Maar, ik wil graag zelf kabels laten maken.
Helaas heeft mn nieuwe mengpaneel alleen maar xlr-line in (balanced). Of ja helaas, dit is een goed excuus om nieuwe kabels aan te schaffen en dit goed te doen
Overigens maakt het volgens de handleiding ontzettend veel uit hoe de kabel gesoldeerd is wanneer je deze aan een ongebalanceerde jack-input sluit. Dat moet ik nog even goed bestuderen..
Welk merk snoer, en welk type plug (neutrix dus, maar zijn daar ook verschillende in?)
Ik hoor eigenlijk weinig mensen spreken over het fenomeen "inteferrentie".
Mijn inziens zit hierin het verschil....althans ik zorg dat mijn kabels niet in de buurt van bronnen komen die dit in veel gevallen veroorzaakt. (bijv. lichtinstallaties of apparatuur waar een elektromotor in is gebruikt.)
Bij multikabels zitten x kabeltjes (die vaker ook veel 'dunner' zijn dan normale kabels) op elkaar gepropt, geeft dit niet meer kans op inteferentie (dus ruis) en zijn er forumleden die ze daarom niet gebruiken?
Origineel geplaatst door teluur Bij multikabels zitten x kabeltjes (die vaker ook veel 'dunner' zijn dan normale kabels) op elkaar gepropt, geeft dit niet meer kans op inteferentie (dus ruis) en zijn er forumleden die ze daarom niet gebruiken?
Als de kabels gebalanceerd, getwist en afgeschermd zijn. Dan word alle electrische en magnetische interferentie geelimineerd. Is er 1 van de 3 dingen niet goed uitgevoerd, dan krijg je storing. Dit zal in de meeste gevallen vrijwel onhoorbaar zijn.
Een kabel bestaat uit 2 aders met daaromheen afscherming. De afscherming zorgd ervoor dat er geen electrische storing in de 2 aders kan komen. Dan blijft erover de magnetische storing en die word opgeheven door de draaiing van de 2 binnen aders. Ze zijn dus getwist, van binnen hè.
Origineel geplaatst door Hanz En als we toch lekker bezig zijn, dan toch maar 'n bonusvraag: waarom vind ik zelden high-end patchkabels? Ik zie altijd maar die bosjes gekleurde spaghetti met gegoten plugjes en dunne draadjes, kan me haast niet voorstellen dat dit goeie kwaliteit is... maar je komt ze in vrijwel elke studio tegen!
Okee, je hebt inderdaad Cordial patchkabels met Neutrik stekker, maar dan zit je meteen tegen een prijsverschil van 1000% aan te hikken! (te weten: meer dan 10 euro per patchkabel ipv een tientje per bos...). En het kan altijd nog gekker...
De connectoren zijn ontegenzeggelijk beter. Het verschil ga je merken wanneer je dagelijks drie keer moet patchen waardoor de goedkope kabels en stekkers sneller zullen slijten en storing beginnen te veroorzaken. De duurdere exemplaren houden het wat langer uit, maar ook die zullen na enkel duizende keren inprikken ook wat vormen van slijtage gaan vertonen. Het is kortom net als met schoenen, duurder van volledig leer gaat langer mee en is daardoor uiteindelijk goedkoper maar aan het einde van de rit zijn ok die een keer versleten.
Origineel geplaatst door FrankH De connectoren zijn ontegenzeggelijk beter. Het verschil ga je merken wanneer je dagelijks drie keer moet patchen waardoor de goedkope kabels en stekkers sneller zullen slijten en storing beginnen te veroorzaken. De duurdere exemplaren houden het wat langer uit, maar ook die zullen na enkel duizende keren inprikken ook wat vormen van slijtage gaan vertonen. Het is kortom net als met schoenen, duurder van volledig leer gaat langer mee en is daardoor uiteindelijk goedkoper maar aan het einde van de rit zijn ok die een keer versleten.
Kan je ook ruis in je kabels hebben? Heb nl. net een D-Station ghekocht, die bij de verkoper echt muisstil klonk. Bij mij zit er echter een lichte ruis in het signaal. Zou dit in de bekabeling kunnen zitten? Gebruik een wat oudere multikabel.
Origineel geplaatst door teluur Bij multikabels zitten x kabeltjes (die vaker ook veel 'dunner' zijn dan normale kabels) op elkaar gepropt, geeft dit niet meer kans op inteferentie (dus ruis) en zijn er forumleden die ze daarom niet gebruiken?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.