KRK RP 6 vs Tannoy reveal actives

napalmman

Ouwe rot
Goedendag heren.

Vraagje, vanwege wat gebrek aan tijd voor een luistersessie, leg ik deze vraag even aan jullie voor. Ik heb namelijk De Reveals maar iemand raadde mij aan om de KRK Rp6 te checken.

Omdat die transparanter zou zijn en een betere basweergave zou hebben. Kan iemand dat voor mij bevestigen of ontkrachten aub?

En wat vinden jullie persoonlijk van die KRK RP6?

Mijn dank is wederom groot.

Napalm.

Ik heb momenteel geen tijd om de exacte specs te zoeken en naast elkaar te leggen, maar er staat me iets van bij dat de reveal actives redelijk "bescheiden" zijn in het laag. Ik heb zelf KRK RP8 staan en die gaan tot 45hz. De RP6 zal iets minder gaan denk ik. Maar er staat me iets van bij dat de tannoy reveals 'maar' tot 65hz gaan. Ik raad je aan om op de site van KRK en Tannoy de techspecs pdfs erbij te zoeken om daar zekerheid over te krijgen.

Ik maakte een poos terug dezelfde afweging en ben na een luistersessie gegaan voor de KRK's. Maar luistersessies zeggen soms ook geen drol hoor. Als je bij een muziekwinkel in een grote ruimte staat en die monitoren staan opgesteld in een grote "wall of sound" zegmaar, dan is dat toch effe anders als dat je ze in de studio hebt staan.

J.

Ik heb zelf tannoys en ik ben er niet echt over te spreken. Hij mist echt energie in het laag, het is toch moeilijk om echt goed te voelen en horen wat je aan het doen bent met die bakken.
KRK lijken me beter idd

Re: KRK RP 6 vs Tannoy reveal actives

Yep, daar ben ik het in ieder geval helemaal mee eens.

Ik heb hier een paar maanden Reveals naast RP's gehad. Het verschil is enorm. Nu ben ik zelf geen fan van de RP's, (die ik wat te agressief vind klinken - voor mij zijn Mackies geschikter), maar toen ik de KRK's naast de Tannoys plaatste klonken de Reveals heel mat en alsof alles in elkaar gedrukt werd. Ik moest steeds aan een natte krant denken. Snel weer de deur uit gedaan. De KRK's klinken feller, ook helderder en strakker in de bassen. Ik zou dus zeker niet zomaar voor de Tannoys gaan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

conso

Origineel geplaatst door napalmman
Goedendag heren.

Vraagje, vanwege wat gebrek aan tijd voor een luistersessie, leg ik deze vraag even aan jullie voor. Ik heb namelijk De Reveals maar iemand raadde mij aan om de KRK Rp6 te checken.

Omdat die transparanter zou zijn en een betere basweergave zou hebben. Kan iemand dat voor mij bevestigen of ontkrachten aub?

En wat vinden jullie persoonlijk van die KRK RP6?

Mijn dank is wederom groot.

Napalm.

KRK heeft natuurlijk wel naam-en-faam. Ik zie ze geregeld in verschillende studios. Maar datzelfde kan ik zeggen over de Tannoys. Ik ben een poosje terug in een studiootje geweest met Reveal Actives, netjes gericht met die leds/laserpoint dingetjes en het stompt wel hard hoor bij hoge volumes. Best punchy. Maar als je echt met super bassheavy materiaal werkt en dus geraffineerd moet kunnen werken, dan moet er echt een subwoofer bij om te compenseren voor het laag. Maar je moet altijd op je hoede blijven dat je niet het laag gaat overcompenseren, want dan loop je het risico dat je mix op andere systemen weer plat en basloos zijn.

Dus geldt ook hier het credo: leer je monitors kennen. Speel veel referentie materiaal van gelijksoortige muziek op het systeem zodat je weet wat je monitors kunnen en hoe het geluid van gemasterde producties klinkt op je systeem. Probeer vervolgens dat geluid te benaderen door gewoon goeie mix- en productie techniek toe te passen. Dat werkt denk ik voor alle monitors die er zijn ;-)

J.

Ja, thnx voro je repliek Jostiii en fellows.

Ik mix ook al een paar jaar op die Tannoys maar ik ken nu de tekortkomingen heel goed.

En ik wil graag binnen mijn budget wat betere monitoren aanschaffen.

Napalm.

ik vind zelf dus de rp6 de beste uit die reeks, beter gebalanceerd zelfs dan de rp8. daardoor is de bas ook beter onder controle en gaat niet eens zoveel minder diep...

krk vond ik sowieso beter dan de tannoy, die heel nasaal overkwam.

Hmmm, die maat van mij had dus wel gelijk. En ik heb wel vaker op zijn mening kunnen bouwen. Ik ga ze A.S.A.P. checken dan.

Hartelijk bedankt voor jullie replies mannen!!

Napalm.

Ik ben van plan de KRK RP5 aan te schaffen. Zijn deze monitoren ook nog opgewassen tegen de tannoy active reveal? Die kan ik namelijk 2e hands bemachtigen. Mijn style is alles met een beat van experimental trance/techno tot hardstyle.

Ik ga de KRK RP5 volgende maand zelf vergelijken met Phonic P8a en de Yamaha HS 50 M. Ik heb de Tannoys al wel mogen beluisteren maar ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal.

mvgr

Ik heb de RP5 hier staan en eerlijk gezegd vind ik ze veeel beter dan het merendeel wat ik tot nu toe heb gehoord. Ik vind ze qua bang for bucks zelfs beter als het lagere genelec segment die ik voor de prestatie die ze leveren erg overpriced vind...

Nou Slipperman, daar ben ik helemaal mee eens. Ik ging onlangs naar Feedback met het idee de goedkoopste Genelecs te kopen. Dit voornamelijk vanwege de lekkere afmetingen. Na het beluisteren van de RP5's vond ik het prijsverschil niet afwegen tegen het verschil in geluidskwaliteit.
Helaas ben ik nog wel een keer terug moeten gaan naar Feedback omdat één monitor een oversturing had in het hoog. Ruilen was echter geen probleem.

Origineel geplaatst door Scapaflow
Nou Slipperman, daar ben ik helemaal mee eens. Ik ging onlangs naar Feedback met het idee de goedkoopste Genelecs te kopen. Dit voornamelijk vanwege de lekkere afmetingen. Na het beluisteren van de RP5's vond ik het prijsverschil niet afwegen tegen het verschil in geluidskwaliteit.
Helaas ben ik nog wel een keer terug moeten gaan naar Feedback omdat één monitor een oversturing had in het hoog. Ruilen was echter geen probleem.

Ik zou dan idd nog eerder voor Event of Dynaudio gaan dan voor Genelec. Tis net als philips, je betaald er gewoon veel voor en de kwaliteit valt zwaar tegen voor wat je betaald. Bij genelec betaal je gewoon voor de naam, niet zozeer voor de prestaties want geloof me, in blind folded tests komt KRK er altijd beter uit dan Genelec.

Ik heb sinds 2 weken de RP6.

Het geluid is strak en clear, over het hele gebied klinken ze krachtig. Hij plaatst het laag duidelijk maar niet overdreven en laat ruimte over voor het hoog zonder deze te verstoren.

Helaas heb ik in 1 van de 2 een defect dus deze moet nu weer terug gestuurd worden. Er rosoneert iets mee in de box het lijkt direct uit de conus te komen. Eerst kwam het voor bij lage frequenties maar nu ook al bij een kick.

Qua geluid top maar qua afwerking laat KRK nog wel eens wat steken vallen want ik lees vaken dat ze mankementen hebben.

Origineel geplaatst door Black7
Qua geluid top maar qua afwerking laat KRK nog wel eens wat steken vallen want ik lees vaken dat ze mankementen hebben.

jip, die van mij gaan ook nog terug voordat de garantie om is, de grijze ringen rond de woofer van m'n KRK RP-8's komen los, en ik vertik het van ze zelf vast te lijmen :engel:

verder vind ik ze geweldige monitors voor hun prijs!

Ik heb zelf de Rockit 8.

Ik ben zeer tevreden met deze monitoren.

Heb verder geen defecten na anderhalf jaar ofzo...

Origineel geplaatst door napalmman
Hmmm, die maat van mij had dus wel gelijk. En ik heb wel vaker op zijn mening kunnen bouwen. Ik ga ze A.S.A.P. checken dan.

Hartelijk bedankt voor jullie replies mannen!!

Napalm.

check ook even de V serie van KrK

Let bij de Tannoy's op dat ze wel heeeel-erg near-field zijn. Als je ze niet goed op je oren richt, klinken ze inderdaad erg nasaal zoals lafurieetlafoi 't beschrijft.

Back