Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
thuis alleenOrigineel geplaatst door matrixxx
vraag je eerst even af waar je ze voor gaat gebruiken is het alleen in de thuis studio of ga je er ook mee live optreden??
wat is je budget of wat wil je voor een kabel uitgeven??
en ben je zo handig dat je zelf kabels kan solderen??
Origineel geplaatst door Ramoonus
de vraag was eigenlijk: is er verschil tussen gitaar* en synthesizerkabel?
Origineel geplaatst door mischa
Een gitaarkabel is meestal versterkt en kan beter stoot en trek belasting hebben ( als het goed is ) maar dat de ene kabel beter klingt als een andere lijkt me sterk.
Origineel geplaatst door Hanz
Over het veronderstelde klankverschil van kabels... bij Cordial kan je demo's luisteren...
Wat vinden we daarvan? http://www.cordial-gmbh.de/en/klangbsp.php

Origineel geplaatst door Arv
Dat ze goeie kabels maken dat geloof ik wel. Maar deze "test" vind ik echt complete bull*hit.
Dat ze goeie kabels maken dat geloof ik wel. Maar deze "test" vind ik echt complete bull*hit.
verder: Mischa je bent een man van mijn hart!!![]()
.
)Origineel geplaatst door Hanz
Maar hoe is het dan te verklaren dat duurdere kabels voor studio gebruik juist minder hoog weergeven?
Origineel geplaatst door mischa
wat ik weet is dat een spoel het hoog afzwakt dus b.v. een gewikkelde kabel of een getwist iets .. zoiets verwacht ik te zien bij die ( dure ) kabel zoals in de test . Sommige dure kabels gebruiken ook coax en deze werkt soms als een condensator en haalt het lage eruit . Dit verklaard waarom deze kabels strakker in het laag klinken en het geheel een stuk harder kan omdat het freqenties onder een 30 hz niet meer hoef te doen en de versterker dus meer spannings rezerves heeft .
ok, hier kan ik wel in meegaan, maar het is dan meer "kleuren" of filteren, wat de kabel doet.