke multi module van Roland , LA synth uit de lange rij
van D50,D550,D10,D110,D20,D5.
moet wel voor een spot prijs zijn ca 125 Euro.

hmmm...heb een d10 als masterkeyboard...en naar mijn mening is dat ook het enige waarvoor je hem moet gebruiken.....

Volgens mij staat ie op de gearlist van Legowelt. Ze zeggen dat ze 'm tof vinden... Ik denk dat 't wel grappig is voor 'camp' achtige crappy PCM sounds...

Maar wat wil je ermee doen dan Tron? Is dit je eerste HW synth naast je compu's? Als je goeie s+s sounds wil dan kan dat ook soft toch? Is er niet 'n goedkope versie van sampletank te krijgen? Dat klinkt vast beter.

het zal me eerste stukje h/w worden, de rede voor deze is de retro electro sound die deze zou moeten bevatten en ik heb een krappie job dus wijnig geld en moet dus inproviseren, alternatieven zijn ook welkom.
Wat een soft synth betreft het zou kunnen werken maar het probleem is dat ik op dit moment mijn proccesor al overbelast met mijn filters en zooi, dus ik betwijvel of ik het juiste resultaat kan berijken met een soft synth

nee want ik heb absoluut geen idee van de prijzen en alles is te regelen als ik er maar geen hypotheek voor af moet sluiten :)

ik gebruik hem ooknog wel eens heel veel sounds voor gemaakt vooral veel van die speel automaat sounds uit de jaren begin 90.

hmmm.... koel ik ga hem zoeken bedankt allen

Mod er mag een slotje op

voor weinig is ie leuk, inderdaad. Maar verwacht er vooral niet te veel van. Ik ben begonnen met een D-10 en die kende ik als m´n broekzak. Heb ook een D-110 gehad. Lastig te programmeren dat ding.
Maar er zijn zeker leuke sounds uit te halen. Ringmodulatortje, grappig filter, gekke pcm-sounds. Ja, voor weinig geld een leuke bak...
J

Back