stemvervormer

microphlexx

Affected user
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort stemvervormer.Het is zoiets zoals ze in films gebruiken als scream.Weet iemand toevallig waar je zoiets kan vinden?Het is dus zeker geen vocoder ofzo maar ik denk dat het iets is dat de stem zwaar naar beneden pitched.Je moet het voor je mond houden en erdoor spreken.Ik heb die topic gelezen van starwarz maar ik ben er niet direct voor in zon darth vader helm te kopen en vind deze nogal zwak qua geluid ook.

Iemand die weet waar je zoiets kan vinden?

Volgens mij zoek je dan een pitchshifter. Als het een VST mag zijn dan vind je hier een aantal suggesties.

Neen geen vst het moet echt wel een apparaatje zijn.Dan kan ik nog wat geinen aan de telefoon.:)

Boss VT-1 - daarmee maak je echt demonische stemmen

Verder kun je met een flanger ook een hoop doen als je hem extreem instelt.
Ik heb hier midiverb IV en een DP pro multiFX staan en daar zitten ook pitchshifters in.
Iets wat weinig mensen weten is dat je met een Whammy (van digitech) ook kunt shiften, geen gitaar erin maar gewoon een microfoon en dan heb je zo'n gaspedaal om mee te pitchen.

-C-

Die bosstransformer is waarschijnlijk wel leuk maar ik had meer iets kleins die je in je handpalm moet houden en overal kan meenemen.Zoals je in die film van scream ziet of bestaat dat niet.

Origineel geplaatst door spycell
Die bosstransformer is waarschijnlijk wel leuk maar ik had meer iets kleins die je in je handpalm moet houden en overal kan meenemen.Zoals je in die film van scream ziet of bestaat dat niet.

Die bestaan wel (vaak in de vorm van kinderspeelgoed) maar je kan er eigenlijk dan ook ALLEEN maar mee bellen en dat zelfs nog nauwelijks.. Aangezien je in dat geval je eigen stem even hard hoort als de vervormde stem!

De Boss VT-1 is echt een ongelofelijke heerschbak.. Het is echt te cool om alle schuiven omhoog te zetten en dan iemand op te bellen met de melding "Bassie.. De.. Boeven.. Ontsnappen.." Instant Robin!!

Maar je kunt er de meest waanzinnige stemmen uithalen.. Echt een leuk ding!

zoek een 2e hands boss sp-303....(delays reverbs distortions PITCHSHIFTERs chorus etc etc)

Daar zitten genoeg effecten in om de pizzaria gek te maken ;)
Lekker handzaam en de leukste geluiden/effecten kan je bewaren dmv sampling

De Boss VT-1 is ook leuk alleen beperkt ie zich tot de pitchshifter. Hetzelfde effect zit ook in de Boss SP404, alleen heeft ie iets andere parameters om het effecten te veranderen. (zoals feedback ipv formant)

Bij de bart smit hebben ze voor 6 euro een pitch shifter. Hij ziet er uit als een kleine gekleurde doorzichtige megafoon. Ik heb er zelf 2 van (JA 6 eu MAN!) is best goed te gebruiken als je hem voor een mic houdt, hij geeft ook nog een best mooi disto effect en heeft een soort ingebouwde gate en limiter. Ik was zelf van plan eentje om te solderen met een input en output erop.

Inderdaad, de Boss VT-1 is de enige degelijke stemvervormer. Die wordt al jaren ongewijzigd verkocht. Voor evenveel geld als de VT-1 kan je ook de Roland EF-303 kopen (tweedehands allebei natuurlijk), die heeft JUIST DEZELFDE stemvervormer heeft !!!! De belangrijkste parameters die je moet kunnen veranderen zijn formant en pitch.

Hah, ik heb ook eens zo'n speelgoed megafoon gekocht. Instant Radio Russia.....zeer cool spul!

Ook freakte het apparaatje als je de microfoon dichthield met je hand! AM Radio!

OK tnx guys ik ga maar eens langs bij bart smit wand het mag allemaal niet te veel geld kosten.

Origineel geplaatst door shiftr
je hebt er toch hopelijk geen onzuivere plannen mee? ;-)

Hmmm wie weet..ik heb al een bivakmuts :)

Met muziek/geluids-speelgoed kan je je soms beter amuseren dan met echte gear.

Ik weet zeker dat Elektuur ooit goede stemvervormers gepubliceerd heeft. Als je wat uit de voeten kunt helemaal niet duur.
Maar heel mijn serie Elektuurs vanaf de jaren '70 heb ik vorig jaar verkocht. Van mij dus niks geen info meer hierover.

Zo'n VT-1 heeft ook een robot pitch knoppie of zoiets hé? Kun je daar van die robot stemmetjes mee krijgen zoals je met een Electrix WarpFactory kan? Werkt dat een beetje goed?

Origineel geplaatst door Steven V
Zo'n VT-1 heeft ook een robot pitch knoppie of zoiets hé? Kun je daar van die robot stemmetjes mee krijgen zoals je met een Electrix WarpFactory kan? Werkt dat een beetje goed?

Tis maar waar je naar zoekt...
Ik heb jaren terug zon vt1 gekocht voor dezelfde reden. (ik ben verknocht aan robotstemmen)
Maar verwacht er niet te veel van. (het is geen vc10 of svc350) Het is in de eerste plaats een ptichshifter / genderchanger.
Robotmode valt dus zwaar tegen tov een echte vocoder

Dat ding van de Bart Smit is echt leuk.........

Behalve als je net SAW hebt gezien met een goeie fles wijn, waarna je op de bank in slaap sukkelt en je vrouw door dat ding in je oor tettert.

Ben me echt de pl&uris geschrokken....

Origineel geplaatst door Septic
Tis maar waar je naar zoekt...
Ik heb jaren terug zon vt1 gekocht voor dezelfde reden. (ik ben verknocht aan robotstemmen)
Maar verwacht er niet te veel van. (het is geen vc10 of svc350) Het is in de eerste plaats een ptichshifter / genderchanger.
Robotmode valt dus zwaar tegen tov een echte vocoder

Oké bedankt, een WarpFactory lijkt me dan meer iets voor mij.

Back