korg z1 + mpc2000 vraag... waarschijnlijk heel simpel

hahaha, 3 berichtjes, ik ken je frustratie

Van de mpc weet ik dat je bij elke track een ander midikanaal instellen. Bij de korg moet je zorgen dat je op elk midikanaal een andere presetgeluidje hebt.

Het ligt heel erg voor de hand misschien, maar je hebt je Z1 toch wel in de multi mode staan he?:D

check even pagina 21 en 22 van de Z1 manual.
als je hem niet hebt klik dan hier.

en dan is het gewoon kwestie de mpc zo in te stellen dat het midikanaal voor elke sequence overeenkomt met het midikanaal van het geluid dat je wilt aansturen in de z1. klinkt ingewikkelder dan het is.

Bericht door een moderator:

threads samengevoegd

graag 1 thread houden over dit onderwerp

het zal wel een foute instelling zijn, maar het zou ook nog een z1 met eerste generatie moederbord kunnen zijn, dan kan je de gekste midi verrassingen verwachten. en dan red je het niet met 50 euro, om het voor elkaar te krijgen.

Origineel geplaatst door Leo
het zal wel een foute instelling zijn, maar het zou ook nog een z1 met eerste generatie moederbord kunnen zijn, dan kan je de gekste midi verrassingen verwachten. en dan red je het niet met 50 euro, om het voor elkaar te krijgen.

hmmm, dat hij het niet vindt in de manual heeft met het moederbord weinig te maken ;)
als hij nu al eens gewoon begint met op p21 en 22 te kijken.
da's al een goed begin.

en dan hetzelfde (maar dan waarschijnlijk op andere paginanummers) voor de mpc-manual.

Origineel geplaatst door feindbild
hmmm, dat hij het niet vindt in de manual heeft met het moederbord weinig te maken ;)

je hebt gelijk, hoewel... misschien zijn eigen moederbord

Origineel geplaatst door T-Needles
Jezus

Ik moet echt bijster dom zijn denk ik

helemaal niet, van mij was een grapje, en sowieso, je moet het vaak even doorhebben hoe zo'n firma het bedacht heeft voor hun synth.
lukt het nog steeds niet?

nee het lukt nog steeds niet

en ik heb er nu twee mensen naar laten kijken die best veel weten van midi en zelf ook een studio hebben. Ze zeggen beide dat het wel moet kunnen maar dat het moeilijk is te vinden op die korg.

:(

Origineel geplaatst door Leo

:confused: ja en apen zitten op de maan.

Origineel geplaatst door Mostatic
:confused: ja en apen zitten op de maan.

gave zonnebril!

de z1 gaf in het begin veel problemen.. ik heb m een jaar gehad en hoewel korg beweerde dat er niks aan de hand was, uiteindelijk na een jaar m terug mogen geven aan de winkel omdat hij erg raar deed: noten bleven hangen, presets versprongen, bij midi dataverkeer deed dat ding heel onvoorspelbaar. het bleek toen (deklachten kwamen overal vandaan) dat er iets mis was met een van de grote prints in de z1, dat hebben ze later aangepast en van eerdere modellen werd dat bord vervangen. bij zeer bescheiden midi gebruik gaf het geen last geloof ik.

Back