JV1010 in Cubase SX

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat het audio van je 1010 wordt opgenomen in één of meerdere (stereo) audio sporen van cubase. Oftewel, de audio uitgangen van je 1010 moeten aangsloten worden (evt. via een mixer) op de audio ingangen van je geluidskaart....

(zie ook de manual van Cubase ;) )

Enne... VST werkt ook op deze manier.

Met VST kon ik gewoon midi kanale als audio opslaan hoor:S
Maar kan ik niet een midi kanaal make en wat ik daar in heb gefixt dat dan opneme naar een audio kanaal of moet per se met keyboard?

Een midi spoor als audio opslaan?????? Bedoel je dan dat je een VSTi (softsynth) gebruikt? Dat kan inderdaad maar dat is toch net iets anders.

Je kunt gewoon je miditrack opnemen zoals je dat wilt (met een keyboard inspelen of intekenen met het pencil of whatever..) Vervolgens maak je een audiospoor aan en zorg je ervoor dat het geluid dat uit je 1010 komt, opgenomen wordt op dat audio spoor. Je speelt dus in feite je midi track af, en het geluid dat daardoor wordt geproduceerd uit je 1010 wordt als audio opgenomen in het audiospoor. Vervolgens kun je met dat audio doen wat je wilt. (editen, van plugins voorzien, en uiteindelijk als audiomixdown exporteren.)

Dat komt misschien omdat je polyfonie "op" is. De 1010 kan maximaal 64 stemmen tegelijkertijd laten horen. Bovendien als een bepaalde klank is opgebouwd uit bijv. 4 verschillende geluiden dan kost dit dus al 4 stemmen per noot. Een akkoord van 3 noten kost dus 12 stemmen!

Op zich is 64 stemmen best veel. Dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt maar als je compositie erg groot is zou het wel kunnen. Probeer wat "zuiniger" met je stemmen om te gaan.

Indien dat niet het probleem is zou ik het eerlijk gezegd niet precies weten wat de oorzaak is...:confused:

Back