rara wat zoek ik ( nu) weer ?

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Beste mensen ik ben op zoek naar het volgende....
Ik zal de eisen trachten duidelijk te formuleren....

- Ik wil graag een programmatje voor het bewerken van mijn samples die voor 90 % van samplecd's komen.
Het gaat om samples in de volgende categorien; FX,SFX,loops,percussie,breaks,vocals,raps.
Ik zoek iets waarmee ik de samples kan : pitch-shiften, verhogen,verlagen, verbouwen, editten, reverse, effecten toevoegen etc.... etc....

- Software-matige programmatje...

- 1 tot 3 programma's waar ik dit mee kan ( bijv. in combinatie.... )

- Moet er al mijn sampletjes eigelijk doorheen kunnen halen, ik bedoel dan diverse formats ( wav,audio,emu,akai etc...)

- Hoef er niet (echt) mee te kunnen SAMPLEN dus; de samples naar een klavier te zetten en zo divesre noten te spelen.

- budget tussen de 50 en 3000 euro's ( ? )

- kan 1 programmatje dit verwezelijken ? Of moeten er hier bijv. nog een heel scala aan pluggins te pas komen ?

- Moet min of meer kunnen communiceren met SX 2

Ik denk niet dat je het met één programma gaat lukken. Maar met Chickensys Translator en een goede wave editor kan je in principe alles wat je noemt, volgens mij. Chickensys ga je nodig hebben om alle verschillende sampler-formaten in te lezen.

Translator kost $150, wave editors heb je voor $0 (Audacity met gratis plugins), $300 (Sony Sound Forge of Adobe Audition), €700 (Steinberg) en waarschijnlijk ongeveer elk ander budget dat je kunt bedenken.

Origineel geplaatst door jaccis
Thanx :)

En cdextract is dat ook niet goed ?

CDextract is volgens mij heel vergelijkbaar met Translator, misschien iets minder veelzijdig. Translator is wat ik gewend ben, daarom noemde ik het. Ik zou even de lijst met ondersteunde formaten en features van allebei bekijken en aan de hand daarvan een besluit nemen.

Back