phonic vs. behringer

Synthesist

Getoetst lid
Jaja, velen hier zullen het allebei wel :kont: vinden, maar het gaat nu even om wat de betere is van de twee.

vandaag was ik bij Feedback apeldoorn en daar heb ik me laten informeren over mixers. Voor mijn budget zeiden ze dat ik het beste voor phonic kon gaan, omdat deze een stuk beter zou klinken dan behringer. 't Spul ziet er echter van de buitenkant hetzelfde uit, alleen phonic is duurder. Wel heb ik even aan zowel een behringer als een phonic gevoeld (wel twee verschillende modellen trouwens) en de phonic voelde wat stabieler aan

Over Yamaha MG mixers waren ze trouwens niet zo te spreken daar...

Barst los!

:biertje:

Nou ja, als phonic alleen iets stabieler aanvoelt en het verder hetzelfde is, ga ik dènk ik liever voor behringer omdat dat redelijk wat minder kost...

Re: phonic vs. behringer

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE

Ik zou echt nooit op de mening van een fietbek verkoper afgaan. Zo ver ik weet is er niks mis met die Yamaha mixers!

Re: Re: phonic vs. behringer

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik zou echt nooit op de mening van een fietbek verkoper afgaan. Zo ver ik weet is er niks mis met die Yamaha mixers!

Niet voor niks dat ik het ook hier vraag he :biertje:

Tja geluid moet je horen en niet lezen....mensen kunnen wel zeggen hoe ze het geluid van merk a vinden maar als jij dat niet kan horen heb je dr niks aan. Gewoon zelf beluisteren dus....of kan dat niet daar?

Nou ja, als phonic alleen iets stabieler aanvoelt en het verder hetzelfde is, ga ik dènk ik liever voor behringer omdat dat redelijk wat minder kost...

Sorry maar bij een mixer lijkt met het stabiel aanvoelen van een tafel toch wel degelijk een groot punt in je besluitvorming. Je wilt immers dat de knoppen over een jaar nog steeds goed werken.

Ja tuurlijk telt het mee, maar ik gebruik zo'n ding alleen thuis en dan ga ik er sowieso rustig mee om

Ik heb een keer een kleine Behringer gehad (8 kanalen) en een keer een kleine Phonic (6 kanalen). Beide prima, nix mis mee, vergelijkbare kwaliteit. Ik gebruikte ze alleen maar als el-cheapo ruisloze voorversterker voordat het ongebalanceerd de computer in ging. Dat werkte per-fect, gaf spat en spat-heldere opnames (met mijn Spirit SX toendertijd ging dat zeker niet geruisloos;) ). Enfin, geen verschil tussen Phonic en Behringer dus, en uitstekend voor el-cheapo ruisloze voorversterking.

Zodra je een tafel voor live koopt, dan wordt het een ander verhaal. Koop dan eentje met 2 sweeping mids en liefst méér dan 2 pre-aux's. Pas dan gaat ook de equalising echt tellen, als je thuis alleen maar je synths plain aansluit, en alleen es een keer wat laag wegdraait links of rechts, tja dan boeit het echt niet. Live wil je echter wel fijne equalising, niet van die EQ waarbij je 'hoort' dat er iets mee gebeurd is, kortom geen Behringer/Phonic maar ook geen Yamaha, bah. Geef mij dan maar een Allen&Heath of een Soundcraft (niet Spirit), al is het een beetje een ruisige.

Jaja, velen hier zullen het allebei wel :kont: vinden, maar het gaat nu even om wat de betere is van de twee.

vandaag was ik bij Feedback apeldoorn en daar heb ik me laten informeren over mixers. Voor mijn budget zeiden ze dat ik het beste voor phonic kon gaan, omdat deze een stuk beter zou klinken dan behringer. 't Spul ziet er echter van de buitenkant hetzelfde uit, alleen phonic is duurder. Wel heb ik even aan zowel een behringer als een phonic gevoeld (wel twee verschillende modellen trouwens) en de phonic voelde wat stabieler aan

Barst los!

logisch dat ze Phonic aanbieden, hun baas is ook de eigenaar van de importeur van Phonic.

Origineel geplaatst door Grooveron
logisch dat ze Phonic aanbieden, hun baas is ook de eigenaar van de importeur van Phonic.

:eureka: dat wist ik niet!

Ik zoek een mixer! Minimaal 12 kanalen en minimaal 2/2 bus. maximaal 300 euro
ik zoek zelf precies hetzelfde!

ik kwam uit bij een behringer (http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_ub1202_eurorack_kleinmixer_prodinfo.html) en een phonic (99 euro bij feedback, http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-177232.html)
het verschil zat m in de importeur, de plaatselijke muziekwinkel verkoch de behringer voor 118 en thomann dezelfde voor 77

maar ook ik heb nog geen definitieve keus kunnen maken

Barst los!

grappig, als ik me niet vergis maakt Phonic namelijk de yamaha MG mixer-serie.

http://www.phonic-sound.com/

Origineel geplaatst door OnAcid

ik heb zelf zowel een Behringer (12 kanaals mixer die ik live gebruik, type ben ik even kwijt) als een Yamaha MG 32/14FX. Ik vind persoonlijk de Yamaha toch echt beter klinken. Behringer is echt niet slecht maar de Yamaha is een behoorlijk stuk (ge)ruislozer... Maar goed, er is natuurlijk ook wel een prijsverschil.

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik zoek zelf precies hetzelfde!

ik kwam uit bij een behringer (http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_ub1202_eurorack_kleinmixer_prodinfo.html) en een phonic (99 euro bij feedback, http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-177232.html)
het verschil zat m in de importeur, de plaatselijke muziekwinkel verkoch de behringer voor 118 en thomann dezelfde voor 77

maar ook ik heb nog geen definitieve keus kunnen maken

De 1202 heeft geen echte subgroep hè... daar ben ik wel naar op zoek!
Zit nu ook te kijken naar een soundcraft compact 10, maar die heeft dan weer geen aux...

De 1202 heeft geen echte subgroep hè... daar ben ik wel naar op zoek!
Zit nu ook te kijken naar een soundcraft compact 10, maar die heeft dan weer geen aux...
en geen faders :(

Barst los!

Ik gebruik al tijden een Phonic mengpaneeltje om te monitoren en dat gaat prima. Ik heb ook nog een heel klein modelletje, maar daarvan zijn de inputs gaar... ze doen het pas als je de jack pluggen er half in steekt.

Back