Bootleggen , edits ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door MadR
nou nou .. daar heb je die arrogante muzikanten weer .. sorry hoor maar denk nou is niet alleen vanuit je eigen wereldje .. tis toch ook een goed iets dat (oude) muziek opnieuw wordt uitgebracht ? en wrm zou je er 150 euro voor moeten betalen ? wat een debiel iets is dat nou weer ? beetje handelaren spekken .. wooow .. en kom nou niet aan met label strategieen want vaak loont het ook gewoon niet de moeite om er 500 extra van te persen of is het een te groot risico .. met hun exclusiviteit .. :r

ken nog wel wat hypocrieten die bootleggers verketteren maar zelf ook gesampled hebben alsof hun leven er van af hing en dat zonder te clearen en vervolgens er gewoon geld aan verdienen .. en nu zeuren als hun plaat gebootlegged wordt terwijl je zelf ook niet met je fikken van andermans werk kon afblijven ..

soms het .. zijn artiesten nog erger dan politica's .. bah :r ..

zo dat moest er effe uit ! :D

Arrogant?Hypocrieten?Politica's? je neemt wel veel vuil in je mond.
Wat voor een drol ben je om voor een ander de beslissing te nemen om bij gaan te persen?
Als een artiest kiest voor een oplage van 200,300,400 whatever, wie ben jij dan als buitenstaander om die oplage illegaal te vermeerderen haha
Is het product van jou? is het jou eigendom?.... nee toch?
En wat kortzichtig het idee van 150 euro voor een plaat betalen, wie verplicht je dat om dat bedrag te betalen?
Soms wil een maatschappij of in samenwerking met de artiest er niet meer op de markt brengen dan 500, gewoonweg omdat de markt er naar is en men niet meer kwijt kan raken.
Of het gewoon selectief wil houden, dat is hun goed recht, het is geen recht om dan maar het recht in eigen handen te nemen en een plaat te bootleggen.
Dat is de beslissing van de eigenaar niet van jou lijkt me.

waar gaat dit over:D
792_oostrom.jpg

Origineel geplaatst door razmatazz
Arrogant?Hypocrieten?Politica's? je neemt wel veel vuil in je mond.
Wat voor een drol ben je om voor een ander de beslissing te nemen om bij gaan te persen?
Als een artiest kiest voor een oplage van 200,300,400 whatever, wie ben jij dan als buitenstaander om die oplage illegaal te vermeerderen haha
Is het product van jou? is het jou eigendom?.... nee toch?
En wat kortzichtig het idee van 150 euro voor een plaat betalen, wie verplicht je dat om dat bedrag te betalen?
Soms wil een maatschappij of in samenwerking met de artiest er niet meer op de markt brengen dan 500, gewoonweg omdat de markt er naar is en men niet meer kwijt kan raken.
Of het gewoon selectief wil houden, dat is hun goed recht, het is geen recht om dan maar het recht in eigen handen te nemen en een plaat te bootleggen.
Dat is de beslissing van de eigenaar niet van jou lijkt me.

alleen omdat een idee is vastgelegd op een medium maakt het van jou ? ga weg .. zonder al die andere muziek die ooit tot je oren is gekomen ben je niks .. heb je daar ooit toestemming voor gevraagd ? dacht het niet ... dus vergeet niet waar je vandaan komt en hoe je ergens ben gekomen !

jij bent er zeker ook zo eentje die vindt dat de persoon die het eerste ergens patent op aanvraagt automatisch ook de eigenaar is ?

ach kruip ook maar weer terug in je zwart/wit hol .. je begrijpt toch niks intellectueel eigendom .. enige wat je begrijpt is hoe de wet fungeert in je eigen voordeel ..

zo heb me weer druk genoeg gemaakt voor vandaag .. i'm off :yamaha: :doei:

probleem op dit forum is dat er maar het woordje 'crack' in een topic hoeft te staan en vervolgens beginnen muziekwinkels te dreigen met platgooien van dit forum ..
Huh? Hier weet ik niets van..

Maar nu weer op het onderwerp.

alleen omdat een idee is vastgelegd op een medium maakt het van jou ? ga weg .. zonder al die andere muziek die ooit tot je oren is gekomen ben je niks .. heb je daar ooit toestemming voor gevraagd ? dacht het niet ... dus vergeet niet waar je vandaan komt en hoe je ergens ben gekomen !

Dat heeft geen fuck met bootleggen te maken, zo kun je je uit elke discussie lullen.
Voordat je muziek op een medium komt, heb je een investering gedaan, en daar zou jij mee weg willen komen?
Ga toch weg man.

jij bent er zeker ook zo eentje die vindt dat de persoon die het eerste ergens patent op aanvraagt automatisch ook de eigenaar is ?
Je hebt gewoon met je poten van iemands product en investering af te blijven punt, en dat je het woord patent in je mond neemt heeft geen zak met deze discussie van doen, het gaat nog steeds over bootleggen, of wil je het over een andere boeg gooien?
Ik vervang het woord patent in je zin dan maar even gemakshalve in het woord compositie en investering cq eigendom, en dan ziet je zin er zo uit, dat jij gaat bepalen wie de componist is en dat je de vrijheid neemt om dat product aan je toe te eigenen, en verder te distrubuteren?????
Vreemde manier van denken heb je.
ach kruip ook maar weer terug in je zwart/wit hol .. je begrijpt toch niks intellectueel eigendom .. enige wat je begrijpt is hoe de wet fungeert in je eigen voordeel ..

Dat zegt idd heel veel over jou denkwijze, vind het wel typerend dat je de woorden "in je eigen voordeel" gebruikt :D

Origineel geplaatst door razmatazz
Dat heeft geen fuck met bootleggen te maken, zo kun je je uit elke discussie lullen.
Voordat je muziek op een medium komt, heb je een investering gedaan, en daar zou jij mee weg willen komen?
Ga toch weg man.

Je hebt gewoon met je poten van iemands product en investering af te blijven punt, en dat je het woord patent in je mond neemt heeft geen zak met deze discussie van doen, het gaat nog steeds over bootleggen, of wil je het over een andere boeg gooien?
Ik vervang het woord patent in je zin dan maar even gemakshalve in het woord compositie en investering cq eigendom, en dan ziet je zin er zo uit, dat jij gaat bepalen wie de componist is en dat je de vrijheid neemt om dat product aan je toe te eigenen, en verder te distrubuteren?????
Vreemde manier van denken heb je.

Dat zegt idd heel veel over jou denkwijze, vind het wel typerend dat je de woorden "in je eigen voordeel" gebruikt :D

nah gast .. ik zie gewoon de blije gezichten weer van al die mensen die toch ene remix dj X konden bemachtigen ..
kan ik me gewoon niet voorstellen dat er artiesten zijn die vinden dat sommige mensen niet van hun muziek mogen genieten .. ondanks of ze daar nou voor betalen of niet .. daar kan me hoofd echt niet bij ..

wat denk je ? dat mensen die bootlegs kopen dat ook doen als ze originele kunnen kopen ? en zo de artiest opzettelijk niet steunen? denk je dat het hun alleen gaat om een voordeel ? dat lijkt bij mp3 misschien zo maar bij bootleg kopers is dat geheel een ander verhaal ..

volgens mij heb ik helemaal geen rare denkwijze ..

bootleg is al zo oud als de weg naar hamelen , is niks mis mee.

:gaap:

nah gast .. ik zie gewoon de blije gezichten weer van al die mensen die toch ene remix dj X konden bemachtigen ..
kan ik me gewoon niet voorstellen dat er artiesten zijn die vinden dat sommige mensen niet van hun muziek mogen genieten .. ondanks of ze daar nou voor betalen of niet .. daar kan me hoofd echt niet bij ..

wat denk je ? dat mensen die bootlegs kopen dat ook doen als ze originele kunnen kopen ? en zo de artiest opzettelijk niet steunen? denk je dat het hun alleen gaat om een voordeel ? dat lijkt bij mp3 misschien zo maar bij bootleg kopers is dat geheel een ander verhaal ..

volgens mij heb ik helemaal geen rare denkwijze ..

, stel die Dj X brengt je platen uit in eigen beheer, je oplage is laat zeggen 500, om een bepaalde reden, laat ik de reden nu ff in het midden houden.(kan vanalles zijn)
Wie ben jij dan om zonder toestemming voor wat dan ook, de plaat bij gaan te persen en daar eens lekker op gaan verdienen, ja meneer mad R die bootleggers heb je ook.
Als Dj X zelf lekker wil verdienen perst Dj X er zelf wel meer bij als de mogelijkheid daar toe dient.

Dan zeg je eigenlijk dat je bootleggen als een soort van promotie ziet? als ik je goed snap?
Dat de artiest maar blij moet zijn dat bootleggers bestaan?
Waarschijnlijk zal ik je nooit snappen dan.

Bericht door een moderator:
Wegens meerdere klachten sluit ik deze topic.
Bootleggen is net zo goed een inbreuk op auteursrechten als het kopieren van software.
Synthforum wil hier geen platform voor zijn, noch is er impliciete goedkeurig omdat deze thread open bleef staan.

(En daarmee bedoel ik ook: in de toekomst gaarne dit soort berichten melden met de "MELD AAN DE MODERATOR" knop, i.p.v. te miepen over het moderatiebeleid in deze thread.)

Vragen en opmerkingen zijn welkom via PB.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back