JV1010 in Cubase SX

Lawtji

Ingeburgerd
Hoe krijg ik geluid uit men JV1010 in Cubase SX?
ik heb em aangeklikt in de lijst bij midi device manager,
en dan een nieuw midi kanaal aangemaakt, output ook goed gezet maar krijg er geen geluid uit.
Is er iets dat ik vergeten ben?

JV op performance mode zetten kan ook helpen.. zorg iig dat je midi receive channel op de JV gelijk is aan het midi send channel van cubase!

Bericht door een moderator:
Sounddiver is een commercieel pakket, en dus niet te downloaden.
Het vragen om illegale software is niet toegestaan op dit forum.

Origineel geplaatst door Bryan
Midi is signaal dat de geluidsbron aanstuurd.
Om er geluid uit te krijgen zal je de audio uitgangen van je jv in de computer of mengtafel moeten steken.

Ja dat had ik al.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
JV op performance mode zetten kan ook helpen.. zorg iig dat je midi receive channel op de JV gelijk is aan het midi send channel van cubase!

Ja had ik, heb em trouwens aangeslote op een Esi esp1010

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Hanz
Sounddiver is een commercieel pakket, en dus niet te downloaden.
Het vragen om illegale software is niet toegestaan op dit forum.

er zit een gratis versie van sounddiver bij de JV1010 als je 'm koopt. Dit is een afgeslankte versie waarmee je alleen JV/XP synths kunt editten. Als de topicstarter de bijgeleverde cd van de JV1010 niet heeft, is het dan ook niet toegestaan hier naar te vragen?

Ik stuur dit bericht ook even per PB

Software die ergens wordt bijgeleverd is niet 'gratis'.
Als je het ergens gewoon kunt downloaden op de site van de fabrikant is het prima natuurlijk, maar anders is het net zogoed software die je niet zomaar mag warezen.

Maar goed, ik heb ernstig het vermoeden dat dit niet was wat topicstarter bedoelde.

Ik woon op kamers, cd ligt thuis bij me moeder;)
had geen zin om op weekend te wachte:)
Dacht dat dit Freeware was mijn fout,
maar weet iemand nou wat ik fout kan hebbe gedaan?

Heb et,
maar krijg in FL Studio en Cubase SX alleen uit channel 1 geluid, dus als ik nog een midi kanaal aanmaak en die op 2 staat komt er geen geluid uit:confused:

Origineel geplaatst door Hanz
Software die ergens wordt bijgeleverd is niet 'gratis'.
Niet gratis, want het zit in de prijs inbegrepen, maar het idee van de fabrikant is dat iedereen die apparaat X heeft software Y erbij heeft gekregen. Als Y mist omdat de originele verkoper iets is kwijtgeraakt is het pakket dat gekocht is (2ehands) niet compleet. Dan is het ook nog zo dat de bijgeleverde software not for resale is, dus dat je er toch geen winst op mag maken.

De Sounddiver-versie van de JV1010 (en die van de XP30, toevallig) werkt (als je 'm al uberhaupt al aan het werk krijgt - iets dat mij niet gelukt is) alleen maar met die apparaten en geen andere. Het is dus niet zo dat 'ie volledig functioneel is - sterker nog, het is zelfs een heel goed argument om te zeggen dat zonder het apparaat de software gewoon waardeloos is ;).

Aan de andere kant moet je natuurlijk niet op het forum posten om dit soort vragen te stellen maar gewoon even naar Roland bellen, ze zijn echt niet te beroerd om je even een schijfje op te sturen. En natuurlijk - RTFM :).

Origineel geplaatst door Lawtji
Heb et,
maar krijg in FL Studio en Cubase SX alleen uit channel 1 geluid, dus als ik nog een midi kanaal aanmaak en die op 2 staat komt er geen geluid uit:confused:

Dan heb je hem niet op Performance mode staan. Als hij op Patch mode staat kun je maar 1 kanaal tegelijk gebruiken, dan moet het kanaal in SX gelijk zijn aan het kanaal van de JV. Als hij op Performance staat kun je 16 kanalen gebruiken.

Gewoon op het apparaat zelf of in Cubase bij midi device manager?
Trouwens als ik et opsloeg als een mp3 of wave was et geluid er niet meer.
En als ik performance pak kan ik tog niet alle patches pakke?

De 1010 zelf moet je op Performance mode zetten. Hierdoor wordt de module een "multitimbrale" geluidsbron. Oftewel je kunt via de 16 inkomende midikanalen 16 verschillende geluiden tegelijkertijd uit je module laten komen. Dus bijv. Midi ch1 = part 1 = Piano, midi ch2 = part 2 = Bass, etc...

Wat sloeg je op als mp3 / wav? Toch niet je opgenomen midi tracks hè???? Als je dit wilde proberen dan ben ik bang dat je nog een hele lange weg te gaan heb in je leerproces omtrent MIDI, Cubase en de bediening van je spullen.

Wanneer je hier nog niet de manual van je module en cubase hebt gelezen, evenals je verdiepen in wat midi is, dan ben ik bang dat je veel forum leden over je heen gaat krijgen. ('k heb het vaker gezien). Als je ergens écht niet uitkomt wil iedereen je hier graag helpen, maar ik ben bang dat je nog heel wat te leren hebt!

Enne... Let een beetje op de spelling van je posts. Ook daar is men hier erg gevoelig voor...;)

Nee, dat kan niet!!! Ik neem aan dat je het verschil tussen MIDI en Audio weet? Je kunt alleen een wav of mp3 bestand van een mix maken (ik neem aan dat je iets als: "Export audiomixdown" hebt gedaan) als je mix ook daadwerkelijk audio bevat. Een midi track is GEEN audio!!l

Back