star wars

the captain

key-kieken
oké,ik ben stieken een beetje star wars-fan...
en ik vraag me af van waar nu die geluiden komen.
-uit welke bak komt nu R2D2 (m'n fav. )zijn 'stemmetje'.
-wat is die adem van darth vader(zijn hier goeie samples van te vinden?)
-vanwaar komt nu het geluid van die ruimteschepen,wil ik zéker eens weten.
-dat geluid van zo'n lichtzwaard??

...en klinkt het écht zo als je accelereert naar lightspeed??lol

thx

http://www.filmsound.org/starwars/

Alsjeblieft...

mob276_1090068634.jpg

Bij die nieuwe starwarsbox met episode 4, 5 en 6 zit ook veel info over hoe alles gemaakt is op geluid...erg leuk om te kijken die extra dvd.....r2d2 is veel met menselijke stem gemaakt kwam ik achter tot mijn verbazing:D

Quote : The screech of a TIE Fighter is a drastically altered elephant bellow. jaja kom daar maar eens op.:)

De hum van de lightsabre staat hier een tikje anders verklaard dan ik vaak eerder heb gelezen.
Naar ik begreep werd dat gemaakt door het feedbacken van een microfoon door deze vlakbij langs een tv te zwaaien.

The original sound effect was created using a mix of an old projector’s hum and the warm feedback from a microphone passing an old television set.

Ook leuk: http://www.bluedistortion.com/2005/09/17/lightsaber-sound-effect/

Ik denk dat de Darkside niets is om grapjes over te maken.

Heb ff review gelezen/geluisterd, maar klinkt niet echt geweldig overtuigend. Denk dat computer vodoer software toch makkelijker is. Voor gewoon wat prutsen is natuurlijk wel grappig.
starwars_012.gif

Origineel geplaatst door Eraser127
Heb ff review gelezen/geluisterd, maar klinkt niet echt geweldig overtuigend. Denk dat computer vodoer software toch makkelijker is. Voor gewoon wat prutsen is natuurlijk wel grappig.
starwars_012.gif

Carnaval !
Laat ik nu net uit het hoge noorden komen :mega:

Origineel geplaatst door Hanz
De hum van de lightsabre staat hier een tikje anders verklaard dan ik vaak eerder heb gelezen.
Naar ik begreep werd dat gemaakt door het feedbacken van een microfoon door deze vlakbij langs een tv te zwaaien.

Ook leuk: http://www.bluedistortion.com/2005/09/17/lightsaber-sound-effect/

hmm,inderdaad:hetzelfde geluid krijgt m'n bassgitarist als ie te dicht bij m'n key's komt,waarschijnlijk door de transfo?

Die Darth Vader voicechanger uit dat linkje ... eerder een gelayerde pitchshifter dan een vocoder zo te horen... niet echt super...

Iemand nog een Darth Vader spaarpot kopen? Er staat op: Limited Edition, no. 124515 out of 9999999

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door D Sinister
Bij die nieuwe starwarsbox met episode 4, 5 en 6 zit ook veel info over hoe alles gemaakt is op geluid...erg leuk om te kijken die extra dvd.....r2d2 is veel met menselijke stem gemaakt kwam ik achter tot mijn verbazing:D

Quote : The screech of a TIE Fighter is a drastically altered elephant bellow. jaja kom daar maar eens op.:)

Idd. Ik heb ooit van medelid Catscan de eerste film van George Lucas geleend en daar zat ook een interview met de "geluidenman" bij. Bijna alle geluiden van Starwars zijn gesampeled en gemangeld. ze wilden niet aan de synth-hype van die tijd meedoen en hebben op de meest rare manieren geluiden gemaakt.
Aan die film, overigens, kan je zien en horen dat ze hun tijd ver vooruit waren, echte pioniers. De soundtrack, bijvoorbeeld, is een klassiek stuk (ik weet ff niet welke) achterstevoren gespeeld en het is nog best een cool stukje muziek ook...

Origineel geplaatst door Deimos
Idd. Ik heb ooit van medelid Catscan de eerste film van George Lucas geleend en daar zat ook een interview met de "geluidenman" bij.

het woord dat je zoekt is Sound Designer ;)

Voor de xbox spellen van starwars hadden ze niet genoeg fx die vanuit een library konden komen dus toen zijn ze opnieuw gaan opnemen :D

Origineel geplaatst door Deimos
Idd. Ik heb ooit van medelid Catscan de eerste film van George Lucas geleend en daar zat ook een interview met de "geluidenman" bij. Bijna alle geluiden van Starwars zijn gesampeled en gemangeld. ze wilden niet aan de synth-hype van die tijd meedoen en hebben op de meest rare manieren geluiden gemaakt.
Aan die film, overigens, kan je zien en horen dat ze hun tijd ver vooruit waren, echte pioniers. De soundtrack, bijvoorbeeld, is een klassiek stuk (ik weet ff niet welke) achterstevoren gespeeld en het is nog best een cool stukje muziek ook...

Het geluid van die lightsabre was een storing van de beste man zijn tv . :halleluja

die lightsabre, ik heb vaak gehoord dat het kwam door gewoon een normale metalen buis (soort regenpijp achtig iets) gewoon zo te bewegen. Dat geeft het zelfde effect??

Darth Vader is weinig bijzonders, is gewoon een scuba diver beetje bewerkt.

Volgens mij is bij de R2D2 geluidjes een Arp 2600 gebruikt.

Maar zoek es wat met Google, zeker weten dat je complete verhalen tegenkomt.

Back