[Novation] Novation Kstation

Grooveron

Altijd wat !!
Ik heb het nu een week in huis en ben zeer tevreden over dit beestje, weet iemand hoe hij klinkt tegen over de grotere typen van Novation??

Zit er veel verschil tussen.

ik vonnem beter klinken..maar dat kan ook aan mij liggen....filters e.d. zijn natuurlijk wat minder flexibel want LP ipv multimode

Ik kan de vergelijking niet maken. Ik vind het wel een lekker bakkie. Heb er vorige week even op staan klooien in de zaak. Jammer dattie maar één (stereo) output heeft. Echt agressief klinkt ie niet, het is geen Virus ofzo.

Paul.

Zou ook van m'n (buro)stoel vallen als Ron komt aanzetten met een lekkere beuktrack. ;)

Maar inderdaad is de K-station een vriendelijke synth IMO. Heel anders dan z'n notoire analoge voorganger die veel eigenzinniger klinkt. Dat lege plekje waar ooit m'n Evolution stond is nog vrij. :D

Zit er ook aan te denken eentje aan te schaffen alleen jammer dat ze niet multitimbraal zijn ;(

Anderzijds zal dat de kracht zijn van de K-Station, 1 van de redenen dat deze beter zou klinken als z'n wel multitimbrale voorgangers.

gr. Mario

als ie een multimode filter en patch-names ipv nummers had dan was ik NU naar de winkel gerend..nu wacht ik nog een paar weekjes ;)

ik vond het echt een vette bak...beetje juno achtig met voor bijna alles een knopje/slider en het "relatieve blokje" in de display zodat je kan zien wat de oorspronkelijke waarde van de parameter is werktte ook heel goed vonnik....

ik denk ook zeker dat ie wel hele aggressieve sounds kan maken.....er zit ook een distortion effect op als ik me niet vergis en de envelopes waren helemaal niet echt langzaam

interessante review:

http://www.sonicstate.com/articles/article.cfm?id=42

Ik heb r dus ook een
:)
Mijn keuze viel op de K-station vanwege een paar dingen:

1. ik ben vrijwel nieuw in de synth wereld
2. hij is makkelijk te editen en patchen etc
3. hij geeft goede sounds
4. hij is lekker geprijsd

dus Prijs-Kwaliteit verhouding was voor mij de doorslaggevende factor.

En inderdaad hij is niet vergelijkbaar met grotere bekendere synths maar het is een lekker bakkie. vinnik althans...

Heb m nu denk ik voor 50% door
En ik ben er tevreden mee hoor (...zeker :P )

Greetings

Paul

ik zit effe fijn 's avonds op mijn k-station te rammen, maar omdat t al aardig donder was zet ik er effe een lapje op.......wat ziet mijn oog: onder de toetsen, totaal niet afgeschermt, kijk ik rechtstreeks op de printplaat met alle chips ed !!!!!!!!!!!!! wat slordig afgewerkt !!!!! door t spelen met zweet/vette vingers zal deze vuiligheid zo op de printplaat komen en de printplaat op ten duur aantasten (zuur bijt) . hadden ze er nou echt geen folie overheen kunne zetten of zo, of willen ze gewoon dat ze snel kapot gaan, zodat je snel een nieuwe Novation gaat kopen?
Is hier iets aan te doen, of zijn alle Novations zo?

vindt deze bak juist alles behalve alleen maar lief en zacht ... hij is juist perfect in staat om rauw en ranzig te zijn en ook zacht en lief!!! daarom ben ik zo verliefd haast op dit bakkie 8o) :halleluja

Ik heb 1 van de allereerste uit The UK :)

vette bak.
Het LPFje klinkt zwaar beter dan de oudere novations imho

verder bruut,zacht .. alles haal je der uit ;)

Back